Anbefalte innlegg

lurer på om det er noen som vet koffer xenonlysene på bilen min har litt lilla i sæ:confused: E det førr di at dem e dårlig eller e det noen annen årsak?

Og går det an å sette i sterkere pærer f.eks 6000K i steden for di orginale på 4350K?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at lyset blir lilla før pæra går.

Det skjedde på min bil, men husker at ballasten måtte skiftes på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000K er mer lilla enn 4300K så det blir vel å skyte seg selv i leggen av å klage på at dine er lilla for så å bytte til 6000K ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000K e litt mer blå enn 4350K, noe mer lilla e dem nok ikke...;) Noen som vet pris sånn ca. på disse pærene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000K e litt mer blå enn 4350K, noe mer lilla e dem nok ikke...;) Noen som vet pris sånn ca. på disse pærene?

hei! du får kjøpt xenon pære til ca 650 kr på biltema..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på om det er noen som vet koffer xenonlysene på bilen min har litt lilla i sæ:confused: E det førr di at dem e dårlig eller e det noen annen årsak?

Og går det an å sette i sterkere pærer f.eks 6000K i steden for di orginale på 4350K?

 

Pæren bli ikke sterkar jo høyere Kelvin det e på dem. Kelvin går på fargetemperaturen. Lyset blir faktisk svakar jo høyere Kelvin.

Men ingen problem å peise inn 6000K pære i din. Kjøp på ebay! Billig billig :)

 

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000K e litt mer blå enn 4350K, noe mer lilla e dem nok ikke...;) Noen som vet pris sånn ca. på disse pærene?

 

Jeg er nok enig med Tom, de blir mere blå-lilla.

 

Har akkurat montert ett sett 6000 kelvin, og det skal jeg bytte ut med ett sett med 4300. Pga at det lyser finere, jeg har 4300 i langlysene, og de er mye bedre, og isblå. 8000 er mere lilla enn blå, og 12000 er vel nesten helt lilla:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også hørt at lysbildet blir dårligere med såpass blått/lilla lys du får når du beveger deg opp på 6000kelvin. At du faktisk får dårligere sikt når det blir såpass blått. Rundt 4000kelvin er optimalt har jeg hørt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen kommer helt ann på hvilket merke man har. noen merker har har jeg sett at opptil 10000k er det blåeste alternativet. Men etter mine erfaringer er 6000k det beste, hviteste lyset uten at man får den for blåe fargen i lykta :) Lilla farge har ikke jeg på noen merker sett før 10k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen kommer helt ann på hvilket merke man har. noen merker har har jeg sett at opptil 10000k er det blåeste alternativet. Men etter mine erfaringer er 6000k det beste, hviteste lyset uten at man får den for blåe fargen i lykta :) Lilla farge har ikke jeg på noen merker sett før 10k

 

Vi kan vel diskutere til vi blir blåe på akkurat dette.

 

Jeg har ettermontert 8 sett på mine biler, og det er desidert 4300 som gir det klareste/sterkeste isblåe lyset. 6000 er en smule svakere, men bare litt, og gir ett blåere lys, med litt lilla skjær i. 8000 gir vel veldig blått med enda mere lilla skjær i...

 

Men det er også øyet som ser:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 6000 på mine, og neste gang jeg kjøper så skal jeg har 4300 ! men har også en annen grunn til det, for 4300 ser mer "normalt" ut, sånn at sjangsen for at man blir stoppet (EU-kontroll osv) pga xenon lys på en litt eldre bil (som ikke har linselykter) bør være mindre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan vel diskutere til vi blir blåe på akkurat dette.

 

Jeg har ettermontert 8 sett på mine biler, og det er desidert 4300 som gir det klareste/sterkeste isblåe lyset. 6000 er en smule svakere, men bare litt, og gir ett blåere lys, med litt lilla skjær i. 8000 gir vel veldig blått med enda mere lilla skjær i...

 

Men det er også øyet som ser:)

 

Merke til merke, kan vise deg bil med 10k uten lilla skjær i så om ikke mine øyner er helt uten lilla sans :)

Men nok om det :)

 

Ettermontering på biler uten linselys er ikke noe serlig for imøtekommende og biler man ligger bak. Da di sprer lyset mer enn biler med linse. Ikke kjøp over 6k for at det skal se normalt ut. 6k er i grenseland.

Eu kontrollen blir man nok stoppet i uansett, men tar jo ikke lange tiden og skifte for anledningen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det tok lang nok tid på min A6 :P trangt som faen!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merke til merke, kan vise deg bil med 10k uten lilla skjær i så om ikke mine øyner er helt uten lilla sans :)

Men nok om det :)

 

Ettermontering på biler uten linselys er ikke noe serlig for imøtekommende og biler man ligger bak. Da di sprer lyset mer enn biler med linse. Ikke kjøp over 6k for at det skal se normalt ut. 6k er i grenseland.

Eu kontrollen blir man nok stoppet i uansett, men tar jo ikke lange tiden og skifte for anledningen :)

 

jeg har hatt 2 biler med 6000K på eu-kontroll uten at dem sa noe... 95 og 98 mod nissan king cab !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er det xenon lys. ikke noe lilla i dette fargebilde på lysene??

xenon 640.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er det xenon lys. ikke noe lilla i dette fargebilde på lysene??

 

Hvor mange kelvin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt 2 biler med 6000K på eu-kontroll uten at dem sa noe... 95 og 98 mod nissan king cab !

 

Mange som slipper unna ja, men skal no i utgangspungtet skjekke dette. Tar jo ikke lange tiden og skifte heller da.

 

Må no si at jeg aldrig har sett noe lilla skjær i noe fra 8000k og nedover, men øyet som ser da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.