Får ikke startet 92 S4 (AAN)

Anbefalte innlegg

Bilen har i det siste begynt å fuske etter jeg har kjørt en stund.

DVS: Det blir skikkelig bråstopp på høyt ladetrykk,kunne fortsatt kjøre med den men ikke lade mer en 0.6bar før den begynte å fuske. hvis jeg slo av tenningen og starta igjen kunne jeg lade max igjen.(en liten stund)NØDMODUS?

Jeg leste litt på forumet og kom fram til at det kunne være LMM, så jeg koblet av denne og prøvde å kjøre uten, da var feilen borte! Funka fint,men stoppa bilen og starta den igjen (uten LMM tilkoblet), kjørte noen meter så begynte den å død ut som om den fikk for mye bensin(som den sikkert gjorde).

Den sto bare å hosta så jeg slo av tenning og kobla på LMM igjen, etter det vil den ikke starte!

 

Dette har jeg prøvd:

 

Pussa all plugger (5mnd gamle)

Sjekka at bensinpumpe går (spruter bensin hvis jeg løsner etter filter)

Men plugger blir ikke våte når jeg prøver å starte!

 

Skjekka tenning/gnist .Der er det ingenting! Null gnist!

 

Jeg har for ca 2mnd siden bytte alle coiler til 1.8t coiler med 034efi kittet.

Folk skriver her at det kan være feil på tenningsmoduler,men jeg bruker ikke de lenger trur jeg, hvis det er de som står under dekselet mot torpedoveggen. 034 efi kittet passa ikke i de kontaktene så jeg kobla de direkte i kontaktene istedet for mellom tenningsmodulene, har funka fint i 8 uker!

 

Har skjekka at sikringen til ecu er hel.

Folk sier halgiver til camdrev kan være gåen, hvor finner jeg den? Ser ingen følere rundt kamdrevet!(tatt av plastdeksel)

 

Noen som har peiling??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har i det siste begynt å fuske etter jeg har kjørt en stund.

DVS: Det blir skikkelig bråstopp på høyt ladetrykk,kunne fortsatt kjøre med den men ikke lade mer en 0.6bar før den begynte å fuske. hvis jeg slo av tenningen og starta igjen kunne jeg lade max igjen.(en liten stund)NØDMODUS?

Jeg leste litt på forumet og kom fram til at det kunne være LMM, så jeg koblet av denne og prøvde å kjøre uten, da var feilen borte! Funka fint,men stoppa bilen og starta den igjen (uten LMM tilkoblet), kjørte noen meter så begynte den å død ut som om den fikk for mye bensin(som den sikkert gjorde).

Den sto bare å hosta så jeg slo av tenning og kobla på LMM igjen, etter det vil den ikke starte!

 

Dette har jeg prøvd:

 

Pussa all plugger (5mnd gamle)

Sjekka at bensinpumpe går (spruter bensin hvis jeg løsner etter filter)

Men plugger blir ikke våte når jeg prøver å starte!

 

Skjekka tenning/gnist .Der er det ingenting! Null gnist!

 

Jeg har for ca 2mnd siden bytte alle coiler til 1.8t coiler med 034efi kittet.

Folk skriver her at det kan være feil på tenningsmoduler,men jeg bruker ikke de lenger trur jeg, hvis det er de som står under dekselet mot torpedoveggen. 034 efi kittet passa ikke i de kontaktene så jeg kobla de direkte i kontaktene istedet for mellom tenningsmodulene, har funka fint i 8 uker!

 

Har skjekka at sikringen til ecu er hel.

Folk sier halgiver til camdrev kan være gåen, hvor finner jeg den? Ser ingen følere rundt kamdrevet!(tatt av plastdeksel)

 

Noen som har peiling??

 

Jeg hadde ingen gnist på coilane, da var det hallgivern som var gåen.. Måtte ta av hele camdreve for å komme til den.. Da hadde faktisk den enne delen på hallgiveren knekt og 3 av ledningene hadde blitt rivd ut.. Hadde ikke hatt no problemer før akk der og da.. Tok ca 1,5 timer å ta av og på igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hallgiver (g28) nede ved girkassa. Får det problemet du beskriver vist den har tatt kvelden. Les av feilkoder med VAG COM. Det kan hjelpe deg mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. da skal jeg prøve det. Takker for svar. Var bare ikke klar over at jeg måtte ta av camdrev for å komme til halgiver

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min -91 aan sitter hallgiveren i en "fordelerlignende boks" bak på toppen mot torpedoveggen. Men det er kanskje ikke slik på denne som er en -92`a..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hallgiver (g28) nede ved girkassa. Får det problemet du beskriver vist den har tatt kvelden. Les av feilkoder med VAG COM. Det kan hjelpe deg mye.

 

Er ikke det en sensor..?? Eller sitter det giver der ôg..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en lignende case på min bil. Fant til slutt ut at det var en kombo av slappe tenningsmoduler og nedsoting av pluggene. Men dog, den fikk nok bensin så pluggene var våte. Har du sjekket at det er riktig klaring på elektroden etter du pusset plugger. Funker som regel minst like bra å brenne de med gassbrenner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker som sagt ikke tenningsmodulene. Pluggene mine er helt strøkne, riktig klaring også.

