Småproblemer med xenon lykter Golf TDI

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har montert xenon i nær og fjernlys på min 01 Golf IV TDI. Fjernlysa funker utmerket og nærlysa og forsåvidt... men problemet er når jeg starter bilen. Da kutter xenonlykta på passasjer sida mens lykta på førersida blinker heftig i et par sekunder før den tenner skikkelig. Vrir jeg om til parklys og lar motoren gå i 15-20 sec og vrir tilbake til vanlige kjørelys rett etter oppstart tenner passasjersida helt fint.

 

Har koblet både nær og fjernlys på relè der jeg henter styrestrømmen fra førerlykta til både nær og fjernlys. Har både lest og hørt at TDI biler trekker endel strøm under oppstart med gløding å sånt no før/etter start så derfor koblet jeg de på relè med en gang, men det hjalp ikke helt.... : bh :

 

Har jeg bare på tenninga tenner begge lyktene uten at førersida blinker i det hele tatt. Langlysa kan jeg ha på mens jeg starter bilen, uten at noen av de kutter : klø : Jeg trenger heller ikke bekymre meg hvis jeg har kjørt litt og motoren er "varm" da tenner begge nærlysa med en gang uten vidre problemer.

 

Er det noe tiltak jeg kan gjøre for å stabilisere strømtilførselen til lyktene? Kan f.eks en bilstereo kondensator hjelpe noe?? Har som sagt koblet xenon/bi-xenon på relè der kvadraten på ledninga til langlysa er noe mindre enn til nærlysa som jeg plages mest med....

 

Alle gode tips taes imot med takk!!

 

Forøvrig har jeg sett på disse: http://www.dybviktrading.no/product.asp?p=4684 uten at jeg tror de vil hjelpe noe særlig siden jeg ikke har noe feilmeldingsvarsel etc for gåen pære.... har heller ikke kjøpt kit av dybvik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk ett relé per ballast...mange som har problem med detta...ta helst jord fra batteri...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk ett relé per ballast...mange som har problem med detta...ta helst jord fra batteri...

 

Tja... det kan jo hjelpe... har selvsagt koblet jord på batteriet :) Koster ikke mye å teste ut om et 4 pins rele til vil duge... men hva om det ikke funker? Noen andre tips her folkens?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg kobla mine ballaster på ett rele så funka bare den ene...den andre bare blinka det i åsså kutta den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som tror en kondensator/capacitor vil hjelpe??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet og det har irritert meg grønn. Men jeg har fått et annet problem også, men vet ikke om dette har noe med ettermonteringen å gjøre. Men starteren min er plutselig blitt sliten. Kan dette ha noe med lysene å gjøre? Er vell svindyrt med ny starter :/ Jeg også har tenkt på det med kondensator til anlegget, jeg har koblet anlegget direkte på batteriet, men batteriet er fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg lagde denne tråden nå, men ble kvitt alle problemer da jeg la et eget rele til hver ballast. Tenner perfekt uansett temp ute med tanke på at diesel ettergløder etc etc og tapper litt strøm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.