#1 Skrevet Oktober 13, 2007 Faen. Først og fremst. Har hatt feilmelding på slitte bremser enstund, gått lei og handlet nye slittasjevarselere. Jeg bytter bremser forann for ikke så lenge siden men da fulgte slitasjevarselene ikke med de nye klossene. Tar det opp nå så viser det seg at følerne er like fine, de både ser ok ut og måler ok. Så mitt spørsmål er da, hvilke andre steder eller ting kan påvirke dette? Sånn bortsett fra ledningsbrudd. Vil en feil med masterpumpe f.x gi det samme gule varselmerke i kjørecomputeren? For ordens skyld. 93' S4 med AAN. Som en bonusfrust kan jeg si at skivene som jeg kjøpte til bak på veng ikke passer, selv om de fikk reg-nr under bestilling. De er ca en cm mindre i diameter, mye tynnere og ikke ventilerte. Så dette ser ut til å bli en skikkelig produktiv lørdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2007 Fikk opp samme gule slitasjevarsel på min her om dagen når jeg starta opp. Bremsene mine er ikke slitt, så jeg syns det var rart. men det ble borte før kjøreturen var over, og jeg har ikke sett det igjen. Kan vel tenkes at det er jordingsfeil på ev kontakten til følerne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2007 Så vidt jeg kan se er det ikke felles jord på disse, sliter litt med å følge kabelen inn i motorrommet. Det som er noe drit er at det ikke er brukt gummikabel men noe stiv dritt som bare må ryke etter noen år[tm] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2007 Jordingen går fra ett jordingspunkt bak sparkepanelen nede i forbrønnen på førersiden til venstre kloss, videre gjennom hele motorrommet over til høyre, og opp derfra til speedometer. Så om du kobler begge kontaktpunktene på høyre til jord, er det ett godt sted å begynne å feilsøke. Om lyset slutter å lyse, er ledningen grei derfra til speedometer. Kon jo da også måle med ohm-meter derfra til jord, for å se om det er ok videre, noe sted sikkert ikke er, siden det lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 15, 2007 Er eg på bærtur , eller kan du ikkje få det same varsellyset vist du har lite bremsevæske ? Er på sjøen , og har ikkje bilen min her, så får tilgi meg vist eg tek feil Meina eg fekk opp det på S4`en min, sida du nevne det oransje lyset.... Trudde at det for slitte bremseskiver var raudt eg, men somsagt ingen bil å sjekke det på akkurat no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 15, 2007 bremsevæska slår inn på det røde symbolet (!) Dette er ekstremt vanlig på C4. Hadde en kompis som sa på spøk at om du får opp "OK" i displayet så er det noe som er galt... Fikk dette selv nylig da jeg satte på CRAPPY mintex klosser foran, selv om det er kontakter til dem ok alt er tilsynelatende ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 15, 2007 Er _veldig_ ofte feil i selve selvsjekken på instrumentet også, er vel omtrent en million tråder om dette nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...