Anbefalte innlegg

Noen som vet om det bruker å være noen vintertreff på Lånkebanen?

 

Er dette noe vi i lokallaget sammen med Nord-Trøndelag lokallag kan leie en vinterdag for å ha det artig - eller er det veldig kostbart? Har dette blitt gjort før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vintertreff på lånke i år, alt for mye folk å dårlig kø-ordning gjorde det katastrofalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Var det ikke Nordmøre gatebil klubb da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det høres jo spennende ut å få teste biln sin litt på vinterføre. kan jo ta ett lite lukka vintertreff så det blir mye plass og boltre seg på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det høres jo spennende ut å få teste biln sin litt på vinterføre. kan jo ta ett lite lukka vintertreff så det blir mye plass og boltre seg på :)

 

Det kan jo være morro. Er det ikke åpne dager på lånke banen da?

Mulig det ikke er det vinterstid?

Men et lite treff for lokallaget kanskje?

Som oppvarming til Funesdalen? :evil:

Da er jeg med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være tidlig ute.. Er jo snart sommer igjen ;) Har aldri vært på Lånkebanen selv, kun sett noen bilder derfra. Virker som den er ganske hård mot bilen i form av humper og slikt, men i vinterklær er den jo kanskje ganske morsom :P Ikke fult så mye fart da.. for oss dødlige

 

Funesdalen? Hvor og hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funesdalen er vel rett over grensa, vest for Røros.

Treffet pleier og være i februar.

Er folket klar over at det er kommet en ny bane på Frøya?

Denne skal være en god del lengre enn Lånke og NY : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hum ? bane på frøya ? har man ikke hørt noe om . har du no link eller noe info om den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere lysst til å kjøre enda litt lengre, så kommer det til å bli arrangert vintertreff med isbanekjøring her i løpet av vinteren. Vi brøyter opp en bane på et vann i valnesfjord like utenfor Bodø :)

Dette kommer sannsynligvis til å bli i slutten av februar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi i styret har jo diskutert å leie Glattkjøringsbanen-banen på orkanger en dag, om det er interesse for dette. Det ser det jo kanskje ut til at det er, så vi kan jo ta en seriøs skjekk på om dette lar seg gjennomføre med NAF og slikt :)

 

 

Åre har jo også en innsjø der bla Audi og BMW har Test-kjøring på vinterstid, men å leie denne med tanke på brøyting og slikt vil antakelig koste en betydelig sum penger, og blir nok litt for stort iforhold til hvor mye penger vi har i lokallagskassa. Dessuten blir det jo treff på Funesdalen, og det er jo ikke så langt avgårde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det var Normøre Gatebilklubb som hadde det vintertreffet på lånke.Dei hadde vintertreff på en travbane i Surnadal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, det på lånke var avholdt av Stjørdal Gatebilklubb, mener jeg. Tror neppe det blir avholdt der igjen, med mindre de låser det kun til biler med firehjulstrekk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det blir noe av et slikt treff. Har aldri vært på isbanekjøring jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ringt NAF og spurt hva de mener, og beskjeden var at så lenge vi har en kjørelærer i strøket som er autorisert, var det bare å komme..

 

Så da blir spørsmålet om det er interessant at vi avholder ett treff på glattkjøringsbanen i orkanger i vinter? Blir vel i Januar en gang, da værforholdene er best. Skal prøve å komme meg bortover dit een dag og se an forholdene og få tatt noen bilder, men det er iallefall en lang sving, en rettstrekke og en S-kombinasjon etter hva jeg husker.. :)

 

(Om noen kjenner noen kjørelærere som kan stille opp på dugnad i tidsperioden er det fint om de kan gi meg ett hint om det ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen "bønder" her da som kan stille en stor åker til disp? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ringt NAF og spurt hva de mener, og beskjeden var at så lenge vi har en kjørelærer i strøket som er autorisert, var det bare å komme..

 

Så da blir spørsmålet om det er interessant at vi avholder ett treff på glattkjøringsbanen i orkanger i vinter? Blir vel i Januar en gang, da værforholdene er best. Skal prøve å komme meg bortover dit een dag og se an forholdene og få tatt noen bilder, men det er iallefall en lang sving, en rettstrekke og en S-kombinasjon etter hva jeg husker.. :)

 

(Om noen kjenner noen kjørelærere som kan stille opp på dugnad i tidsperioden er det fint om de kan gi meg ett hint om det ;) )

 

Hint hint. Skal jeg være med på orkanger skal jeg ha mest kjøretid :P

Er autorisert, det er dama også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Signerer meg med på det hvis det lar seg ordne for en billig penge :)

Ser Troms lokallag har vært på NAF-bane før.. så morsomt ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orkanger er jo rett borti høgget her så det må en bli med på ;) alltid morro å ut å skli. Selv om talent og kunnskap sjelden står i stil med innsats :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naf sin øvingsbane på Orkanger er jo landets første helårsbane.

Inne på området er det tre løp.

Bane 1 er en ren bremseøvelse med 100-150 aksfelt og 80 meter bremsefelt (med 50 meter ekstra asfalt etter bremsefeltet)

Bane 2 er en unnastyringsmanøver med bevegelige hinder, ellers lik bane 1

Bane 3 er den berømte svingen, normal høyresving som er ca 150-200 meter.

