Hvem selger denne grillen?

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor jeg kan få tak i ett nytt eksemplar av grillen som står på bilen min? fikk ødelagt den i en kollisjon nylig og vet ikke hvor den ble kjøpt.. beklager dårlig bilde(av uferdig bil), men er eneste jeg har på denne pc'en..

Mobilofon010red.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ett lysere bilde hadde vært bedre.. ser ikke noe der da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har som skrevet ikke noen bedre bilder på denne pc'en, men så grillen i en annonse på autodb akkurat:

 

1640970-bilde4-picture054.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som en litt modifisert kamei grill. altså fjernet kamet nettingen og satt inn netting bak. mulig jeg tar feil.

har ikke sett så nøye på den bilen da jeg får vondt i magen vær gang jeg ser den å det er ingen god følelse :P

 

edit:

fant en Dietrich og en Dynamix grill som ligner på bsbildeler.no du kan jo sjekke dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke si den golfen der falt helt i smak nei.. hehe : haha :

 

takk for tipset.. fant grillen på bsbildeler.no, pakfeifer var det som produserer den.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke si den golfen der falt helt i smak nei.. hehe : haha :

 

Ikke for å være frekk, men...

Nå ser jo fronten på bilen din nesten helt identisk ut med den bilen du ler av: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men...

Nå ser jo fronten på bilen din nesten helt identisk ut med den bilen du ler av: haha :

 

frontene på de to bilene er ganske forskjellige spør du meg, personlig hadde jeg aldri tenkt på den andre fronten som lignende engang.. for det første følger linjene på min frontfanger originallinjene på bilen meget bra og den har en jevn fasong som resten av bilen, den andre har som jeg kan se nesten ingen likheter med resten av bilens konturer og har en kantete fasong.

 

min fanger går like langt ut fra grillen som originalfangeren, hans går mye lenger ut.

 

min fanger er en avart av rs fanger, den andre er en ren japstyle fanger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra du fant grillen du lette etter, jeg gadd ikke gå igjennom alt til golf så bare att de to jeg nevnte lignet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra du fant grillen du lette etter, jeg gadd ikke gå igjennom alt til golf så bare att de to jeg nevnte lignet ;)

 

skjønner jeg godt, er bare glad noen svarte jeg.. :) er ikke lett å finne en spesifikk ting uten noe som helst ord å søke etter på internett.. : bh : har funnet flere griller som ligner tidligere, men ikke helt riktig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

frontene på de to bilene er ganske forskjellige spør du meg, personlig hadde jeg aldri tenkt på den andre fronten som lignende engang.. for det første følger linjene på min frontfanger originallinjene på bilen meget bra og den har en jevn fasong som resten av bilen, den andre har som jeg kan se nesten ingen likheter med resten av bilens konturer og har en kantete fasong.

 

min fanger går like langt ut fra grillen som originalfangeren, hans går mye lenger ut.

 

min fanger er en avart av rs fanger, den andre er en ren japstyle fanger..

 

Er kjempe forskjellige. Begge fangerene følger bilens linjer til det maksimale. Måtte bare kommentere da jeg ikke ser noe som helst "penhet" i noen av frontene. Og da du disset den andre bilen så måtte jeg bare. Holdt på å le meg i hjel når jeg leser kommentarene dine. Er tydelig at det avhenger av øyet som ser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kjempe forskjellige. Begge fangerene følger bilens linjer til det maksimale. Måtte bare kommentere da jeg ikke ser noe som helst "penhet" i noen av frontene.

 

Selv om du syns det er pent med en cromma combicamptopp på taket av en ellers nesten original bil trenger ikke det være fasiten.. hint hint ;)

 

personlig liker jeg clean originalstil også veldig godt, men så lenge stylingen fremhever det jeg liker med bilen bruker jeg det.. sånn er det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du syns det er pent med en cromma combicamptopp på taket av en ellers nesten original bil trenger ikke det være fasiten.. hint hint ;)

 

personlig liker jeg clean originalstil også veldig godt, men så lenge stylingen fremhever det jeg liker med bilen bruker jeg det.. sånn er det..

