Anbefalte innlegg

Hei,

Bilen stoppet i går kveld da batteriet flatet ut (fikk varsel i forkant), dro i dag og startet opp igjen bilen da batteriet hadde ladet seg selv pittelitt over natten og seriekoblet et ekstra batteri så jeg fikk den på verksted hvor de har billader..

Etter målinger ser det ut som at det er dynamoen som har tatt kveld, det vil ikkje lade..

Hvordan er dynamoen på disse bilene? Er det egen type Bosch dynamo, eller er det likt som på noen andre audi modeller? Kan man bare bytte børstene i dynamoen, eller må man bytte hele?

Hvordan er det å komme til dersom det er bare børstene, kan man ta de ut uten å demontere hele dynamoen? Kommer man til ovenfra, eller må man fjerne den nedenfra?

Takk for svar. (PS! kanskje noen har en dynamo til salgs? :) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

Du kan bytte spenningsregulatoren, børstene sitter på denne. Det er ikke så god plass til rådighet, men det går uten å skru ned selve dynamoen.. Du må skru ut tre stjerneskruer og hovedkabelen for strømmen, da får du løsnet plastdekselet på baksiden av dynamoen. Da kommer du til regulatoren som sitter med et par skruer.

Litt knoting må du regne med for å få regulatoren på plass. Jeg brukte litt fiskesnøre til å holde børstene inne mens jeg fikk på plass regulatoren, får så å dra snøret ut igjen etter at du har fått festet skruene.

Det er nok enklest å komme til fra undersiden..

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som var gale..??? Dynamoen min har tatt kveld oxo.. prøvde å bytte børster, men funket ikke da heller.. Sendte den til overhaling, men han sa at det var like greit å kjøpe ny :P hehe Så o e det nye dynamo på meg :D hehe.. Mvh Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva du måtte betale for ny dynamo Ole?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du serie kobbla vel ikke 2 batterier? da skjønner jeg at ting slutter å virke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, brukte ikkje et ekstra batteri overhodet. Skrev det bare for å korte ned setningen, brukte en overcharger eller hva det enn nå heter. Fikk låne en av brannstasjonen så jeg fikk litt ekstra futt i batteriet som står i bilen. Holdt så jeg fikk komt meg til en batterilader.

Har nå bestilt en ny dynamo, må tyeligvis lever inn min gamle når jeg henter den ut..

Koster tydeligvis å være kar, dynamoen kostet i overkant av 4000,- Passer jo helt perfekt når man pusser opp stue, gang, kjøkken og bad! :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.