Bil selges: Audi 200tq 10V sedan (Exclusive!)

Anbefalte innlegg

1988 mod med runde hjulbuer bak! Ikke ombygd. Servicehefte tyder på en eier i Tyskland. Bilen har hatt service i Rostock hele veien fra 1988 og frem til 1999. Jeg kjøpte bilen i påsken 2006 i Sverige av en audientusiast der. Bilen er momset inn, men ikke betalt eng. avgift på. (http://www.toll.no)

 

Mer info om alt. beregningsmåte her: http://www.toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=118219&epslanguage=NO

 

 

Meget pen bil! Svart sportsskinn med varme, det helt riktige Audi Sport rattet, el takluke, klima, 4x el vinduer, kjørecomp., diff. sperrer, cd veksler mm. Saab 9000 innsug med Bosch resirk ventil, og bleed ventil. Lader cirka 0,6 bar og går ganske bra, med Audis velkjente 10V lyd:D. Ikke noe forbruk å snakke om av hverken kjølevann eller olje. Svetter litt rundt pakningen på bunnpanna, kommer en dråpe eller to på bakken når bilen står i ro og motoren avslått.

 

Som vanlig på typ 44, er det litt treghet i takluka- plastklipsene i bakkant må skiftes, og taktrekket rundt luka er shabby. Klima`n trenger ny reim og må fylles med "erstatningsgassen" siden den originalt har den gamle typen klimagass (koster ca 1700kr), også hopper wiren til låsekassa av på førersiden innimellom.

 

Km stand er snaut 228.000. Nylig byttet bremsedeler; calipere og klosser foran, og overhalte calipere pluss nye skiver bak. Byttet også mastersylinderen, da denne hadde tatt kvelden.

 

Følger med org. 15" Ronal felger med vinterdekk og 15" Ronal felger med sommerdekk (dårlige)

 

Bitteliten rustflekk ved pakningen rundt bagasjelokket, cirka midt på bilen. Noe rust på eksosanlegget (som må skiftes?) Ellers er det er noen småbulker i karrosseriet -en på A stolpen, en på takluka og en på bagasjelokket. Totalt sett en veldig hel og pen bil med den gamle typen interiør. Lakken er i meget bra stand, ubetydelig steinsprut på panser. Stått i privat garasje i min eie, og vasket og polert jevnlig!

 

Selges asap pga kjøp av ny bil. Prisantydning 35.000,-

DSC01045.JPG

07082007(005).JPG

07082007(002).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interiør.. forferdelig kvalitet på bildene men..

DSC00725.JPG

DSC00726.JPG

DSC00885.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustflekk og klistrelappen i bagasjen med utstyrskoder osv...

21102007(005).JPG

21102007(006).JPG

21102007(004).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bilen er momset inn, men ikke betalt eng. avgift på. Det påløper mellom 18.000,- og 30.000,- avhengig av beregningsmåte"

 

Kanskje greit og finne ut hva engangsavgiften kommer seg på? litt vanskelig og komme med bud når det er 12.000,- pluss/minus her. Bare en tanke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt som det står i annonsen: Eng. avgift etter gammel beregningsmåte (vekt, slagvolum og effekt som står på http://www.toll.no) gir deg svar på hva du må betale etter gammel modell. Det kan du legge til grunn som et utgangspunkt, for eng. avgift etter gamlemåten må betales først. Det nye er at man innen 15 dager etter at gammel modell er brukt som grunnlag for beregningen, kan søke om alternativ beregningsmåte. Den modellen å regne på er det en link til i annonsen. Jeg kan ikke svare eksakt på hva avgiften kommer på med den modellen, og hvorfor det er slik må du lese i forskriften! Kort fortalt: Man kan selv beregne avgift etter denne modellen i en kalkulator i linken, men beregningsmetoden er dynamisk og resultatet vil således kunne endre seg fra gang til gang. Årsaken er at det tas hensyn til hvor mange slike biler som er til salgs i Norge på datoen for beregningen, gj.snittlig pris og km. stand på disse. Når man har regnet på både ny og gammel metode, vil den nye komme bedre ut for bileieren (billigere) og man vil da få tilbakebetalt differansen på eng. avgiften mellom gammel og ny metode. Sånn lyder forskriften, ikke noe jeg kan gjøre noe med desverre.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært mye enklere å komme med bud hvis du hadde funnet ut eksagt engangsavgift på bilen din

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært mye enklere å komme med bud hvis du hadde funnet ut eksagt engangsavgift på bilen din

Det er jo ikke mulig å få svart klarere enn han allerede har gjort!! Man får aldri vite nøyaktig hvordan en bil vil komme ut av det ved en individuell avgiftsberegning, da det er så mange faktorer som spiller inn. Les på linken som selger la ut lengre opp angående individuell beregning av bruksfradrag.

