Anbefalte innlegg

har ett problem med bilen min jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med. den driver å koker for meg :( det jeg har merka meg er at slengen på oversiden av radiatoren er varm, mens den på nedsiden er kald. noen som vet hva som kan være galt? kan det være termostaten som har "låst" seg? er forresten en golf 3 hvis dette har noen betydning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med ny termostat du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller ei ny vannpumpe om termostat ikke hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er termostaten bytta, det hjalp lite :( så da får jeg vel prøve å få handla vannpumpe imorra. noen måte det går an å sjekke om denne er gåen før jeg demonterer og bytter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er termostaten bytta, det hjalp lite :( så da får jeg vel prøve å få handla vannpumpe imorra. noen måte det går an å sjekke om denne er gåen før jeg demonterer og bytter?

Kanskje radiatoren din rett og slett har gått tett? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at endel Golfer fra 90-tallet hadde problemer med plast-impelleren i vannpumpen, og at denne løsner/knekker av akselen i vannpumpa etter endel kilometer. Bytt vannpumpe, er mitt tips, siden termostaten ikke løste problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta forsåvidt vannpumpe i fjor vinter, men det er en biltemapumpe så den kan godt ha ryki igjen. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe av det samme problemer på min s4 aan. Den kokte, jeg sjekka det jeg kunne uten å ta fra hverandre ting, kjøpte ny vannpumpe og håpet det var den. Den gamle var totalvrak fant jeg ut, satte inn den nye og trodde problemet skulle være løst. Men.. nei. Har vel kommet frem til at det må være noe i radiatoren som hindrer sirkulasjonen siden varmeapparatet fungerer som det skal. Radiator blir ikke varm, så det er åpenbart noe rart her. Skal sjekke dette i morgen. Men så kommer det egentlige spørsmålet. Hvor blir det av bitene fra skovlene på vannpumpa? er det noe sted disse pleier å stoppe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før dere kjøper radiatorer til flere tusen. Bytt lokk på vannbeholderen, dette er ofte problem på biler at lokket ikke holder på overtrykket og da koker bilen med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting er jo også å være heilt sikker på at all luft er ute....

På min passat 35i med 90hk RP motor (Såg det var en golf 3, og samme motor ble vel levert i golf også) kan det til tider være et h...... å lufte.... Virker som luften setter seg i en "loop" i varmeapparatet, og dette blokkerer sirkulasjonen av vatn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rare greier. Tok ut radiatoren og sjekka den. Var litt grums inni den, men ikke nok til at den skulle være blokkert. Sjekka termostaten bare for å være sikker, den var ok. Satte alt sammen igjen og prøvde på nytt. Bilen blir like varm. Det er sirkulasjon på deler av vannet da det kommer ut av den lille slangen opp til ekspansjonstanken. Men etter som motoren blir varm nok koker den. Det virker som om det ikke er nok gjennomstrømning inne i blokka til å klare å kjøle den nok. Vannet koker som bare det opp av den øverste slangen fra blokk til radiator og ekspansjonstank. Kan det være at deler av den gamle vannpumpa ligger et sted og blokkerer? Eller at termostaten ikke åpner nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å lufte oppe der slangene går til og fra blokk og gjennom torpedo til varmeregister? Mener det var en mulighet for lufting der på min... Måtte iallefall lufte der, men husker ikkje om jeg bikket av en slange, eller om der var en plugg......: klø :

For det minner sterkt om "symptomene" jeg har hatt på min nokre gonger etter at jeg har tappet ned systemet av ulike grunner.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke prøvde det enda. Har aldri vært noe problem med luft de andre gangene jeg har tømt systemet, men en gang kan jo være den første. Skal se hva jeg finner på i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.