Skifte pærer foran på Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt xenon i gruppekjøp her på forumet.

Og i den anledning må jeg montere nye parklys og.

Må man være kirurg for å klare å bytte disse, eller finnes det en enkel HOW TO?

Kunne tenkt meg å få ut hele lykta, da det er sinnsykt trangt å komme til. Hva må gjøres for å få av frontlyktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å få ut lykta på passaten må du av med frontfangern.

dette gjør du på denne måten.

1: ta en litt stor rett skrutrekker og ta av panseråpner (denne må du forsiktig utvide så den kommer av selve åpner)

2: skru ut de 2 trox skruene på toppen av grillen (T25)

3: skru ut 3 torx skruer i hver av hjulbuene (sitter 2 inn mot forntfangern og en rett opp ved sprekken der frontfangern møter froskjemen)

4: ta av grillen (under her sitter det 4 stk trox (t25)

5: nå er det bare å dra frontfangern rett ut foran bilen.

videre for å demontere lykta

6: skru ut den sorte plastikkrammen som de 4 trox skruene i punkt 4 sitter ( er vel 6 trox skruer tror jeg T25)

7 : skru ut de 2 små trox skruene på toppen av lykten (T15)

8: skru ut 2 trox på baksiden av lykten (du ser dem begge visst du har godt med lys ned på beksiden av lykta T15)

9: ta ut lykta og gjør det du trenger

10: monter det sammen igjen i motsatt rekkefølge. ( er du litt fingernem demonterer du fronten på ca 15 min)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja, men det høres ikke altfor gale ut uansett...

Men blir det lettere å få byttet parkpærer når man har lykta i hånda, eller er det samme h*****?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja, men det høres ikke altfor gale ut uansett...

Men blir det lettere å få byttet parkpærer når man har lykta i hånda, eller er det samme h*****?

veldig mye enklere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott!

Tusen takk for flott guide Arve! Regner med dette er noe du har gjort selv også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjorde alt dette seinest på trisdag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parklys pærene er greie å skifte uten å ta ut lykta! Bare å dra forsiktig i ledningene rett bakover, samtidig som du lirker litt (sirkulært) Selve sokkelen er omtrent umulig å få tak på.

Men du må vel uansett ut med lykta for å montere xenon...

Når vi nå er inne på emne: Hadde oppe dekslet bak på lykta i går for skifte langlys pærene. Det er jo som sagt rimelig trangt baki der. Er det mulig at de laget det sånn at man må løsne to torx skruer, for å få løs langlyspæra: bh :

Sto ute å holdt på, så jeg ga f. da det begynte å sklette: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge det er vanlig pærer så skal man kunne bytte den. det er veldig knotete og komme til. men det er bare å prøve igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke noe problem for meg å få ut pæra for langlysene, det var park som var knot, gav opp i kveld jeg, prøvde å rotere sokkelen med 2 fingre og styra å greier, men etterhvert slo tanken meg at "hvis jeg får den ut, hvordan får jeg den inn igjen?" så jeg venter til jeg har fått ut lykta...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk er det mye enklere å få den inn igjen :)

Skjønner at du venter til hele lampa er ute. Når jeg tok ut mine så ble jeg veldig skeptisk siden reflektoren bøyer seg greit før de slipper.

Ben Are:

Nå har jeg nettopp skiftet, men husker selvfølgelig ikke helt hvordan det var igjen (byttet nettopp på poloen også så mulig jeg blander sammen). Mener å huske at det sitter en metallklemme på langlyspærene som må klippses av først. (Tror det var på poloen at jeg måtte vri rundt en plastring som låser pærene fast).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langlyspæra er festet på akkurat samme måte som nærlyset, kun i vri litt til den ene siden så kan du ta den ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær for guds skyld forsiktig når pærene skal i igjen, hvis du går for å ikke ta ut lyktene.

Jeg skulle bytte på 3BG en jeg hadde, og da løsnet den ene reflektoren inni lykta da jeg skulle feste pæra....

Da måttejeg av med alt foran, og ut med lyktene, og poppe reflektoren i hakk igjen.

Klarte heldigvis det, men måtte ha ut lykta for å få den på plass igjen.

Da kan du si at akkurat da stod ikke VW Passat så høyt i kurs hos undertegnede: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... skal bytte parklys, da er det bare å prøve, orker ikke ta av hele fanger osv osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å dra i ledningene... løsner ganske lett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.