Blinkende display, automatgir

Anbefalte innlegg

Har lenge vært helt mørkt i displayet på dashbordet som viser hva automatgiret er satt i (P R N D 3 2 1).

 

Men i dag tidlig når jeg startet bilen, lyste så alt, med firkant rundt riktig gir til og med, så begynte alt å blinke, så blinket det bare litt i histen og pisten før det var mørkt igjen..

 

Må jo være dårlig kontakt ett sted..

Så, er det noen som har en anelse om hvor ledningene går til og fra, og hvordan jeg lettest kommer til?

Lyset i girsjalteren har hele tiden virket..

 

Håper ikke jeg må demontere hele dashbordet men frykter det.

 

Bilen er en 1995 Audi 80 2.0E med automatgir CFR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg demontert midtkonsollen og sjekka tilstand på ledninger til og fra girsjalteren, så meget bra ut.. Alle ledninger og koblinger jeg kunne se var i god stand, og jeg spruta på litt el-rengjøring da jeg alikevel hadde demontert..

 

Fant ikke feilen, men jeg fant en nøkkel : klø : og to femtiøringer : rock : under dekselet til håndbrekket så det var absolutt verdt å ta en titt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein aldri så liten gullgruve altså ? : haha :

 

Kan sjekke opp med min bror når eg kjem heim, lure på om han opplevde dette problemet på bilen han kjøpte v meg for eit par månedar siden (ein S4 -93)

Eg hadde problem med at avogtil lyste alle lysa i displayet som viser girane, altså alle felta lyste oransj, og då ville bilen ikkje gire over 2.gir. men det var berre å slå av tenninga og slå den på igjen og så var det fiksa. opplevde dette eit par/tre gongar.

Men lure på om min bror nevnte at han hadde fått noken pulseringar i lysa , og trur han nevnte dårlig kontakt, men somsagt , dette må eg sjekke opp.

Trur iallefall problemet ligg i bakkant av instrumenta dine , og ikkje i midtkonsollen.

 

Men hadde eg fortalt deg dette i går hadde du ikkje funne gullgruva , så bra eg ikkje sa frå :evil:

Skal høyre med min bror , men er ikkje sikkert eg kan gi deg eit tips før neste veke når eg er heime frå sjø. sorry

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ofte en regulator på disse instrumentene, som til tider kan oppleve kalde loddinger (dårlig kontakt.) Ta ut og sjekk banene på kretskortet mellom pluggene og indikatoren, og også der pluggene står inn i kortet. Det kan også være sprekker i selve kortet, f.eks. der det er skarpe hjørner og langt mellom festeskruene. Lupe er en fin ting, da det ofte er nesten umulig å se slike feil ellers!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein aldri så liten gullgruve altså ? : haha :

 

Kan sjekke opp med min bror når eg kjem heim, lure på om han opplevde dette problemet på bilen han kjøpte v meg for eit par månedar siden (ein S4 -93)

Eg hadde problem med at avogtil lyste alle lysa i displayet som viser girane, altså alle felta lyste oransj, og då ville bilen ikkje gire over 2.gir. men det var berre å slå av tenninga og slå den på igjen og så var det fiksa. opplevde dette eit par/tre gongar.

Men lure på om min bror nevnte at han hadde fått noken pulseringar i lysa , og trur han nevnte dårlig kontakt, men somsagt , dette må eg sjekke opp.

Trur iallefall problemet ligg i bakkant av instrumenta dine , og ikkje i midtkonsollen.

 

Men hadde eg fortalt deg dette i går hadde du ikkje funne gullgruva , så bra eg ikkje sa frå :evil:

Skal høyre med min bror , men er ikkje sikkert eg kan gi deg eit tips før neste veke når eg er heime frå sjø. sorry

 

 

Har hatt samme problem med gir som ikke girer lenger enn til andre gir en gang, men det var pga brudd i ledningnsnettet til gasspjeldpotensiometeret..

 

Ja det var bra du ikke sa ifra, mange bekker små gjør stor å, så nå skal jeg demontere hele interiøret og satse på at jeg får råd til en S8 : smil :

 

Hør med broren din når du kommer hjem fra sjøen, alle tips tas hjertelig imot :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ofte en regulator på disse instrumentene, som til tider kan oppleve kalde loddinger (dårlig kontakt.) Ta ut og sjekk banene på kretskortet mellom pluggene og indikatoren, og også der pluggene står inn i kortet. Det kan også være sprekker i selve kortet, f.eks. der det er skarpe hjørner og langt mellom festeskruene. Lupe er en fin ting, da det ofte er nesten umulig å se slike feil ellers!

 

 

 

Ok, hørtes litt komplisert ut det der, men jeg høre litt rundt om noen kan hjelpe meg :)

I rep. boka (delius klasing) ser det ut som om det går ann å nappe ut hele instrument panelet uten å demontere dashbordet, så jeg skal prøve å tyde litt tysk å gjøre ett forsøk på å få det ut og se litt nærmere på det!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.