Anbefalte innlegg

Turbotrykket på s4en min har begynt og tulle litt... vanlig vis ligger det på rundt 2,0 bar på kjørekomp. men no i det siste lader den ikkje meir enn 1,6-1,7 men av og til oppe i 2,3-2,4 bar, så kutter den og går ned i "vanlig ladetrykk igjen": bh :

Er det magnetventilen som driver og kødder? eller er det andre ting det kan vere og?

 

er ein 1992 mod med chip, målt til 295hk

km 115000...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og bytt N75 (magnetventil)

Mister du ladetrykk som du sier, kan d også være luftlekasje en plass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke lekasje om han har 2,3-2,4 bar. Da er det nok N75...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbotrykket på s4en min har begynt og tulle litt... vanlig vis ligger det på rundt 2,0 bar på kjørekomp. men no i det siste lader den ikkje meir enn 1,6-1,7 men av og til oppe i 2,3-2,4 bar, så kutter den og går ned i "vanlig ladetrykk igjen": bh :

Er det magnetventilen som driver og kødder? eller er det andre ting det kan vere og?

 

er ein 1992 mod med chip, målt til 295hk

km 115000...

Hvis bilen går vesentlig dårligere når den viser 1,6-1,7 enn når den viser 2,3-2,4, da har du et problem med ladetrykket.

 

Hvis bilen går omtrent likt uansett hva den viser, har du nok kontaktfeil, mot instrumentpanelet.

 

Med 295hk chip skal bilen lade ca 2,3-2,4 barA (dvs i displayet), i mellomregisteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok luftlekasje... vist eg gir på og får opp trykket over 1,4 høyrer eg den blåser ut luft, og bilen går ikkje bedre... og av og til kutter den berre....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her, hvor finner jeg denne magnetventilen? Har lignende problem som trådstarter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen sitter med tynne slanger fra wastegate/trykkhus på turbo og innsug, liten brun dritt, festet i innsugs slangen før turbo, om oppsettet er originalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen sitter med tynne slanger fra wastegate/trykkhus på turbo og innsug, liten brun dritt, festet i innsugs slangen før turbo, om oppsettet er originalt..

 

Okey.. Ja den har jeg sett.. Stussa over hva det var.. Regner med at jeg får sånn på Audi? Eller er det andre steder den er bedre å kjøpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originaldeler selges også hos bilomsetningen, ved Froland i Arendal, de har ofte veldig mye bedre priser enn Møller.. Tlf : 37059180, fra 08:30 - 1700 mener jeg på de er åpne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av hva som var årsaken til dette? jeg har samme problem selv skjønner du:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.