Startproblemer på 7a motor.

Anbefalte innlegg

Har en meget underlig feil en bil en 89 audi 90 20v quattro. Når bil skal startes kald eller varm vil den av og til ikke starte. Den går greit rundt på startern men ingentin skjer, så plutselig under starting så er det akkuratt som om den feiltenner/bråstopper så kommer den. Det er ikke hvær gang den feiltenner, av og til starter den normalt. Det er ikke noe bestemt mønster i når den starter, noen ganger kan den starte etter 10 sek andre ganger kan det gå lenge. Når den ikke starter så er det ikke gnist. Det er ikke noen tegn til at den har lyst til å tenne/starte. Men når den først går da går den som bare d. Ikke noe fjusk ikke noe antydninger til at noe er feil med bilen.

Men så kommer det som er mest overaskende. Vis jeg går inn med vagcom så får jeg ikke kontakt med controller står det når bilen ikke går. Vis bilen går kommer jeg rett inn og det er ikke feilkoder på motorstyring. Under test på vagcom når jeg ikke kommer inn står det at det er kortslutning til jord på k-line.

Er det noen som har et elskjema til motorstyring på denne bilen.

Har søkt litt hær på forumet men finner ingen ting som kan ligne på mitt problem.

Ting som er sjekket.

Jordig motor/chassi

Fordeler.(er ny)

Posisjon fordeler.

Plugger og ledninger

Feilkoder

Har forsøkt med ny motorstyring.

Noen som har en ide om hva dette kan være. Har en mistanke om at det enten er noe med coil/tennigsmodul eller strøm til styreenhet. Men det er jo en ganske rund gjetting da.

Er takknemelig for alle svar... Begynner å gå tom for ide'er.

Sverre Morten Aarseth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har el-skjema i permen.

kan scanne det i morgen ettermiddag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du alarm på bilen? Kan være løs ledning på tenningssperra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har el-skjema i permen.

kan scanne det i morgen ettermiddag.

Det høres topp ut. På forhånd takk

Har du alarm på bilen? Kan være løs ledning på tenningssperra

Det er ikke alarm på den. Men takk for tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket registerreim og timinga der? Hadde problem med det en gang på en 7A motor. Kilen på nedre registertannhjul hadde blitt slått av. Hvis reimskiva til dynamo, servo etc. som sitter på veivakselen går ujevnt (vingler), er dette mest sannsynlig årsaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket jording på coil? Har du fin gnist på plugger, de ganger du får gnist assa. Vært borti lignende problem på en annen bil, og der viste det seg være en dårlig jording på coil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.