Ujevnt turbotrykk på 10vt

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med ujevnt turbotrykk på en 10vt MC motor.

Bilen er justert til å kjøre på 1,1 i trykk, men det er ikke alltid den vil lade mer enn 0,7. Før hadde jeg litt problemer med att den ladet for mye også.

Fant en sprekk på slangen som går fra IC til innsuget, og byttet denne, da ble den litt bedre, men er fortsatt ikke helt stabil. Så lurer på hva som kan være feil. Kan det være luft-lekasje noe sted?

Hva er det som styrer trykket på denne motoren, er det noe magnetventil på den? Går det eventuelt å bytte denne med en boostcontroller?

Kan det være lurt å ta av WG å smøre opp å pusse denne? Evnt sette inn en ny og hardere fjær?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en trykktest, om du mister trykk er vakum leakkasje en vanlig grunn. Koster heller ingenting å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe en kan gjøre selv, eller evnt noe firma i Trondheim som kan gjøre dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger noen tråder ute om trykktesting.

Du kan jo prøve å lete etter flere lekasjer. Er ganske mulig at det er en lekasje som gjør det.

10vt har vell mapsensor, kan sjekke vacumslangen på denne. Er den slangen som går inn på hjernen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki :)

Når det gjelder den vakumslangen på hjernen. Denne har forrige eier monter trykkmåler på. Har hørt dette ikke er så lurt, så skal fjerne denne, og flytte måleren.

Men i det siste har bilen vært bedre merker jeg. Men det virker som om jeg tramper ned gasspedalen sakt, så stopper den på 07-07 i trykk. Men om jeg tramper i bunn kjapt, så går den på 1,1 som den skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.