Anbefalte innlegg

Har fått litt vandring på handbrekket på min A4, noen som vet hvor jeg strammer det? inni bilen eller må man under?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke selvstramming på det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke selvstramming på det?

 

Vet ikke, wirene må ha strekt seg eller noe, for det har ihvertfall blitt endel døgang på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er selvstramming ja! kan vel være en kaliper som er def! sjekka at håndbrekket låser begge bakhjula?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er selvstramming ja! kan vel være en kaliper som er def! sjekka at håndbrekket låser begge bakhjula?

 

Får ta en titt på det. Noen som vet pris på caliper i såfall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter en stramme-mekanisme på hver side fremfor bakhjulene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk først at bremseskiver og klosser bak ikke er utslitt og at armen for håndbrekket på calipperne returnerer som de skal og ikke henger på. Hvis de henger på vil det slite bremseklossene mer enn nødvendig og det blir slakk i håndbrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk først at bremseskiver og klosser bak ikke er utslitt og at armen for håndbrekket på calipperne returnerer som de skal og ikke henger på. Hvis de henger på vil det slite bremseklossene mer enn nødvendig og det blir slakk i håndbrekk.

 

Ser ut som om at det er noe feil med caliperne siden det er rust på bremseskivene etter jeg har kjørt og bremset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden det er skiftet bremseklosser da? Hvis det er det har de sikkert rustet fast i holderen slik at de ved bremsing ikke skrubber i det hele tatt. Da ruster skiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden det er skiftet bremseklosser da? Hvis det er det har de sikkert rustet fast i holderen slik at de ved bremsing ikke skrubber i det hele tatt. Da ruster skiva.

 

Får åpne og se en dag, bremser tydeligvis dårlig, men håndbrekket virker da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lang vandring på håndbrekket. Da jeg hadde bilen på bukker sist merket jeg at kun det ene bakhjulet låses, det andre snurret fritt. Tenkte ikke noe mer over det enn at det sikkert var en røket kabel, og har tenkt å skifte den. Men er det altså mulig at det skyldes andre ting enn brudd på håndbrekkabelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det samme for noen mnd siden. Tok å sprutet den håndbrekk-armen på caliperen full av rustløser og beveget endel på den, og da løsnet det, og dødgangen ble borte

her om dagen tok jeg også av caliperene i forbindelse med bytte av skiver (nei...de så ikke ut..). Og den "glideren" som er på caliperholderen, som kaliperen er skrudd inn i, var vanvittig treig. Trakk den ut, og fant årsaken. Smurte opp denne også, og nå virker det som at det funker helt ok. Håndbrekket fungerer iallefall fortsatt bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.