#1 Skrevet Oktober 11, 2007 heisan, det har nå begynt å skje litt på mitt lille prosjekt... Har tatt ut maskinen og begynt å se på det elektriske.(dette jeg har grua meg til: flau Problemet er at de eneste kontaktene jeg ser som jeg kjenner igjen inni bilen er de til diagnosen. Jeg har lest at nesten alt er "plug & play" så da lurer jeg på hvor finner jeg disse hurtigkoblingene? Er det bare å følge ledningsnettet til motoren? Ligger kansje i sikringsboksen osv? skal få ut et bilde av kontaktene jeg tenker på.. Er jo et sant H.... og følge det orginale ledningsnettet da det ligger bak varmeaparatet på tvers av torpedoveggen... Er kansje anbefalt å ta ut hele dashen? Kjempetakknemlig for alle svar og innlegg... Mvh Tommy skarstein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2007 Ingenting av dette er plug & play i hvertfall... Men ledningsnett fra S2 ABY eller 3B passer derimot helt fint.ABY er det du bør ha hvis det er AAN-motor du skal bruke. S4/S6 ledningsnett må du klippe til og tilpasse ganske mye for å få det til å passe. Ingenting stemmer med plugger eller lengder på kabler. Er absolutt anbefalt å ta ut dashbordet og varmeapparatet. Det er ikke så mye jobb som det ser ut til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2007 Ingenting av dette er plug & play i hvertfall... Men ledningsnett fra S2 ABY eller 3B passer derimot helt fint.ABY er det du bør ha hvis det er AAN-motor du skal bruke. S4/S6 ledningsnett må du klippe til og tilpasse ganske mye for å få det til å passe. Ingenting stemmer med plugger eller lengder på kabler.Er absolutt anbefalt å ta ut dashbordet og varmeapparatet. Det er ikke så mye jobb som det ser ut til. !! ooukei... det var som f... noen her som har klippa og tilpassa det? finnes det koblings skjemaer som viser dette på en eller anna måte? Bygger jonus disse om eller må du ha et som er til s2 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2007 Er det AAN motor? hvis det er det, så se under her å få motoren til å starte krever kun strøm på 3-4 ledninger + jord til ECU. de fire ledningene skal kun ha strøm. altså kobler du de rett til strøm, så starter bilen. MEN, du må koble det via releer og sikringer, mtp varme og evt kortsluttning. jeg kjøpte også originalt bensinpumpe-relee til s4/s6 og brukte bensinpumpe ledningen fra ecu, så går bensinpumpe kun når du drar på starter og når bilen går.. jeg har også fått kobla på diagnose ledning, kun 2 ledninger fra ecu og pluss/minus som skal til. fint å ha hvis ett eller annet skulle ryke av sensor etc. så kan du bare lese ut feilkoden http://www.obd2.no/Store/index.php?a...d&productId=45 pin 13(l-wire) og pin 55(k-wire) til diagnose jeg har fire releer på de fire ledningene (i alt 4 ledninger med den til strøm til bensinpumpe) (og en enkel sikrings boks der hver av ledningene er koblet til hver sin sikring) + et start relee som gjør att alle releene slår inn når jeg drar på starteren. disse skal ha strøm pin 18 pin 27 pin 37 pin 24 er jord til ecu, bør jordes godt. pin 3 er til bensinpumpe relee pin 40 er til turteller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2007 Er det AAN motor? hvis det er det, så se under her ..................................... å få motoren til å starte krever kun strøm på 3-4 ledninger + jord til ECU. ler. takk for veldig bra svar, har sett litt av det tidligere, men hva skal jeg gjøre med de hurtig kontaktene som er på ledningsnettet da? er alt det overflødig? har jeg veldig vanskelig for å tro... ja er en aan maskin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2007 Det er ganske vesentlig å få koblet til alt som er av oljetrykkssensorer, koblinger til instrumenter etc. Det er MYE mer omfattende å koble opp en slik motor i en B4 enn i en gammel type 85.. Hadde jeg vært deg hadde jeg trålet Ebay etter motorledningsnett fra ABY (S2) eller ADU (RS2) og brukt de, da blir det plug'n play. Begynner du med det AAN-nettet du har nå mistenker jeg at du ikke har bil som går på mange, mange måneder.. Speaking of my own experience.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2007 takk for veldig bra svar, har sett litt av det tidligere, men hva skal jeg gjøre med de hurtig kontaktene som er på ledningsnettet da? er alt det overflødig? har jeg veldig vanskelig for å tro... ja er en aan maskin. ja, alt det andre er ekstra utstyr til s6 som ac, abs, sensorer, instrument osv. jeg har rundt 50 ledninger som ikke er i bruk jeg kobla opp dette i en type 85, men ser Eyvind her skriver det er mye værre i B4. så da er det vel det.. å er det plugg and play med ABY/ADU nett så hadde jeg nok gått for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2007 okei... takker for innspilla:) men er det mere omfattende å koble det i en b4 enn i en b3 skjønner ikke helt hvorfor... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 13, 2007 Det er ingen her som har snakket om B3. B3 og B4 er så og si identiske, det det var snakk om her var type 81/85, som er MYE eldre og mindre avansert.. Selvfølgelig kan du koble det til fort og gæli med klipp og lim, men sånne ombygginger er så utrolig jalla at det ville jeg skygget langt unna. Virker slurvete og som hastverksarbeid, da er det bedre å vente til riktig ledningsnett dukker opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 13, 2007 Det er ingen her som har snakket om B3. B3 og B4 er så og si identiske, det det var snakk om her var type 81/85, som er MYE eldre og mindre avansert.. Selvfølgelig kan du koble det til fort og gæli med klipp og lim, men sånne ombygginger er så utrolig jalla at det ville jeg skygget langt unna. Virker slurvete og som hastverksarbeid, da er det bedre å vente til riktig ledningsnett dukker opp.. Vet det ikke var noen som snakka om b3, men du har kansje ikke lagt merke til de utallige ombygde 90 b3'ene rundt omkring... derfor jeg var litt overaska... gidder ikke koble det jalla da jeg forhåpentligvis skal ha bilen litt. For se har kansje et s2 aby nett på hendene nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...