#601 Skrevet April 25, 2008 Et par bilder jeg tok i Thailand i vinter... Canon 400d med org. dritt linse... Sinnsykt dybde i dette bildet!! Herlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#602 Skrevet April 26, 2008 Ikke så ille dette her. Litt mer jobbing med lyssettingen så er du i boks.Tips... ta av deg klokka Og beskjær det slik at underarmene dine synes. Takk takk! Ja, så det med klokka etterpå.. Hehe! Om underarmene mine skal synes så synes også puppa hennes.. Så det er vel no deal på dette forumet hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#603 Skrevet April 26, 2008 Her er tre bilder jeg har tatt.. Her er størrelsen satt ned fra ca 3800x2500 til 1000x700. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#604 Skrevet April 26, 2008 Er det Sigma 10-20, Mads? Jeg fikk mitt i dag! Hva ellers? Gled deg til mye moro med det objektivet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#605 Skrevet April 27, 2008 Inspirert av denne tråden måtte jeg prøve meg på litt HDR jeg også. Photomatix er genialt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#606 Skrevet April 27, 2008 En kamerat og jeg bygde oss et hopp og biket litt i dag.. Hva kan jeg gjøre her? Følge han istedet for å holde kameraet rolig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#607 Skrevet April 27, 2008 Det kan du forsøke om du vil ha bakgrunnen uklar. Kanskje litt vanskeligere å få en sykkel som hopper i fokus enn det er med en bil som kjører på flate veien. Om du heller vil fryse hele bevegelsen kan du korte ned på lukkertiden en del, evt øke ISO om du ikke har kamera med lukkertidsprioritet. Enkelte kamera har også et sportsprogram til dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#608 Skrevet April 27, 2008 mener kameraet stod på min. lukkertid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#609 Skrevet April 27, 2008 mener kameraet stod på min. lukkertid Du bør ha fokus på "C" (continues) og panorere med syklisten slik at kamera holder fokus på syklisten og ikke henger seg opp i omgivelsene.. Deretter bør du ha rask lukkertid slik at du klarer å fryse bevegelsen såpass som du ønsker.. Med litt øvelse skal man klare å få uklar bakgrunn og skarpt motiv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#610 Skrevet April 28, 2008 Inspirert av denne tråden måtte jeg prøve meg på litt HDR jeg også. Photomatix er genialt Hva skal til for å få til HDR egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#611 Skrevet April 28, 2008 Hva skal til for å få til HDR egentlig? HDR er et bilde sammensatt av flere bilder med ulik eksponering. De fleste kameraer har innstillinger for dette. På mitt Canon 30D er det "Auto Exposure Bracketing" (AEB). Ta en titt her: http://www.hdrsoft.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#612 Skrevet April 28, 2008 noen bilder jeg tok av bror sin bil idag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#613 Skrevet April 29, 2008 noen bilder jeg tok av bror sin bil idag:) Fin plass og ta Photoshoot på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#614 Skrevet April 29, 2008 Litt bilder fra Rally stavanger som var for et par uker siden. Tatt med Nikon 70-200 f/2.8VR og D300. +Et par bilder av Rune's Audi A4: Nikon D300 og Tokina 12-24 Og her noen av mer kunstnerisk art: Hellestø - 70-200 f/2.8VR og Nikon D300 Utsikt fra lifjell - Tokina 12-24 og Nikon D2x 50mm 1.2, Nikon D2x 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#615 Skrevet April 29, 2008 Sagt det før, og sier det igjen, meget bra bilder i denne tråden her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#616 Skrevet April 29, 2008 Flotte bilder Magnus! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#617 Skrevet April 29, 2008 Fikk en morsom pakke i posten i dag: haha : © Arnstein Sperstad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#618 Skrevet April 29, 2008 Jeg er helt fersk i hobbyen. Har null peiling så bare prøver meg frem Tok et par bilder av blomstene ute her:p Canon EOS 350D Lukkertid 1/500 brennvidde 47,0 F-tall 5,6 Kom gjerne med tips til hva jeg kan gjøre bedre her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#619 Skrevet April 29, 2008 Blir nok hengt av samboeren om ho finner ut at jeg har publisert dette, men pytt.. Jeg syns det var for drøyt å betale 10.000 for et bilde fra Fame* og tok isteden en liten fotosession her hjemme da madammen gikk høygravid med sønnen vår. Gammelt bilde ( 1 år ), men kom på det nå når jeg så denne tråden igjen. Husker ikke hvilke innstillinger jeg brukte, og bildene er jo dessuten regigert ganske så mye i PS. Resultatet ble jeg iallefall fornøyd med ( selvom det fader ut litt for mye på magen ). Ellers var vi i Trysil i helga, og knipset et bilde av snøen som smeltet fra taket, ned i de gamle utskjærte tre-takrennene. Kamera : EOS 350D med standard kit-linse ISO 100 Lukker : 1/200 Bleder : F5,6 Brennvidde : 55mm Egendefinert hvitbalanse Ellers kun endret størrelse for web, ingen annen bildebehandling. Skulle bare vært en dråpe i fokus også, så hadde bildet blitt litt bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#620 Skrevet Mai 1, 2008 Legger ut et par til jeg tok... Fortsatt ny me fotoapparat, men kommer vel me tiden.. =D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#621 Skrevet Mai 1, 2008 Noen bilder tatt av min tidligere rs2, fotograf Mats Almås.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#622 Skrevet Mai 1, 2008 Solnedgang i kristiansund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#623 Skrevet Mai 1, 2008 Driver og prøver meg litt fram her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#624 Skrevet Mai 1, 2008 Driver og prøver meg litt fram her.. "dekksparkerne" Må være trådens beste bilde! "No.. Den tek se no fram ja" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#625 Skrevet Mai 1, 2008 Prøvde meg litt på HDR i dag. Synes dette ble et greit resultat for å være første gang iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...