Anbefalte innlegg

halloen alle, er ny her. lurer på hva som gjør at jeg har vibrasjoner/dur ved kraftigt gass pådrag i 5 og 6 gir?

har en S6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Egil Nordvik

halloen alle, er ny her. lurer på hva som gjør at jeg har vibrasjoner/dur ved kraftigt gass pådrag i 5 og 6 gir?

har en S6.

Ren gjetting: Slitte hjullagre eller dårlige drivaksler. Men som sagt: ren gjetting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVa vibrerer? Bil, ratt, girstang?? Min er slik at jeg kjenner vibrasjoner i tunge gir på lave turtall og høy belastning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det samme som skjer med min bil, lave turtal ex rundt 2000 og opp til 2800.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at det kan være den harmoniske demperen (som reimskiva til registerreima går over, festet til veiva) som er årsak. Har hørt andre bli kvitt dette ved å bytte den. Vet ikke pris. Ellers har noen foreslått dårlig avbalansert drivaksling, antar de mener mellom aksel, men detter er ikke mitt sterke område, så jeg vet ikke.

Sikkert fler som har hatt dette, rart om ikke noen har funnet løsningen på problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke godt å si dette, har og hørt at det kan være svinghjulet, det er todelt og at vibrasjonene kommer når momentet er høyt og turtallet lavt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får og en lyd som er litt spes når jeg drar på. Eksosen har litt dårlig plass rundt forbi på min, så det er den som går inn til karosseriet en vei så det blir resonans...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Nielsen hadde dette problemet etter at han byttet lageret på mellomakselen, men dette lageret kan også forårsake lyden hvis det er slitt som Johan sier. Jeg gjetter nok også på en drivaksel, men noe dur er det selvfølgelig ved hard belastning uansett, det er jo tross alt snakk om 350nm++, og andre biler detter jo fra hverandre for mindre! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe fasitsvar, men tror nok at det en av de to nevnte årsakene, enten mellomaksel (dvs lager) eller eksosanlegg som tar borti (det er en plate som eksosanlegget går over, like ved/etter kat).

For å hindre at disse motorene vrir seg mye ved pådrag, kan man bytte ut fremre motorfeste (støtpute), men en noe stivere en.

ECStuning har en (Engine snub mount) i Polyuretan, eller man kan lage en av hocky puch (borr et 30mm hull i senter og man er i boks). :cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.