Troms:Luftfilterboks til S6 plus + problemer med sentrallås

Anbefalte innlegg

noen som har en luftfilter boks og selge. som passer en s6 plus. tror dem passer fra alle 4.2 l. også a8 . tenkte bytte bort kn filteret. vil ha mest mulig orginal bil.er også litt bekymret får luftmengdemåleren. hørt den kan ta kvelden,ved bruk av kn filter. evt. er det noen i tromsø området som kunne lånt meg å prøve luftmengde måler. får når eg kobler den bort, så er det ingen forandring. bilen går som før. det vel kanskje tegn på at den er gåen..... eller? ellers noen som vet hva som er typisk når sentrallåsen liksom ikke orke låse opp bilen. alarmen slår seg av og på. men knoppen går bare litt opp. så ned igjen. det er verst på venstre side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurt, gjør et søk på forumet ang. låse-problematikken. Så nettopp en tråd om akkurat det du beskriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftfilterboksen på S6 Plus er dessverre spesiell for S6 Plus og overhodet ikke lik den på S4/S6 4.2..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftfilterboksen på S6 Plus er dessverre spesiell for S6 Plus og overhodet ikke lik den på S4/S6 4.2..

øk. synd det. da tar vel møller feil.det ikke første gang.dem sa det passet fra a8. men men. får prøve lete litt på nett. dem skulle ha 6500kr. på møller får boksen. da e det heller verd å kjøre med kn-filter. kan nesten kjøpe to luftmengde måler før den prisen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen sak er at det kan hende A8-boksen passer, men den er ikke helt lik, for delenummeret er forskjellig..

Boksen fra S4/S6 4.2 passer overhodet ikke, da de motorene har luftfilteret oppå motoren, ikke ved siden av som S6 Plus og A8..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan med trygghet bruke KN filter.

Bare du husker to ting:

1Vær veldig moderat når du oljer filteret

2Tørk filteret VELDIG GODT før du setter det på.

 

Jeg gjør en av to ting på 2: Tørker nøye ved bruk av vifteovn, eller lar filteret stå på varmekablene på badet ei helg jeg er borte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan med trygghet bruke KN filter.

Bare du husker to ting:

1Vær veldig moderat når du oljer filteret

2Tørk filteret VELDIG GODT før du setter det på.

 

Jeg gjør en av to ting på 2: Tørker nøye ved bruk av vifteovn, eller lar filteret stå på varmekablene på badet ei helg jeg er borte

 

ok. skal huske på det.lurer på om luftmengde måler kan være gåen alt. testet den med vag-com. da visste den 5.9 gr pr.sek. og øket til 19 gr.pr sek. ved 3000 omd. har hørt det skal være 80 prosent av antall hestekrefter. dvs. ca. 260 gr.pr.sek. skjønner ingenting eg. det jo langt ifra det. det rare er at bensin forbruket er normal. ca 1.0 på mila. på lang kjøring. og det er ingen forskjell om man kobler bort luftmengdemåler. bilen går like godt. hmmm.. mystisk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.