Anbefalte innlegg

ingen som vurderer å kjøpe felger fra usa,nå når kursen er så ekstrem lav?

har ikke satt meg så godt inn i det,men det er kansje sånn at frakt og toll spiser opp kursinntjeningen?

vurderer det selv hvis det er noe å hente på det,noe jeg håper noen her inne har peil på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer absolutt å kjøpe felger fra statene, og sende med jetcarrier. Det ser ut til å være masse penger å spare på dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet en hel bil jeg :)

Jetcarrier som tar seg av forsendelsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vurderer å kjøpe felger fra usa,nå når kursen er så ekstrem lav?

har ikke satt meg så godt inn i det,men det er kansje sånn at frakt og toll spiser opp kursinntjeningen?

vurderer det selv hvis det er noe å hente på det,noe jeg håper noen her inne har peil på.

 

Jeg lurer på dette jeg med....Frakt for f. eks. felger er jo billig men hva med Toll, moms osv...er det noen skjulte omkostninger :P

 

Har lest om forhånds toll og al mulig rart...blir ikke klok på det...

 

Har jo funnit en liten julepresang til 8P'en ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på dette jeg med....Frakt for f. eks. felger er jo billig men hva med Toll, moms osv...er det noen skjulte omkostninger :P

 

Har lest om forhånds toll og al mulig rart...blir ikke klok på det...

 

Har jo funnit en liten julepresang til 8P'en ;)

 

Det er ikke toll på bildeler inn til Norge, kun MVA

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere bruker en bra frakt leverandør fikser de alt med fortolling etc.. Du får bare tollkravet + et lite gebyr i postkassa.. iallefall min erfaring med bla. ups og fedex.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg felger fra USA i vår og det er absolutt penger å spare på det...

 

Kjøpte felgene http://www.customwheelsdirect.com/

 

og fikk dem sendt til Norge med http://www.jetcarrier.com/default2.asp?lang=47

 

x2 på den, mine felger er på båten nå, kostet meg 1900 for 5 felger i frakt og moms=) så totalt for 5 felger kommer på under 5000>=)

 

men jeg kunne jo fått mindre mva sats ved å lyve på kjøpe summen, men det er jo ikke lovelig>=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du dele hva du handlet og prisen inn? :)

 

20x10 TSW ESTORIL hyper black med 275/30-20 Yokohama AVS ES100

 

Felgene kostet ca. 12000,- med dekk + ca. 6000 i frakt og mva...

 

estoril_black_beauty_pop_white.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på det at felgene får du ikke EU godkjent... Blir du stoppet i kontroll så kan du få problem med dokumentasjon. Snakker med erfaring: bråk : Men det er jo ikke værre enn å sette på andre felger når en skal godkjenne.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca. 6000 i frakt og moms...
det hørtes mye ut? hvorfor så dyr frakt? dine felger kan jo umulig ha veid mer eller tatt så mye større plass en mine 5stk 15x8 som mot formodning veier nesten 60kg=) var dette med flyfrakt eller?

 

edit: med dekk åja, det så jeg ikke, da var nok ikke frakten så ille=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på det at felgene får du ikke EU godkjent... Blir du stoppet i kontroll så kan du få problem med dokumentasjon. Snakker med erfaring: bråk : Men det er jo ikke værre enn å sette på andre felger når en skal godkjenne.;)

 

Og hvorfor skulle man ikke få dette godkjent ??? så lenge inpresse er innenfor lovlig forandring ?? Og rulleomkretsen er innenfor 5% regelen ????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit: med dekk åja, det så jeg ikke, da var nok ikke frakten så ille=)

 

130kg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke toll på bildeler inn til Norge, kun MVA

 

Aha...I see!!

 

Prøver ikke å stjele tråden eller noe, men nå vi snakker om felger fra USA...noen gode steder å kjøpe?

Kjenner selv til Räderwerks.com...fine felger og skulle være bra kvalitet på de ifølge flere fra vortex..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte TireRack.com når jeg kjøpte mine felger med dekk. Meget bra priser og service!

Meget bra pris på shipping også, 288,- dollar : eek : med UPS. 4 dager etter så lå felgene på trappa! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange gode tips her ja,ikke umulig det blir US bestilling nei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke toll på bildeler inn til Norge, kun MVA

 

Skal man da betale moms på frakten også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man da betale moms på frakten også?

 

man skal vel egentlig betale moms av innenlandsfrakt i usa ihvertfal=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne:) Kor finn ein innpress og boltsirkler på felgene til Customwheelsdirect.com? Er prisen pr stk, eller for sett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne:) Kor finn ein innpress og boltsirkler på felgene til Customwheelsdirect.com? Er prisen pr stk, eller for sett?

 

prisene er per stk, boltsirkel og innpress må du sende mail å spørre om:P mine ble ihvertfall feil for å si det sånn:P har mitt andre par felger på vei fra uniten nå, så får de bel nest mnd håper jeg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai, får satse på dei skjønte mailen min da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai, får satse på dei skjønte mailen min da:p

 

hehe, men de opererer med backspaceing og ikke offsett da men;) det finner du ut av! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å ser på felger på wheelstudio.com, fann noken ej likte og lurer på å bestille. Men kva slags dekk skal ej gå for? Toyo Proxes 4 eller Falken FK-452? Dette gir ein pakke på rundt 1960 dollar. Kor mykje blir det i norske kroner?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.