 

På orkangerbanen drives normalt med trafikkopplæring rettet mot de som vil erverve førekort for bil.

Men kan også leies av firmaer som ønsker trening/opplæring på glatt føre (Oljebransjen har kurs for alle sine utenlandske ansatte som kjører bil i norge)

Banen kan leies per time, prisen er vel 700 kr per time etter det jeg vet, med mulighet for prisjustering.

Banen kan IKKE leies uten godkjent instruktør tilstede.

 

Hvis det da er slik at klubben ønsker å leie banen, stiller jeg gjerne opp som instruktør,

men har jo da selvfølgelig noen kriterier som må være oppfylt før kjøring på banen kan starte

(les sikkerhetskurs FØR kjøring starter).

Dette har med sikkerheten på banen å gjøre, og det er jo instruktøren som får kjefta hvis noe skjer.

Noen spørsmål?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naf sin øvingsbane på Orkanger er jo landets første helårsbane.

Inne på området er det tre løp.

Bane 1 er en ren bremseøvelse med 100-150 aksfelt og 80 meter bremsefelt (med 50 meter ekstra asfalt etter bremsefeltet)

Bane 2 er en unnastyringsmanøver med bevegelige hinder, ellers lik bane 1

Bane 3 er den berømte svingen, normal høyresving som er ca 150-200 meter.

 

På orkangerbanen drives normalt med trafikkopplæring rettet mot de som vil erverve førekort for bil.

Men kan også leies av firmaer som ønsker trening/opplæring på glatt føre (Oljebransjen har kurs for alle sine utenlandske ansatte som kjører bil i norge)

Banen kan leies per time, prisen er vel 700 kr per time etter det jeg vet, med mulighet for prisjustering.

Banen kan IKKE leies uten godkjent instruktør tilstede.

 

Hvis det da er slik at klubben ønsker å leie banen, stiller jeg gjerne opp som instruktør,

men har jo da selvfølgelig noen kriterier som må være oppfylt før kjøring på banen kan starte

(les sikkerhetskurs FØR kjøring starter).

Dette har med sikkerheten på banen å gjøre, og det er jo instruktøren som får kjefta hvis noe skjer.

Noen spørsmål?

 

Kjempemessig om du får stilt opp her.. :) Blir det du som står for sikkerhetskurset, eller blir det noen lokale fra NAF?

 

Jeg som tok selv konakt med NAF, og fikk au pris på 700,- kr time, 900,- på søndager og etter kl 15.Satser på å ha treffet på en Lørdag før den tid..

 

Desom det kun blir folk i klubben som blir med på dette (Les, kun VAG :))kan vi søke få støtte fra styret sentralt, slik at det kanskje ikke blir så mye å betale på hver enkelt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man kjøre egen bil her? Hvordan blir dekket osv? Snø/is eller plater med olje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører egen bil. Tanken var å ha dette i januar på snøføre så det ikke blir bare olje og stål og kjøre på.. (Bilen ser ikke ut etterpå)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vi følge kjøreregler ala trafikkopplæringa og kjøremønster slik som man gjorde da man tok lappen som 18-åring, eller vil vi kunne få teste ut bilen slik som vi selv vil? Det å dra på NAF-bane hvor vi kun får teste bremseeffekt med/uten abs og unnamanøvere av kjegler kan bli litt trist (for min del). Det kan jeg gjøre på Dragvoll parkeringsplass heller uten at politiet blir skeptiske til min oppførsel. Ser at andre som har kjørt på NAF-banene har fått leka seg som dem selv ville sålenge dem ikke svinkjører hvor det skal holdes lav fart og slikt.

 

Jeg melder meg jo i bunn og grunn meg på dette for å få brukt quattroen som den skal/bør brukes, og regner med flere gjør det av den grunn ;) Morsomt å få prøvd det på en veibane uten å være til skade for andre og ikke på en tenkt veibane på en parkerinsplass.

 

Håper flere melder sin interesse :)

Kan bli lærerikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Punkt en først. Det er jeg som står for sikkerhetskurset ute på banen ja. Naf har kun manskap som drifter banen, dva åpner porten og sørger for at banen er ok.

 

Punkt 2. Skal du kjøre fortere enn norsk lov, må du søke for dette, noe eventuelt styret kan gjøre.

Men skal du kjøre fortere enn hva banen tåler, ender du uansett opp i grøfta, og nermeste nabo er jo som sagt orkanger bilopphuggeri.

Det skal jo sies det at normal maxfart aldri overstiger 3 sifrede tall, mest grunnet skolebilene ikke er spreke nok, men bremsestrekkene er heller ikke lange nok.

Men normal 80 sone er det jo grunnet utenfor tettbebygd område, og å stoppe i 80 km/t på 80 meter + 50 meter margin kan bli tøft :)

Og selvfølgelig må egen bil medbringes :) gjerne teknisk ok og med skilt også for å være litt pirkete :)

 

Må instruktører betale for å være med også? :P

Og lørdag høres ypperlig ut, så slipper jeg så mye pes med å ta meg fri fra jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.