Haugesund lokallag : Ferdighetskjøring/glattkjøringskurs

Anbefalte innlegg

Satt å tenkte litt på hvilke aktiviteter vi kunne funnet på for å få litt forandring.

 

Tok kontakt med NAF for å høre hva de kunne tillby på glattkjøringsbanen i Skjoldastraumen.

 

Ble litt sjokket over prisen - men tenkte jeg skulle legge ut det jeg fikk :

 

Tilbud om "Sikkerhetskurs på bane"

Viser til hyggelig telefonsamtale vedrørende gjennomføring av ”Sikkerhetskurs på bane”.

 

 

”Sikkerhetskurs på bane” er delt inn i tre deler. Innledende teori, kjøring på NAF øvingsbane, og en avsluttende del med oppsummering og evaluering. Vedlagt følger nærmere kursbeskrivelse.

Når det gjelder både teorien og det praktiske ute på banen, kan innholdet tilpasses deres ønsker og eventuelt spesielle behov.

 

Alle typer dekk kan brukes på banen. Kurs kan avholdes både på dag og kveldstid.

 

Deltagerne benytter sine egne biler (banen har ikke biler), enten med hver sin bil eller med 2 deltagere pr. bil. Vi anbefaler maks 12 biler pr. kurs.

 

”Sikkerhetskurs på bane” har en varighet på 4 klokketimer til en pris på kr. 1400,- pr. deltager.

 

Håper dette er i henhold til deres ønsker. Ta gjerne kontakt med undertegnede dersom noe er uklart eller annet.

Ved en eventuell bestilling av kurs, gjør vi oppmerksom på at det må forventes noe frem i tid da det er stor pågang.

 

Med vennlig hilsen

NAF Trafikkopplæring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sikkert vært morro, men det var ganske dyrt ja: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe at det kommer forslag opp. Er jo ikkje like lett alltid å finne på bil aktiviteter her på haugalandet. For min del så tror eg ikkje det er aktuelt. Var ganske så dyr syns eg og er heller ikkje intresert i teori: rolleyes Men som sagt kjekkt at det er noen som faktisk kommer med forslag: rock :

 

Ps: kommer ikkje snøen snart da:glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det va et godt forlag geir. synd de va så dyrt. ska me satsa på at det blir billigare på dn nye banen me flyplassen hehe. tvila på det men men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nah lite interessant er jo snart vinter og glatt likevell hehe.

og det var latterlig dyrt ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var alt for dyrt - enig i det. Tenkte bare andre skulle få si sin mening også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var alt for dyrt - enig i det. Tenkte bare andre skulle få si sin mening også.

 

Dæven det var dyrt: eek :. Har akkurat kjørt igang et tilsvarende opplegg her i Oslo-lokallag og vi får hele anlegget/alle banene med instruktører, teori, praktisk del og enkel bespisning for 5000.- og da kan vi ha med 20 biler noe som gir en pris på 250.- pr bil. Dette er også gjennom NAF.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en slik pris jeg så for meg - da hadde det vert mer aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mulighet å snakke mer med dem, få prisen ned... må jo være mulig det. Jeg hadde vært med vis prisen datt ned til 500kr pr bil, Eller som ørjan sier at vi får en total pris på alt. de må jo være fleksible....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok kontakt igjen for å få klarhet i dette.

 

Snakket med han på Tlf i går ettermiddag - da ringte han meg.

Det finnes en opplærlingsavdeling som driver med dette i NAF - de tar rundt 1400 kr ( kan greie å få det ned til 1050 kanskje ).

De som har haoldt kurset i Oslo har antagligvis gått utenom opplæringsavdelingen , noen i en lokal avdeling har arrangert dette kurset på eget initativ. Han jeg snakket med var veldig ivrig i å få vite hvilken avdeling som hadde holdt dette kurset og helst hvem... Hørtes ut som om de skulle bli inten bråk om dette i Naf ( at lokalagene tar fra opplæringsavdelingen oppdrag ) så jeg sa ikke noe om hvor dette hadde skjedd... Men han har allerede mast igjen for å få vite mer om dette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra forslag men alt for dyrt til at det blir aktuelt :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok kontakt igjen for å få klarhet i dette.

 

Snakket med han på Tlf i går ettermiddag - da ringte han meg.

Det finnes en opplærlingsavdeling som driver med dette i NAF - de tar rundt 1400 kr ( kan greie å få det ned til 1050 kanskje ).

De som har haoldt kurset i Oslo har antagligvis gått utenom opplæringsavdelingen , noen i en lokal avdeling har arrangert dette kurset på eget initativ. Han jeg snakket med var veldig ivrig i å få vite hvilken avdeling som hadde holdt dette kurset og helst hvem... Hørtes ut som om de skulle bli inten bråk om dette i Naf ( at lokalagene tar fra opplæringsavdelingen oppdrag ) så jeg sa ikke noe om hvor dette hadde skjedd... Men han har allerede mast igjen for å få vite mer om dette....