 

er vel ingen som har nevnt fasit og min bil. Jeg kommenterte din kommentar om den "fine" fronten på den andre bilen. Jeg kunne ikke finne noe pent med den, og poengterte at kanskje din front er av lik utforming. At din fanger følger bilens linjer er vel bra, men den "ifølge formen" kan ikke jeg se noe annet sted enn på toppen av fangeren. Hver sin mann hver sin smak, og det jeg faktisk mente var at man kanskje ikke skal kommentere for mye om andres glassfiber fangere når man selv har ett ganske så likt produkt på sin egen bil.

 

Når det kommer til min bil, så er vel den inspirert av det store utland. Trendene i VW miljøet i Tyskland, England, Belgia, Nederland og sverige blir mere og mere inspirert av Resto/ratlook/retro trendene fra det luftkjølte miljøet. Men dette visste du vel? Finnes ingen fasit når det kommer til bil, men er en fordell å kanskje tenke igjennom flere alternativer enn det raskeste og kanskje minst flatterende alternativet.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ingen som har nevnt fasit og min bil. Jeg kommenterte din kommentar om den "fine" fronten på den andre bilen. Jeg kunne ikke finne noe pent med den, og poengterte at kanskje din front er av lik utforming. At din fanger følger bilens linjer er vel bra, men den "ifølge formen" kan ikke jeg se noe annet sted enn på toppen av fangeren. Hver sin mann hver sin smak, og det jeg faktisk mente var at man kanskje ikke skal kommentere for mye om andres glassfiber fangere når man selv har ett ganske så likt produkt på sin egen bil.

 

Når det kommer til min bil, så er vel den inspirert av det store utland. Trendene i VW miljøet i Tyskland, England, Belgia, Nederland og sverige blir mere og mere inspirert av Resto/ratlook/retro trendene fra det luftkjølte miljøet. Men dette visste du vel? Finnes ingen fasit når det kommer til bil, men er en fordell å kanskje tenke igjennom flere alternativer enn det raskeste og kanskje minst flatterende alternativet.:)

 

du nevnte jo "fasiten" ganske greit selv når du kommenterte at min front var stygg(som da indikerer at din smak er noe bedre).. Jeg fant et bilde med den grillen jeg skulle illustrere på et google-søk, men jeg syns den fangeren stakk seg ut som en sår tommel og lo godt for meg selv her.. greit nok at den kommentaren min mot den andre bilen var litt frekk, men av og til klarer jeg ikke la være å kommentere, akkurat som du ikke klarte å la være..

 

det jeg ville frem til med kommentaren om kombicampen var ganske enkelt at jeg oppfattet din kommentar som at alt annet enn originalfangere var stygt, hvilket jeg er totalt uenig i.. det at du ikke klarer å se noen forskjell på de to fangerene er jo ikke noe jeg kan noe for.. du følger en byggestil som er helt annerledes enn min, men alt kommer an på øyet som ser..

 

Jeg bryr meg ærlig talt ikke det minste om hvilke trender som går rundt i verden og følger heller ikke noe særlig med på det, men prøver heller å ta litt inspirasjon fra det jeg ser som faller i smak uavhengig av stil og prøver å lage en liten vri på det slik at det blir noe eget.. Sier absolutt ikke at det er noe galt med original-look eller rat-look eller jap-look eller noe annet, men slik jeg ser det burde all modifisering av bilens utseende gjøres på den måten at det som påmonteres passer til resten av bilens utseende, slik at det fremhever det byggeren syns er pent med bilen og at det ser ut som det er en helhet.. når noen monterer noe som stikker seg totalt ut fra helheten, syns jeg som regel ikke det er mye pent..

