Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Led Parklys av Tom Are Andresen her på forumet.Slike med 5 diode pungter.

For å få inn disse i lyktene mine så måtte jeg file litt på di for å få di inn å det gikk greit... men jeg har heeelt nye hovedlamper i bilen min så er litt redd for at disse er for varme disse oxo(audi a4 2006 B7)

Da di hadde lyst i kansje 10 min,så jeg at fra di pungtene lyset kommer så laget di på en måte et matt felt i reflektoren, kan nesten se ut som dugg liksom... Så var redd for at di blei for varme så tok di ut igjen med en gang...Men da jeg tak di ut var merkene di hadde laget i reflektoren borte.. men lurer på da om hvis pærene sitter der lenge nok om dette merket blir der?

Noen andre som bruker slike parklys på B7 som kan hjelpe til?

PS: jeg får oxo feil mld i bilen på at parklysene har gått:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Led Parklys av Tom Are Andresen her på forumet.Slike med 5 diode pungter.

For å få inn disse i lyktene mine så måtte jeg file litt på di for å få di inn å det gikk greit... men jeg har heeelt nye hovedlamper i bilen min så er litt redd for at disse er for varme disse oxo(audi a4 2006 B7)

Da di hadde lyst i kansje 10 min,så jeg at fra di pungtene lyset kommer så laget di på en måte et matt felt i reflektoren, kan nesten se ut som dugg liksom... Så var redd for at di blei for varme så tok di ut igjen med en gang...Men da jeg tak di ut var merkene di hadde laget i reflektoren borte.. men lurer på da om hvis pærene sitter der lenge nok om dette merket blir der?

Noen andre som bruker slike parklys på B7 som kan hjelpe til?

PS: jeg får oxo feil mld i bilen på at parklysene har gått:(

 

Kan iallefall fortelle deg at det med at du får feilmld med at parklysa har gått skyldes at led lysa ikkje trekker like mykje straum som dei originale, so du treng ein motstand som kan "stjele" litt straum slik at computeren i bilen din trur at du har vanlige lys ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte litt på det med "duggen" er du sikker på at det ikkje er berre lyset frå diodene du ser ? har lagt merke til at det er eindel her inne som ikkje har fått spredning på diode lysa pga at dei ikkje har ein reflekter som "passar" slik at diodene lyser kun rett fram , kan det vere dette du har sett ?

 

Kun ein teori frå mi side , regna med at her er andre som har hatt samme problemet som deg og kan svare deg angåande dette : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dioder produserer minimalt med varme (ref: strømtrekk som er så lite at bilen oppfatter det som at det ikke går strøm) org parklyspærer blir varmere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HER kan du få tips til hvordan du kopler til motstanden. Fremgangsmåten er forklart for en b6, men motstanden koples likevel på samme måte. Jan har rett; LED's blir ikke varme, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Det eneste som kan bli et problem er at LED'ene ikke TÅLER varme. Altså kan de bli ødelagt om de sitter for nær xenon/halogen-pærene (som blir veldig varme).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra;) da er det bare rett ut å montere di igjen;) men skulle hatt slike motstander da.... hmmm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyste de med greit lys eller?

Du har ikke et parr bilder før og etter så vi kan se forskjellen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyste de med greit lys eller?

Du har ikke et parr bilder før og etter så vi kan se forskjellen..

 

Hvis du klikker på linken i min forrige post, så kan du se før og etter bilder. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.