 

Mulig banen i Haugesund eies av NAF sentralt. Lurer på om banen som vi i Oslo-lokallag skal på eies av NAF avd. Oslo. Her har de denne typen kurs hele vinteråret for NAf medlemmer til rundt den samme prisen som vi må betale for opplegget så noe hysj hysj er det ikke rundt det. Er heller ikke første bilklubben som de har dette opplegget sammen med. Mener det var MB-klubben bl.a de hadde der i fjor og det til samme prisen som vi må betale i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok kontakt igjen for å få klarhet i dette.

 

Snakket med han på Tlf i går ettermiddag - da ringte han meg.

Det finnes en opplærlingsavdeling som driver med dette i NAF - de tar rundt 1400 kr ( kan greie å få det ned til 1050 kanskje ).

De som har haoldt kurset i Oslo har antagligvis gått utenom opplæringsavdelingen , noen i en lokal avdeling har arrangert dette kurset på eget initativ. Han jeg snakket med var veldig ivrig i å få vite hvilken avdeling som hadde holdt dette kurset og helst hvem... Hørtes ut som om de skulle bli inten bråk om dette i Naf ( at lokalagene tar fra opplæringsavdelingen oppdrag ) så jeg sa ikke noe om hvor dette hadde skjedd... Men han har allerede mast igjen for å få vite mer om dette....

 

Pratet med han jeg har kontakt med i NAF avd. Oslo nå i kveld og han bare lo av det hele. ALLE lokalavdelingene har mulighet til og gjøre dette. Er ikke første gangen det er blitt gjort gjennom Oslo avdelingen og blir heller ikke siste. Lokalavdelingene kan fritt leie baneanleggene for så og kjøre egne opplegg på det. De må da stille med eget mannskap til de forskjellige oppgavene og et eventuelt overskudd tilfaller lokalavdelingen på lik linje som det gjør her i klubben om et lokallag arrangerer treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å kontakte NAF her lokalt i morgen jeg.

 

For har hørt andre som har vert her å kjørt også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempeflott at du står på geir. ikkje gi deg :P

bere sei ifrå viss du trenge hjelp t å ringa å masa elle nåke aent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt kontakt med NAF lokalt :

 

De tilbyr et kurs med max 10 deltakere ( mulig vi kan sette opp 2 kurs for at alle skal få delta ).

Kostnad blir ca 350 kr.

 

Det blir da en teroretisk del før vi blir inndelt i 2 grupper.

En gruppe på rettstrekke ( bremsing og unnamanøver )

Og en i sving

 

Snakket også om en felles sak på rettstrekka etter at begge gruppene har prøvd begge delene.

 

Etterpå blir det oppsumering innendørs.

 

Dette vil vare ca 3 til 3,5 time og begynner kl 18.00.

Det var lettest å arragnere dette for de en onsdag - men torsdag kunne også gå.

 

 

Kom med tilbakemeldinger - er dette noe dere vil ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørres ut som noe eg kan tenka meg.

E jo heilt ferske me lappen snart, å d snør jo ute allerede. Føle ikkje at eg fekk trent på långt nær nok på glattkjøringå me trafikkskolen (e jo bare d obligatoriska der)

350kr e jo ikkje mye, å d e jo ganske kjekt uttpå der, storkoste meg.

Må bare få lånt meg ein bil me bakhjulsdrift, kjekkare d : rock :

(men strengt tatt burde eg kjøra gnagar, aldri prøvd d på glattå før, å d e d eg komme t å kjøra...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt kontakt med NAF lokalt :

 

De tilbyr et kurs med max 10 deltakere ( mulig vi kan sette opp 2 kurs for at alle skal få delta ).

Kostnad blir ca 350 kr.

 

Det blir da en teroretisk del før vi blir inndelt i 2 grupper.

En gruppe på rettstrekke ( bremsing og unnamanøver )

Og en i sving

 

Snakket også om en felles sak på rettstrekka etter at begge gruppene har prøvd begge delene.

 

Etterpå blir det oppsumering innendørs.

 

Dette vil vare ca 3 til 3,5 time og begynner kl 18.00.

Det var lettest å arragnere dette for de en onsdag - men torsdag kunne også gå.

 

 

Kom med tilbakemeldinger - er dette noe dere vil ??

 

Bra det ordnet seg for dere også til en vettug pris:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men han fyren har prøvd å ringe meg i hele dag ( har ikke giddet å ta telefonen) og ser ikke ut til å gi opp.

Tror ikke jeg kommer til å gidde å ta telefonen eller svare på mailen hans. Ikke vits å lage bråk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et kjempe tilltak :)

 

Stiller så sant eg får audien opp og gå igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er med jeg:D dette er flotte greier Geir:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De "påmeldte" første gruppe er : ( legger til her etter hvert som folk melder seg på )

 

Geir Gresvoll

Sigbjørn Alvseike

Stig Nilssen

Erik Wetteland

Dag Stian Gjerdevik

John Kenneth Bjekvik

Fillip Bu Espeland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel stille opp når det sjer noe i klubben. Har hatt noen ukontrolerte manøver med quattroen så det er sikkert noe å lære her:o So sign me up: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.