#1 Skrevet Oktober 13, 2007 Har nettopp kjøpt meg en -01 A6 2,7 BiT. Den har gått 76 000. Var ute å kjørte, så kom varsellampen om at "bremseanlegg er slitt" Men når jeg skulle parkere bilen, luktet det litt varme bremser, og da jeg så etter så det ut som bremseklossene forran ligger å gnisser mot skivene hele tiden. Hva har skjedd? Noe jeg kan gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2007 Utslitte klosser\skiver, om begge deler er utslitt kan vel f.eks klossen ha blitt pressa så langt ut at den har gått ut av sporet sitt og kilt seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2007 Hmm, kanskje det ja! Får sjekke i morgen når det er lyst. Det er litt surt at sånn skjer bare en dag etter at bilen var kjøpt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2007 Det er flere ting, en ting er at det er veldig slitt og kalipper stempelet har gått ut av gjengene/sporet sitt og det da ligger og presser, en annen ting er at glide pinnene til kalipperne, usikker på hva det heter på fagspråket her, men de 2 pinnene som beveger seg når du trykker på bremsen og slepper, har sprukne/morka rundt seg så det har kommet vann og møkk inn som gjør at det slettes ikke glir lenger. Da må du bare rengjør og fylle opp med fett samt sette på ny gummeting for at det skal være tett. Skiftet akkurat bremseklosser på faren min sin bil og der mått vi gjøre dette, alt fungerte perfekt etterpå, abs en begynte også og fungere igjen:D Litt klønete forklart, men det er jo lørdagskveld og jeg burde vel ikke sitte på forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2007 Jeg skjønner hva du mener. Men jeg må vel ha av kalipperne for å få renset disse. Er ikke sikker på om jeg tør det, da jeg er LANGT fra og være en mekaniker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 14, 2007 Jeg skjønner hva du mener. Men jeg må vel ha av kalipperne for å få renset disse. Er ikke sikker på om jeg tør det, da jeg er LANGT fra og være en mekaniker bare å sette i gang! lærer ingenting ved å ikke prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 14, 2007 Er ingen mekaniker selv og dette er ikke vanskelig, er nok bare at du gruer deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 14, 2007 Ja, jeg gruer meg. Men det er vel bare å hoppe i det! Noe jeg må være obs på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2007 Ja vis du skal inn igjen med stempelet må du huske og vri det, skal egentlig skrues inn, og du må åpne nippelenog du må lufte bremsene på nytt. Må være 2 stykker da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 15, 2007 Er ikke 'skru inn-bremser' foran, vel? Pass også på å rense evt. serraterte bolter, (de som ofte fester sadelen til hjulhuset) og bruke locktite der det skal til og ikke minst: riktig moment. (Det kan du få fra Møller.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 15, 2007 Ja vis du skal inn igjen med stempelet må du huske og vri det, skal egentlig skrues inn, og du må åpne nippelenog du må lufte bremsene på nytt. Må være 2 stykker da... trenger ikke lufte bremsene etter at du har trykt inn stempelet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...