Problem med varmeapp Golf 2

Anbefalte innlegg

Har en bekjenning som sliter med og få varme i varmeapparatet på Golfen sin, slangene opp til apparatet blir blir varme, men kommer ingen varme inni bilen, han sier også at når motor går fra og være kald til driftsvarm kommer det en liten lunk, men når motor har dfriftstemp er det ikke anntydning til noe varme. Han har hatt av slangene og spylt igjennom, ikke problem med gjennomstrømming, men ser det sitter 2 ventiler og en slange på slangen som går inn/ut av registeret, noen her som pleier og kødde seg? Kan disse bare fjærnes evt og erstattes med vanlige slanger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må få fiksa de fjærene som sitter og demper varmen på slangen ja. er disse som forhindrer at varmen går inn i kupeen. enkleste er å sette inn en rett rør bit i begge slangene. eller kjøpe helt nye slanger uten denne biten. dette koster såklart vesentlig mere en å bare skaffe 2 rørbiter og slenge på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som Rolf sier så blir det sikkert varme igjen.. :) Hadde samme problem selv.. Kasta ut de ventilene og skjøtet med rør..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må få fiksa de fjærene som sitter og demper varmen på slangen ja. er disse som forhindrer at varmen går inn i kupeen. enkleste er å sette inn en rett rør bit i begge slangene. eller kjøpe helt nye slanger uten denne biten. dette koster såklart vesentlig mere en å bare skaffe 2 rørbiter og slenge på.

Støtter denne. Hadde samme problemet og satt på 2 rørbiter der. Meeener de er 22 mm de røra jeg brukte, men husker ikke sikkert..kappa bare fra skaftet på ei hagerive..: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok og demonterte enveisventilen som går ut fra varmeapparatregister, denne hadde kjilt seg litt pga tidligere dårligt kjølevann, borra opp denne, monterte den igjen og det blei varmt :) Takker for hjelpa gutter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Har en Polo 6n 99 mod som jeg ikke får varme i kupeen.

Har ikke hatt nede et varmeapperat i kupeen før. noen som kan prøve å forklare hvordan dette virker??

Kan det vere noen ventiler som stenger for den varme kjølevesken som kommer inn fra motoren?

Når jeg kjenner på slangene som går til kupeen er den ene til høyre varm.. den andre litt lunken..

Håper på svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Har en Polo 6n 99 mod som jeg ikke får varme i kupeen.

Har ikke hatt nede et varmeapperat i kupeen før. noen som kan prøve å forklare hvordan dette virker??

Kan det vere noen ventiler som stenger for den varme kjølevesken som kommer inn fra motoren?

Når jeg kjenner på slangene som går til kupeen er den ene til høyre varm.. den andre litt lunken..

Håper på svar ;)

Tror ikke du behøver ta ned varmeapparatet ditt. Men se om det sitter noen sånne ventiler el.lign på de 2 slangene som går fra motorn og til varmeapp. De bør isåfall sitte rett før torpedoveggen. Kan være du kan gjøre som beskrevet ovenfor her og bare fjerne de ventilene hvis de fins og de er tette og erstatte de med et par rørstubber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter litt uten varme til vintersesongen i pendlebilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du behøver ta ned varmeapparatet ditt. Men se om det sitter noen sånne ventiler el.lign på de 2 slangene som går fra motorn og til varmeapp. De bør isåfall sitte rett før torpedoveggen. Kan være du kan gjøre som beskrevet ovenfor her og bare fjerne de ventilene hvis de fins og de er tette og erstatte de med et par rørstubber.

finner ingen ventiler på utsiden ved torpedo veggen.. der er kun et rør som slangene monteres direkte på..

virker som det er klar bane gjennom varme app når jeg tar av ene slangen og blåser inn den kommer det ut fra rør stubben i torpedo veggen.

Har prøvd det jeg mener er logisk å fylle begge slangene i forsjellig rekkefølge med å starte å teste varme app.. Men det går fra max iskallt til kallt.

Har og hørt noe om å kjøre motoren i neoverbakke, å testet dette en god stund uten noe resultat.

Bilen kan ikke vere for mye vert, så å levere denne inn for å ta ned dash bord er lite lønnsommt..

Det finnes jo noen delebiler på skarap haugen å ta deler av..

Er åpen for alle mulige løysninger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.