Anbefalte innlegg

Hei..Emne sier vel det meste, men jeg har en golf 2 90 modell..sitter en 1.8 liter 90hk motor i den.

Jeg lurer på hva slags motortype som sitter i denne, og hvordan man ser hva det er? Tror det er Monoinjeksen?

 

her er et bilde:

DSC02337.JPG

 

Har fått vite at hvis jeg hadde "monoinjeksen" eller noe så ville jeg ikke trenge å bytte så mye for å kunne sette i en 8v, eller 16v motor..! Noen som kan hjelpe meg med litt info? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er monojet du har ja. Ser ut som forgasser men det sitter 1 dyse oppi der. Snåle greier. Har samme på jettaen min. Er det GTI motor du snakker om ved motorbytte? De passer jo på gearkassen med det meste anna må byttes. Kommer an på hva slags motor du skal ha nedi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker da på gti ja..;) okey...men bremsekraft forsterkeren er vel 8"/9" på bilen min? ventilerte bremser, stag foran og bak.. Noe mer? Er det bremsekraftregulator bak på bilen min eller er det kun GTI?

er vel enklere å flytte hele bakstillinge over fra en GTi isåfall vel?

 

Girkasse blir byttet med motor bytte..en vanlig 90hk girkasse tåler vel ikke belastningen som kan komme fra en 8/16v motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en gti 9" bremsekraftforsterker til salgs om du trenger...

 

trenger ikke bytte kassen, det sin tar livet av kassen er ikke kreftene men spinning med ulik belastning på hjulene, Da ryker diffrensialen. klarte å knekke kassen med en gti 8v med slik kjøring.. men samme gti kasse på en g60 turbo holdt så lenge jeg eide bilen, eneste spinning var rett frem der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klør i fingra å få satt sakte igang med motorbytte.. Så kanskje du får deg en PM. Må se hva lønningen blir(er student :():P

Men det du sier er at girkassa holder, bare jeg ikke spinner eller trykker pedalen gjennom gulvet? :P

 

Girkassa er også litt vanskelig i 1..hva kan gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker da på gti ja..;) okey...men bremsekraft forsterkeren er vel 8"/9" på bilen min? ventilerte bremser, stag foran og bak.. Noe mer? Er det bremsekraftregulator bak på bilen min eller er det kun GTI?

er vel enklere å flytte hele bakstillinge over fra en GTi isåfall vel?

 

 

Mener det er lastereg.ventil bak på alle golf 2. Du kan flytte over aksling ellers så finns det ombyggings sett til skivebrems. Viss du skal bytte bremser framme også så gå for G60. De funker meget bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel nesten bytte bremser foran også da ja ;):P

med Lastereg ventil mener du bremsekraftregulator?: klø :

 

men alt jeg trenger er, Motor med alt av ledninger, nye bremser foran og bak, stag foran og bak, ventilerte bremser, 9" bremsekraft forsterker..Og mener det er noe mer, men kommer ikke på det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du vil ha kjørekomputer så trenger du gti instrument og gti kasse siden den har uttak til kjørekomputer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du vil ha kjørekomputer så trenger du gti instrument og gti kasse siden den har uttak til kjørekomputer

 

Orginalt har all GTI, kjørekomputer?

 

Btw: Noen som veit hva disse to tingene er til? :P

IMAGE_059.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok en RP motor med mono innsprut ja. Motornummeret bør stå i serviceheftets første side om du har det, på klistrelappen i reservehjulsbrønnen og på selve motoren. I tilleg er det mulig bilen er registrert i systemet hos Møller og at de ved hjelp av regnr. kan fortelle deg om motor og girkassekoder.

 

Kontaktene nede ved girspaken er til diagnoseapparat VAG 1552 ( Møller verktøy ) og leser av såkalte blinkkoder. Dette kan også gjøres ved hjelp av ei diodeprøvelampe og den gule løse kontakta under ekspansjonstanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG-COM diagnose pluggen:)

 

: klø : trodde ikke det fantes på en 90 modell :P Men da veit jeg det ;) takk..

mulig et teit spørsmål, men hva kan dette brukes til?Hva vil det menes med "diagnose" på disse eldre bilene!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser av feil lagret i motorstyreenhet sånn som feil på: temp-følere, lambdasonde, innsprutenhet og litt annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men åssen er det med kjørekomputere? er det en hjerne i motoren? når jeg hadde 8v var den kjørekomputeren helt på egne veier.. Ingenting stemte..

 

Har det noen mening, utenom å vise litt ekstra info, digitalt..?

 

Mye spørsmål her.. Håper det går bra :P:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Hjernen" om den kan kalles det for kjørecomputeren sitter såvidt jeg veit i selve instrumentet, men er avhengig av at alle følerne på motoren gir riktige verdier inn til instrumentet og at ledningene er riktig koblet og i orden.

 

Noen nytte for motoren har den nok ikke, men kun som info til deg som fører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey..Igjen. Tusen takk for all info ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel nesten bytte bremser foran også da ja ;):P

med Lastereg ventil mener du bremsekraftregulator?: klø :

 

men alt jeg trenger er, Motor med alt av ledninger, nye bremser foran og bak, stag foran og bak, ventilerte bremser, 9" bremsekraft forsterker..Og mener det er noe mer, men kommer ikke på det :P

 

Bremsekraftregulator er også et navn på den ja. Gir mer trykk til bremsene bak etter hvor mye last det er i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.