 

bare for å kverulere så har ikke min front lik utforming i det hele tatt, eneste likheten der er jo at den er uoriginal og laget av glassfiber.. det jeg mener med at min fanger følger bilens former er at den har avrundede kanter og ellers runde former som resten av bilen har og den fremhever den "sinna" stilen som fronten min ellers har, men det kom kanskje ikke klart nok frem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og forresten, du vet jo ingenting om hvilke alternativer jeg har tenkt gjennom når det gjelder utseende på min egen bil.. Jeg har lagt mer arbeid enn du tydeligvis aner i å få en bil som er bra i karosseri og teknisk og jeg personlig liker stilen på.. bare fordi en bil har noen av de samme trekkene som en bil som styling bare er kastet på trenger ikke bety at den er det.. som et bittelite eksempel, har du sett mange golfer med karbonpanser og glatt badlook? det ligger litt mer arbeid i den bilen enn bare påkastet styling som det virker som du tror, kanskje til og med like mye eller mer enn i en rat- eller retrolook bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle er vi unike.

 

det jeg ville frem til med kommentaren om kombicampen var ganske enkelt at jeg oppfattet din kommentar som at alt annet enn originalfangere var stygt, hvilket jeg er totalt uenig i.. det at du ikke klarer å se noen forskjell på de to fangerene er jo ikke noe jeg kan noe for.. du følger en byggestil som er helt annerledes enn min, men alt kommer an på øyet som ser..

 

Når jeg kjøper bil så er det fordi bilen er pen med pene linjer. Ikke mer ikke mindre. Subtile modifikasjoner for å fremheve bilens linjer. Kjøper ikke en bil bare fordi man har sett en diger fanger i ett tuningblad og kunne tenkt seg en slik fanger.

 

Og denne tråden sporet ganske bra av.

 

Så i fare for å gjenta meg selv. Jeg måtte bare kommentere når jeg ser bilen din og den andre bilen du lo av. Begge to har i mine øyne en like flatterende front som "følger bilens linjer". Er en grunn til at design avdelingen hos VW bruker veldig lang tid på å designe en bil. mens en slik fanger går å designe på 1uke.

 

Så da tok jeg meg friheten til å kommentere og le litt for meg selv.: haha :

 

Så vi får nok være enige i å være uenige.:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle er vi unike.

 

 

 

Når jeg kjøper bil så er det fordi bilen er pen med pene linjer. Ikke mer ikke mindre. Subtile modifikasjoner for å fremheve bilens linjer. Kjøper ikke en bil bare fordi man har sett en diger fanger i ett tuningblad og kunne tenkt seg en slik fanger.

 

Og denne tråden sporet ganske bra av.

 

Så i fare for å gjenta meg selv. Jeg måtte bare kommentere når jeg ser bilen din og den andre bilen du lo av. Begge to har i mine øyne en like flatterende front som "følger bilens linjer". Er en grunn til at design avdelingen hos VW bruker veldig lang tid på å designe en bil. mens en slik fanger går å designe på 1uke.

 

Så da tok jeg meg friheten til å kommentere og le litt for meg selv.: haha :

 

Så vi får nok være enige i å være uenige.:nana:

 

bare så det er sagt kjøpte jeg ikke bilen fordi jeg så fangeren i et tuningblad, hadde hatt bilen i ca 6mnd før jeg i det hele tatt så den fangeren på bruktmarkedet.. Bilen kjøpte jeg fordi jeg likte formene på den, samtidig med at den hadde så god plass jeg hadde bruk for og i tillegg var den rimelig.. bare fordi du stryker alle under en kam trenger ikke det være korrekt eller hva? Selvfølgelig finnes det enkelte som tenker som du sier, men ikke alle..

 

designavdelingen på vw bruker masse tid på å designe en bil som "alle" skal like, hvis ikke hadde det ikke blitt solgt mange golfer.. uansett trenger ikke vw ha brukt så lang tid på selve fronten selv om bilen har tatt lang tid, vet godt at de har nok brukt mer enn en uke på designen, men dog.. når en modifiserer en bil gjør en det som regel ikke for at alle nødvendigvis skal like det, en gjør det for at en selv skal like det.. det er den store forskjellen mellom originalt og ettermarked og med så mange fronter å velge mellom som er designet på en uke som du sier finnes det nesten uendelige kombinasjoner en kan velge mellom..

 

og den samme friheten tok jeg meg..

 

smaken er som baken, så vi får bare være enig i å være uenig som du sier.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to fangerne er max ulike i mine øyne iallefall! Der jeg finner starteren av denne tråden sin, som klart finest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.