 

Forøvrig en nydelig bil, som jeg veldig gjerne skulle hatt! Men banken sier som vanlig nei :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgt? Et bud på mellom 20 og 25 er det noe du ville vurdert?

 

30k i innkjøp + 30k i avgifter er i meste laget mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å jada! Bud er notert:) 30K i avgifter er det langt ifra, les annonsen og sjekk linken til toll.no. Dagens beregning med alt beregningsmetode tilsier ca 12K i avgifter. 30K + 12K i avgifter blir da 42K, ferdig på veien. (pluss halv årsavgift da....)

 

Mvh

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde meg litt på en slik kalkulator og kom frem til at du må betal 60.000 i avgifter på bilen!!!! Har sikkert gjort noe gale.

 

Men hvis jeg skulle vist bilen med vanlig beregningsgrunnlag, måtte jeg bare betalt 30.000 i avgifter da?

 

Har forstått det sånn at du må betale normal avgift først, og så kan du søke om alternativ beregning etter på og så eventuelt få tilbake differansen.

 

Så da betaler man altså bare 30.000 før visning, stemmer det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde meg litt på en slik kalkulator og kom frem til at du må betal 60.000 i avgifter på bilen!!!! Har sikkert gjort noe gale.

 

Men hvis jeg skulle vist bilen med vanlig beregningsgrunnlag, måtte jeg bare betalt 30.000 i avgifter da?

 

Har forstått det sånn at du må betale normal avgift først, og så kan du søke om alternativ beregning etter på og så eventuelt få tilbake differansen.

 

Så da betaler man altså bare 30.000 før visning, stemmer det?

 

Altså, bilen må vises først uansett. Den må gjennom "teknisk kontroll" (relativt overflatisk sådan), det meste av tiden går med til å innføre kjøretøyet i det Kongelige norske motorvognregisteret. Så betales avgifter, osvosv... Avgift etter vanlig beregning: ca 44000,-, dette blir sånn ca 30000 i diff i forhold til den alt. metoden, som man søker om etterpå ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kommer snart snøen.......200tq fortsatt til salgs for de som vil kjøre 10V i vinter med sperrer som funker! Har pretty much stått i garasjen siden sist, bare luftet seg litt innimellom! For de som lurer- den er ikke reg. på norske skilter, fordi jeg har brukt penger på ny bil og flylappen.

 

Dagens utregning av avgifter:

 

Alternativ beregning av bruksfradrag:

Gjeldende bruktpris: 25 000,00

Justering for kjørte km: 0,00

Justert gjeldende bruktpris: 25 000,00

Konsumprisindeksert historisk nypris: 1 368 972,00

Forholdstall: 0,01826

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 216 766,29

Engangsavgift å betale: 3 958,15

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 5 258,15

MVA: 3 750,00

Engangsavgift + MVA: 9 008,15

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar at bilen er momset inn, så engangsavgiften blir 6573 kr inkl mva? Med andre ord en strøken 200tq før 31500 kr? Det er jo et røverkjøp! Synd jeg ikke har råd, hadde vært kos med en fin, original typ44 også.. :-p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar at bilen er momset inn, så engangsavgiften blir 6573 kr inkl mva? Med andre ord en strøken 200tq før 31500 kr? Det er jo et røverkjøp! Synd jeg ikke har råd, hadde vært kos med en fin, original typ44 også.. :-p

 

Til opplysning betalte jeg ca kr 8300 i avgift på min 1990 Audi 100 TQ Sport Exklusiv med 207 000 km på telleren da jeg tok den inn høsten 2008.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar at bilen er momset inn, så engangsavgiften blir 6573 kr inkl mva? Med andre ord en strøken 200tq før 31500 kr? Det er jo et røverkjøp! Synd jeg ikke har råd, hadde vært kos med en fin, original typ44 også.. :-p

 

Det er betalt mva ja! som det står, er avgiften dette:

 

Engangsavgift å betale: 3 958,15

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 5 258,15

 

For helt nøyaktig pengesum som skal betales den dagen bilen skal registreres, sjekk på ditt lokale tollkontor der man gjør oppslag i autotaxglass sine hidden for den aktuelle bilen som skal registreres med alternativ beregning.

