Bytte bakre demper på A4 B6, noen tips??

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte bakdemperne på bilen. Forrige gang jeg så på dette fikk jeg det ikke til. løsnet skruene oppe, slik at demperen var løs oppe. Løsnet så den gjennomgående bolten nede, men likevel fikk jeg ikke løs demperen nede, noen triks her? Gjelder en A4 B6 sedan UTEN quattro!

Takknemlig for all hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skulle vært løs da. Det er bare 2 skruer i toppen av demperen inne i hjulhuset og en bolt nede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger litt i foringa i bunnen av demperen men....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme som på B5 karosseri bak? Hvis problemet er at du ikke får demperen ut nederst er det lurt å jekke opp bilen begge sider bak sånn at bakstillinga kommer lengere ned og man får fint ut demperene..

Vet ikke om det hjalp noe, men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaaa.....mener det er forskjell på B6 og B5. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaaa.....mener det er forskjell på B6 og B5. : klø :

Dette er jo "mat" for deg.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nede som er problemet. Etter at jeg har tatt ut bolten sitter den fortsatt godt. Er den bare å dunke den forsiktig ut da mener dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Rimelig sikker på det. :) Evt. ta et bilde av tingen så vi får se. Husker ikke heeeelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

kom over dette på www.a4mods.com

After the the lower shock bolt is out, pull down on the top of the shock to compress it. After it is compressed you can pull down and out of the wheel well. When you do this it will break the bottom free. Once you rotate it a bit you will see the bottom separate and you will be able to pull the whole shock out.

Note: If you just unbolt the bottom bolt and try to pull the bottom apart you will have little success. Do it as I have said here and you will have no problems.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

kom over dette på www.a4mods.com

After the the lower shock bolt is out, pull down on the top of the shock to compress it. After it is compressed you can pull down and out of the wheel well. When you do this it will break the bottom free. Once you rotate it a bit you will see the bottom separate and you will be able to pull the whole shock out.

Note: If you just unbolt the bottom bolt and try to pull the bottom apart you will have little success. Do it as I have said here and you will have no problems.

Det så ut som et konkret svar. Tusen takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.