Anbefalte innlegg

Vi har en Audi 100 2.0 Ls fra 1978 som nå står på verksted. Utgangspunktet var at den plutselig ble vanskelig å få i 1. gir. Var en slags "pakning" som hadde løsnet, fikk jeg høre. Mekanikeren skulle prøve å skyve denne på plass, men ville helst skifte delen. så viste det seg at grunnen til at girproblemet hadde oppstått, var at motorfeste høyre side forran hadde røket. Ringte merkeforhandler, men de kunne fortelle at hverken motorfeste eller den komponenten til giret, var å få tak i... Har prøvd å ringe bilopphoggere og div bildele-leverandører, men det ser ikke lyst ut. Skal prøve videre mandag. Verkstedet kunne visstnok prøve å lage et nytt motorfeste, men skjønte at det kunne bil dyrt. Bilen er helt strøken ellers, vært i familien fra den var ny, og er helt original.Noen som har tips om steder som kan være verdt å kontakte mht deler? Kan liksom ikke gi opp en så bra bil for noe sånt som dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut en ønskes kjøpt annonse på dette festet.

Er flere her inne som sitter på gamle type 43 og som kan ha dette liggende.

Kan være lurt å ta et bilde også. Det kan jo hende at et motorfeste fra en annen Audi med 5'er vil passe og da er det lurt med bilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo også forsøke å få fatt i den via VW Classicparts. Ring til BIlomsetningen i Arendal (370 59 180) og spør om de kan kontakte Classicparts, de har bestilt "utgåtte" deler derfra mange ganger tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en 2.0 fra 1978 er det sannsynligvis en firer, samme motor som i min, da 5S-motoren i type 43 såvidt jeg husker var på 2.2 liter. Har ikke noe sånt feste liggende, men er det det høyre eller venstre festet du trenger? kan hende at et av dem kan brukes fra tilsvarende bil med nyere firer eller femmer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk Mekonomen, jeg fikk nye motorfester både til Passaten og Audi 80 GT'n der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er høyre feste. Bilen står på verksted nå, så jeg fikk bare en kort beskrivelse av bilmekaniker.Tenkte jeg skulle stikke innom verkstedet mandags formiddag, så jeg får litt mer oversikt. Var snakk om et eller annet i forhold til problem med å få bilen i første gir også, men var visst håp om at de kunne rette på det, bare nytt motorfeste kom på plass. Tenkte også på muligheten for at et feste fra en nyere type, kunne brukes. Har vært i kontakt m en mindre VAG forhandler som har hjulpet til tidligere mht til deler til denne bilen. Nytter ikke å henvende seg til de store forhandlerene, der er det lite å hente for oss m Audi-veteran... Ellers er det en firesylindret to-liter på 115 hester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk Mekonomen, jeg fikk nye motorfester både til Passaten og Audi 80 GT'n der...

Takk for tipset!

Skal sjekke Mekonomen på mandag. Krysser fingre!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.