 

Har ingen "fordelerlignende boks" ved torpedoveggen som jeg kan se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hallgiver (g28) nede ved girkassa. Får det problemet du beskriver vist den har tatt kvelden. Les av feilkoder med VAG COM. Det kan hjelpe deg mye.

 

Hallgiver sitter ikke nede ved girkassa, den står bak kamdrevet, se http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vhall.html

 

Det som står nede ved girkassa er turtallsføler og en referanse sensor som sier til ECU når motor er 62 grader før top dead center på sylinder 1, se

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vtime.html

 

Hvis noen av disse feiler får du ikke start på motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker,det var gull info.

Godt det er folk som har skrudd litt 2.2turbo her!

Legger inn info i tråden når problemet er løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når svinghjulspinnen er ved føleren så er sylinder 4 på topp...10 grader forsinkelse så er sylinder 1 på topp...du har da den gamel typen aan motor,da sitter det en fordelerlignende sak bak på toppen,mot innsuget det er hallgiver,men kan være at du skulle brukt tenningsmoduler...noe spes trim på denna?er det ikke gnist kan det være Veivføleren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest meg fram til at det skal være en hallgiver bak kamdrev på min aan. 91 og eldre har ikke det.

Ingen spess trim:

rs2 turbo,rs2 manifold,chip,3"downpipe og eksos.åpent filter. 034 efi coil ledninger og 1.8t coiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest meg fram til at det skal være en hallgiver bak kamdrev på min aan. 91 og eldre har ikke det.

Ingen spess trim:

rs2 turbo,rs2 manifold,chip,3"downpipe og eksos.åpent filter. 034 efi coil ledninger og 1.8t coiler.

 

Men har du mulighet for å lese ut feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt lignende problem.. det viste seg og vere ledningene til 034 coilene som hadde smeltet sammen og kortsluttet.. så bilen fusket først for så og stoppe helt... har nå isolert ledningene skikkelig og varme isolert desse skikkelig for og ungå dette igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke lest ut feilkoder.

Skal skjekke 034 efi ledningene. (dritt hvis de har smelta da,er jo nesten nye!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du får startet bilen når den er kald, og ikke når den er varm, er hallgiver bak kamdrev et godt tips.. Jeg fikk også feilkode på bensinblanding når MAF'en var gåen, så let på forumet etter en måte å teste denne. (Jeg har postet en oppskrift en gang i tiden, i hvertfall..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ver borti noe lignende en gang tidligere med s6'n, bytta begge sensorene ved svinghjul, hallgiver, tennings moduler, coiler osv.... da jeg etter hvert begyte og tenke på hjernen.... jeg banka lett på hjernen mes jeg vrei om tenninga og vips.. bilen starta... viste seg at det var et loddepunkt som var dårlig. simco fiksa dette for en tusen lapp, litt bittert å bruke tusenvis av kroner på deler jeg ikke trengte. men men ...

 

dette er et tips som ikke koster så mye .. du kan sende hjernen i posten og for 800 spenn så går de over alle loddepunkt og ser etter defekte komponenter i hjernen

 

dette var noe elektroingenøren anbefalte meg og gjøre med alle bruktbilene jeg kom til å kjøpe i fremtiden. dette er forebyggende og kan spare deg for tusenvis av kroner i feilsøking og deler du kanskje ikke trenger

 

adressa er i hvertfall: http://www.simco.no

 

lykke til!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikkje kor hjerna er plassert på desse bilane , las posten før meg her , og kom til å tenkte på ein ting.

På S4`en min var frontruta dårli satt inn , den glei ned med det resultat at vatn frå taket rann inn , langs a-stolpen og ned i det superfeite audi teppet på passasjersida. med det resultatet at hjerna som låg halveis under dørken rett og slett drukna.

 

Bilen gjekk fyst , begyndte deretter å stoppe , så gjekk på 4 sylindera , og til slutt starta den ikkje meir.

Fekk han som bygde om bilen til å mekke meg ei ny hjerne med chip, plug and play og alt ok igjen : rock :

 

Så kan vere eit tips å sjekke litt etter fukt vist hjerna ligg der på din bil også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skjekka hjernen og den ser bra ut. kan seff være noe vakkel i loddinger,men tviler da den gikk fint helt til jeg begynte å kødde med LMM.

Hvis vakkel lodder jeg bare over den selv. Det jeg jobber med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feilen. bilen går igjen!

hallgiver gåen,men sitter ikke bak kamdrev, sitter i en egen liten fordeler sak.(gamle typen aan har disse).

I tilegg var nedre feste/hjul til regreim løsna!og knekt. Så reima hadde hoppa over flere hakk. Ingen ventiler ødelagt da. flaks kaller man det!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like greit at du ikke fikk start da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen stoppa igjen!! Faen heller altså. begynte å gå dårlig,lada med flytta seg liksom ikke stort.

 

Stoppa bilen og da ville den ikke starte igjen. misstenker hallgiver igjen,da dette er symtomer som tyder på at den er gåen. men bytta jo den for 2 uker siden!!

Når hallgiver ryker blir tenning flytta 6 grader så bilen går dårlig men stopper ikke før man stopper den selv og da får man ikke starta den igjen.så det stemmer bra med hva som har skjedd med meg!

 

Noe som har peiling på hva som kan få den til å ryke så fort??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivføler da?svinghjulspinnen er like hel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

styrer hallgiver også dysene???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.