Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Audi A4, 1,6, 2000 mod som jeg nettopp har satt på et Eibach Pro Street-S justerbart senkesett.

Bilen skal på EU-godkjenning iløpet av denne måneden, derfor dro for å ta en 4 hjuls kontroll på bilen, slik papirene skulle være i orden til biltilsynet. No viser det seg at de ikke kunne stille Chamber forann på bilen slik at det kom innenfor de verdiene som var godkjent. Fikk beskjed om at jeg trengte et Chamber justerings kit forann.

 

Bilen er senket ca 3 cm og er ikke spesielt lav (mye og gå på), og den er senket litt mer forann enn bak.

 

Har søk litt på nettet uten og finne ut så veldig mye om Chamber kit. Hvor får jeg kjøpt et slik kit og hva koster det.

 

Som sagt må jeg få godkjent bilen iløpet av måneden så det haster litt. Bilen er ifølget bilverkstedet i "riktig" stand til å kunne bli EU-godkjent bare jeg får til dette chamber greiene forann.

 

Kan jeg løse dette problemet ved og justere høyden på bilen opp? Vil jeg da kunnen få chamber justert innenfor grensen, og få godkjent bilen? Og da heller justere den ned igjen, ny 4 hjuls kontroll osv, når jeg har fått tak i et slik chamber sett. Eller har chamber innstillingene også innvirkning på at det er andre dempere og fjere?

 

Når dette er sagt så må jeg nevne at jeg har 0 peiling på bil og da mener jeg 0 peiling, så jeg trenger et svar/løsning som en uten noen kunnskap med bil kan forstå, eventuelt noe jeg kan "ta med" å få verkstedet til å gjøre.

 

TUV papirene til senkesettet er i orden.

 

Håper noen kan hjelpe meg med

 

Skal prøve å legge ved et bilde av papiret jeg fikk. Dessverre tatt med et kamera og ikke en scanner da jeg ikke hadde noe annet tilgjengelig akkurat nå.

 

Eldar

Vedlegg forum.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme "problemet" på min Passat,når man senker en slik bil selv med kun 40 mm fjærer så får man ikke justert nok camber på den. Det vet Biltilsynet å jeg hadde ingen problemer med å få godkjent mitt senkesett selv med røde tall på målebrevet. Det er rett å slett ikke mer å justere på forstillinga,man kan få kjøpt justerbare lenk-armer ifra Usa men de koster skjorta. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På denne type forstilling er det som sagt ikke mulig å stille camber vær for seg. Det som gjøres er at forstilling utlignes slik at høyre og venstre siden skal bli lik. Det er 1 justering for begge sidene, det er ikke justert på camber hos deg ser det ut for.

 

Var dette gjort på VAG verksted? Ikke alle ikke merkeversteder som har verktøy for å justere camber på denne, er også litt triks med å få høyre og venstre siden rett. Må justeres ca 10-20 min over senter for å få den bein når man setter travers fast igjen. Jeg har ikke hatt problem med å ligg helt i øverkant av lovlig camber med godt senket A4 med gewinder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Pål, så har jeg det samme "problemet" på min -03 Passat stv. Den er senka ca 65mm med FK Autmotive Silverline X (justerbart).

Hadde også noen røde tall på utskriften fra 4-hjulskontrollen, men det var ikke spørsmål overhode om det da jeg fikk godkjent senkesettet (Trafikkstasjonen på Evje i Setesdal, Aust-Agder :)).

 

Som nevnt over i tråden, så er det vanskelig å få justert dette uten justerbare lenkearmer (koster visstnok skjorta).

Samle alle papirene i en perm, bestill kontrolltime hos en vennligsinnet trafikkstasjon.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de biltilsynet setter som grenser er vel 1,5 grader negativt forand og 2 grader negativt bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.