Asfaltkant, slått luft ut av dekket?

Anbefalte innlegg

Hei,

på fredag var jeg litt uheldig, kjørte litt fort over en asfaltkant, etterhvert så kjente jeg noe var galt å stoppa. Dekket var flatt.. Satt på et vinterdekk og kom meg hjem, idag fylte jeg sommerdekket opp igjen, det virker tett. Har også kjørt en runde, sjekket trykket igjen - samme trykk :)

Så kan en kraftig dump i veien slå dekket flatt?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp om du er uhelidig så, kan skje om du kjører opp på ett forttau som er litt høyt også, det skjedde med en kompis av meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør ta med deg dekket og felgen til et bilgummiverksted, og få sjekket begge deler.

Selv om alt ser ut til å være i orden, kan det være skader som man ikke ser så lett.

Felgen kan være slått skeiv, og dersom du har kjørt uten luft i dekket kan det begynne å gå i oppløsning innvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa hadde no lignende opplevelse med en Volvo V70 2 ganger faktisk

At etter en skikkelig kant-treff var dekket med mye mindre luft.

Det som skjedde (begge gangene) var bulk i felgen. Ikke merbart under kjøring, men

dette ga et større rom for luft. Så måtte i teorien ha mer luft, eller rette ut bulken tror

jeg de gjorde. Kanskje derfor det skjedde flere ganger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.