#1 Skrevet Oktober 13, 2007 Turbotrykket på s4en min har begynt og tulle litt... vanlig vis ligger det på rundt 2,0 bar på kjørekomp. men no i det siste lader den ikkje meir enn 1,6-1,7 men av og til oppe i 2,3-2,4 bar, så kutter den og går ned i "vanlig ladetrykk igjen": bh : Er det magnetventilen som driver og kødder? eller er det andre ting det kan vere og? er ein 1992 mod med chip, målt til 295hk km 115000... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2007 Prøv og bytt N75 (magnetventil) Mister du ladetrykk som du sier, kan d også være luftlekasje en plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2007 Er vel ikke lekasje om han har 2,3-2,4 bar. Da er det nok N75... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2007 Turbotrykket på s4en min har begynt og tulle litt... vanlig vis ligger det på rundt 2,0 bar på kjørekomp. men no i det siste lader den ikkje meir enn 1,6-1,7 men av og til oppe i 2,3-2,4 bar, så kutter den og går ned i "vanlig ladetrykk igjen": bh :Er det magnetventilen som driver og kødder? eller er det andre ting det kan vere og? er ein 1992 mod med chip, målt til 295hk km 115000... Hvis bilen går vesentlig dårligere når den viser 1,6-1,7 enn når den viser 2,3-2,4, da har du et problem med ladetrykket. Hvis bilen går omtrent likt uansett hva den viser, har du nok kontaktfeil, mot instrumentpanelet. Med 295hk chip skal bilen lade ca 2,3-2,4 barA (dvs i displayet), i mellomregisteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 15, 2007 Det er nok luftlekasje... vist eg gir på og får opp trykket over 1,4 høyrer eg den blåser ut luft, og bilen går ikkje bedre... og av og til kutter den berre....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2007 Henger meg på her, hvor finner jeg denne magnetventilen? Har lignende problem som trådstarter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2007 Magnetventilen sitter med tynne slanger fra wastegate/trykkhus på turbo og innsug, liten brun dritt, festet i innsugs slangen før turbo, om oppsettet er originalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2007 Magnetventilen sitter med tynne slanger fra wastegate/trykkhus på turbo og innsug, liten brun dritt, festet i innsugs slangen før turbo, om oppsettet er originalt.. Okey.. Ja den har jeg sett.. Stussa over hva det var.. Regner med at jeg får sånn på Audi? Eller er det andre steder den er bedre å kjøpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2007 Originaldeler selges også hos bilomsetningen, ved Froland i Arendal, de har ofte veldig mye bedre priser enn Møller.. Tlf : 37059180, fra 08:30 - 1700 mener jeg på de er åpne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 15, 2009 Fant du ut av hva som var årsaken til dette? jeg har samme problem selv skjønner du:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...