Pulserende turbotrykk 1.8Turbo.

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Tenkte jeg skulle fortelle dere om hvordan jeg ble kvitt mitt problem ang pulserende turbotrykk.

Altså,min bil, A4 1.8 ts quattro 98-mod.

Bilen ble chippet få dager etter kjøp,fungerte utmerket (powerchip.no)

Kjørte sånn et halvt år,monterte bsr sportluftfilter kit.)tøff lyd) fungerte fortsatt fint.

Kjørte på ferie og første fusket kom.bilen gikk i nødmodus 0.3 bar ladetrykk.

Startet igjen dagen etterpå, like fin.

Bilen begynte å bli verre og verre,stoppet nesten i lyskryss,tomgangen gikk opp og ned før den stabiliserte seg.

Mixture adaptation feilkode,avlest med vag-com.slettet,kom aldri tilbake?

Byttet N75,avlastningsventil,plugger,coiler,bensinfilter,målte bensintrykk,kjørte mange timer med online diagnose...ingenting,,,,møller skjønte heller ingen ting..

Ok,etter nøye gjennomgang fant jeg en stor sprekk i en slange på veivhusventilasjone nederst på blokka,venstre side,rett under innsuget(koster 200-300kr)

Etter bytte ble tomgang bra,men ladetrykket pulserte voldsomt mellom 1.0 og 1.4bar fortsatt.

Var egentlig sikker på spjeldhuset,men etter bytte av lmm,ble trykket dønn stabilt igjenn: rock :: rock :

Håper dette kan være til hjelp hos dere som fortsatt har problemer...

Mvh

Geir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.