Test hos NAF eller Audi-verksted

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en S6 2,2 Bilen har 5 gir, og er rullet 300 000. Tenkte å ta en tilstandstest. Hva vil dere anbefale. NAF eller Audi- verksted?? Kan NAF evt. lese av feilkoder??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for en test hos et Audi merkeverksted, en godkjenning fra NAF er ikke verdt papiret det er skrevet på...

Har hatt biler til test både hos NAF og Audi-senteret og må si at hos Audi var testen mye grundigere og korrekt. Det er iallfall en fin ting om man er kjøper, samt at de som utfører tilstandsrapporten hos merkeverkstedet jobber med disse bilene til dagen og vet hva de skal se etter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiltredes. Ta test hos merkeverkstedet. NAF gjør jevnt over dårlig jobb, er min erfaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiltredes. Ta test hos merkeverkstedet. NAF gjør jevnt over dårlig jobb, er min erfaring.

hva legger du i at de gjør en dårlig jobb da? det er ikke min erfaring med naf ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva legger du i at de gjør en dårlig jobb da? det er ikke min erfaring med naf ihvertfall.

For det første så sier det seg nesten selv at merkeverksted er bedre da de kjenner disse bilene bedre da de jobber med de til dagen, spesielle ting som det jevne verksted gjerne ikke er klar over... Så NAF mekanikerne er mer overall i kunnskapen sin.

Dessuten er det ikke noe nytt at det har vært mye bråk rundt NAF tilstandsrapportene, har vært i media flere ganger om kunder som har kjøpt biler der det har blitt avdekket grove feil bare dager etter den var hos NAF, har vært diskutert noen ganger her på forumet også, diverse medlemmer som har hatt lignende erfaringer ved bilkjøp og naf-rapport.

Men for all del, er jo forskjellige mekanikere og mange NAF stasjoner rundtom i landet så kan jo ikke si at alle steder er like gale, er nok litt forskjellig praksis...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en tidligere kollega kjøpte en 2002 bmw for noen år siden og hadde den på naf test først.. De fant mye rart, som rust (på plast deksel faktisk) og at klima ikke virket.. (noe den gjorde)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja når du sier det så hadde en kompis av meg bilen inne for salgs/kjøps test, da sa de hele bilen var omlakert å greier:p noe den ikke var:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF har kanskje ikke samme spisskompetanse på Audi som et merkeverksted har. På den annen side er et dokument fra NAF en fin ting å legge frem hvis det skulle oppstå problemer etter et evt. kjøp. Bruker man da i tillegg NAFs bruktbilkontrakt ( tilgjengelig på nett ) bør man ha litt å vise for seg ved en fremtidig tvist.

Veit ikke eksakt hvilket ansvar NAF tar på seg ved å si kjøp/fraråde kjøp, men det kan du kanskje få informasjon om hvis du henvender deg til de.

Regner med et merkeverksted ikke er til mye hjelp om uhellet er ute, da bilen var ok akkurat der og da....

TJA....: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.