Koble strøm til instrument fra tenning,hvor?

Anbefalte innlegg

Har satt inn 3 ekstra instrumenter i S2èn og lurer på hvor på tenningen jeg skal ta strøm til 2 av dei fra?

Har tatt strøm til lys i turbotrykksmålern fra en av bryterene i dashen.

Dei 2 andre instrumentene er bredbandlambda og bensintrykk. På papiret står det at dei skal ha hendholsvis en 1 ampere sikring og en 5 ampere sikring. Regner med at å ta så mye fra andre brytere blir for mye og vil heller da ta fra tenningen.

Spørsmålet er da hvor på tennings bryteren kobler jeg meg til + for å få strøm til instrumentene når jeg skrur på tenninga? Noen som kan legge ut en liten forklaring gjerne med bilde eller skjema over hvor jeg kobler meg på?

Skal altså bare ha strøm til instrumentene når tenninga er på.

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en ide om hvilken ledning på tenningen jeg må koble meg på for å få strøm til instrumentene når jeg vrir om tenningen?

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du et multimeter så setter du den ene pluggen på jord, så finner du en ledning på tenningslåsen som ikke har spenning når tenninga ikke er på. Så vrir du om nøkkelen, får du spenning da har du vunnet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du et multimeter så setter du den ene pluggen på jord, så finner du en ledning på tenningslåsen som ikke har spenning når tenninga ikke er på. Så vrir du om nøkkelen, får du spenning da har du vunnet!

Det skal jeg prøve:-)

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.