Nordland: Vintertreff salten -08

Anbefalte innlegg

Vi i Bodø Gatebil har begynt planleggingen for vinterens isbanetreff i Valnesfjord.

 

Vi har nå fått i orden alt av tillatelser vi trenger for å kjøre i gang treffet, så nå gjenstår bare siste del av planleggingen.

 

Treffet vil være en av de 2 siste helgene i februar.

 

Jeg kommer tilbake med hvor/hvordan dere kan melde dere på etterhvert som vi får tingene på plass :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir nok bra ja :D

 

Har et par overraskelser også på lur til treffet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi satt en midlertidig dato, og om det ikke skjer noe totalt uforutsett, så blir det 15-17 februar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhåndspåmelding kan sendes til per.jensen@gmail.com

 

Påmelding skal inneholde:

navn

bilmerke

reg nr

være med på kurs fredag? og om man skal kjøre lørdag, søndag eller begge dager :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de av dere som skal være med, kan det være en fordel å melde dere på på forhånd. Skulle det bli så mange deltagere at vi ikke har plass til alle så vil de som er forhåndspåmeldt bli prioritert. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat pratet med brøytemannskapet vårt, og kan nevne at vi pr. nå har en bane på 5 km som vi kan leke oss på :D

 

Fartsrekorden på bana (satt i helga) er 190 km/t... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er blitt en liten endring i programmet.

 

Teorikurset er flyttet til lørdags morgen. kommer tilbake til tidspunkt i løpet av et par dager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en litt dårlig nyhet til dere.

 

På grunn av mildværet og snøen som har vært, så må vi utsette treffet.

I første omgang flytter vi det bare en uke, og værmeldinga ser foreløpig perfekt ut for helga etter.

 

Skulle det ikke bli den helga så flytter vi treffet en og en uke, men jeg krysser fingrene for at vi skal få det til 23-24 februar.

 

Jeg beklager om dette blir vanskelig for dere, men været rår man desverre ikke over.

 

Skulle det være noe dere lurer på så er det bare å sende meg en mail på

per.jensen@gmail.com

 

MvH

Per Jensen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er utsikten for neste helg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker på det.. har ikek fått snakket med kjentfolkene der ute ennå.

Ifølge værmeldingen ser det greit ut med unntak av en dag da det er meldt regn...

Den ene dagen ligger også såpass tett opp mot treffet at det er mulih at vi flytter det enda en uke, men må som sagt høre med karene i valnesfjord først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi utsetter en uke til.

Isen er sterk nok til å bære bilene, men det øverste laget er litt svakt, så vi får ikke frest bort snøen som ligger der.

Hvis det ikke kommer for mye regn i neste uke så blir isen perfekt :)

 

Banelengden derimot blir litt kortere. Vi reduserer den til ca 2 km.

 

Si gjerne ifra til de dere vet om som skal opp og kjøre, så slipper jeg så sinnsykt masse telefoner og mailer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 grunner:

1: det sparer oss en hel masse arbeid med klargjøring av banen mellom heatene, og vi kan derfor slippe utpå bilene fortere enn om vi skal preparere en bane på 5 Km.

 

2: på grunn av vannet som har vært på isen kan det være noen svake punkter når man kommer et stykke ut på vannet, så det er mye sikrere å lage en litt kortere bane nærmere land.

 

Vi setter sikkerheten veldig høyt, og tar ingen sjanser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men som jeg skrev for 2 poster siden så utsettes det enda en uke til 1-2 mars.

Hvis det fremdeles ikke er mulig å gjennomføre treffet da, så avlyser jeg det foreløpig, og sender ut varsel en uke i forkant hvis det skulle bli forhold for å kjøre der senere.

Jeg syns det er en bedre løsning enn å utsette en og en uke, og håpe på at isforholdene skal bli bedre.

 

Dette blir med andre ord den siste faste datoen jeg setter for treffet.

 

Til neste år blir vi ikke å kjøre på valnesfjordvannet, men i Dråvika. Da er vi garantert bra bane den datoen vi setter fra første dag :)

...og for de av dere som lurer på hvorfor vi ikke la treffet dit i år, så er det fordi anlegget der ute ikke er ferdig ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Så ikke på datoen for innlegget. Trodde det var utsatt til denne helga. Kan man melde seg på bare Lørdag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hater virkelig å gjøre dette, men pga at treffet kræsjer med andre aktiviteter som skal være denne helgen, og at mange påmeldte har kommet med ønske om å flytte det til neste helg, så utsetter vi treffet igjen.

 

Datoen blir da 8-9 mars.

 

Dette er siste dato jeg kommer til å sette for treffet.

Går det ikke denne helgen så overlater jeg roret til noen andre som får ta avgjørelsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Så ikke på datoen for innlegget. Trodde det var utsatt til denne helga. Kan man melde seg på bare Lørdag?

 

Ja, du kan melde deg på en dag eller begge dager om du ønsker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.