 

Bilen min koster forøvrig ikke 25.000,-. Det er gjennomsnittspris jeg har lagt til grunn ved beregning av avg. Prisant. på bilen står i annonsen, men er åpen for forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumpes ettertrykkelig nå som snøen har kommet, og fordi jeg har en ren løpsbil i sikte!

 

Prisant. står i første innlegg, men bud mottas da det er litt kosejobb igjen for å få den igjennom hos BT!

 

Oppdatering: Vist hos BT, mangel på eksos (som er demontert fra DP), en servoslange som svetter (er bestilt), pakning på bunnpanne som ikke er helt tett (kjøpt ny), bremserør bak (kjøpt, ikke montert), og en liten lekkasje på bensintanken (ikke demontert og sjekket foreløpig). Vakumslangen til senterdiff er morken (har kjøpt ny).

 

Ingen øvrige merknader fra øvrigheten, kun positivt: støtdempere i god stand, og pen bil etter alder!

 

Nye skiver og klosser rundt om med unntak av høyre bak pga kranglete mutter på caliperbraketten (borres ut om kort tid!).

 

Legger ved dagens beregning av avgifter igjen, for de som ikke gidder å lese hele tråden på nytt:

 

Beregning Alternativ beregning av bruksfradrag:

Gjeldende bruktpris tilsvarende kjøretøy: 25 000,00

Justering for kjørte km: 0,00

Justert gjeldende bruktpris: 25 000,00

Konsumprisindeksert historisk nypris: 1 543 707,00

Forholdstall: 0,01619

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 369 443,73

Engangsavgift å betale: 5 981,29

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 7 281,29

 

 

20 sekunders klipp fra youtube fra timen hos BT:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke prisanntydning 30k da denne ble lagt ut? (lurer bare da jeg ser jeg har skrevet her for et par år siden) Hvor mye kan denne trekke? Er vell ikke krok på denne etter hva jeg kan se av bildene, men må da finnes avtagbar til disse og? Min gamle type 44 (87mod A100) hadde ihvcertfall en fantastisk stygg vanlig krok..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke prisanntydning 30k da denne ble lagt ut? (lurer bare da jeg ser jeg har skrevet her for et par år siden) Hvor mye kan denne trekke? Er vell ikke krok på denne etter hva jeg kan se av bildene, men må da finnes avtagbar til disse og? Min gamle type 44 (87mod A100) hadde ihvcertfall en fantastisk stygg vanlig krok..:P

 

Min Sportsvogn har originalmontert Westfalia, og det ser slik ut. Maks tilhengervekt er 1700 kg.

 

DSCF2663.JPG

 

...bildet er fra da bilen ble hentet i Tyskland, august 2008.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke prisanntydning 30k da denne ble lagt ut? (lurer bare da jeg ser jeg har skrevet her for et par år siden) Hvor mye kan denne trekke? Er vell ikke krok på denne etter hva jeg kan se av bildene, men må da finnes avtagbar til disse og? Min gamle type 44 (87mod A100) hadde ihvcertfall en fantastisk stygg vanlig krok..:P

 

Ikke krok på min bil nei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Litt usikker på om dette er en ORG. exclusive da disse kom med 1B motor, og den nye dashen mm. om jeg ikke tar feil?

Sikker på at det ikke er en 100 sport som er bygget om?

 

Men flott bil uansett! ;)

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Litt usikker på om dette er en ORG. exclusive da disse kom med 1B motor, og den nye dashen mm. om jeg ikke tar feil?

Sikker på at det ikke er en 100 sport som er bygget om?

 

Men flott bil uansett! ;)

 

Mvh Fredrik

 

Du tar nok feil. 200 Exklusiv og 100 Sport kom både før og etter facelift. 100 Sport Exklusiv derimot kom kun etter facelift.

200 Exklusiv kunne fåes med motoren som er i denne bilen, så dette ser riktig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.