Vintertreff på Rudskogen?  

23 stemmer

  1. 1. Vintertreff på Rudskogen?

    • Ja! Dette høres bra ut
      20
    • Nei, ikke interessant
      3


Anbefalte innlegg

Vi i østfold tenkte vi skulle lufte stemningen for et aldri så lite vintertreff på Rudskogen. Krav til bilene er som resten av året , med unntak av dekk selvfølgelig, her er det krav om piggfritt!

 

Hvis det er stemning for dette er det mulig vi kan få til noe iløpet av vinteren.

 

Setter opp en avstemning så dere kan gi deres mening og gjerne skriv noen meninger om dette her også

 

 

Edit : Det blir jo fortere mørkt på kveldene i vinterhalvåret og det er ikke noe lysanlegg på banen, så kjøring må foregå på dagtid og iallefall ikke langt utover kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanteres det da snø-/isdekke ?

 

Asfalt med frosne brøytekanter er ikke særlig interessant. Ref. Våler-arrangementet vi hadde for et par år siden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå rår jo ingen av oss vanlige dødlige over vær og vind, så garantier er det desverre vanskelig å gi.. Hvordan det evnt blir med brøytekanter må vi ta med Rudskogen Motorsenter når den tid kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, tror ikke jeg gidder å kjøre med tomatkassa mi.Rudskogen er altforliten for en 2T tung bil, men jeg kan vel alltids sosialisere/vinke flagg eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om riktig føre kan det jo være veldig gøy. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øyvind Bredland

Tja, tror ikke jeg gidder å kjøre med tomatkassa mi.Rudskogen er altforliten for en 2T tung bil, men jeg kan vel alltids sosialisere/vinke flagg eller no.

 

2T bil er jo dritgøy på vinteren da. Er jo bare å gi gass.

 

Jeg kommer nok med dieselpurka ut på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut- Martin Fladby

jeg er med:D

 

Ditto! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens !

Bra med initiativ og fantasi. Bare vær OBS på at klubben nærmest har bestemt et vintertreff på is på et vann innenfor Våler, ved Norsk Trafikksenter i helgen 5.-6.feb 2005. Overnatting sannsynlig på Haslemoen (flotte rom) og mat i messen, samme sted. Topp severing der i sommer i alle fall.

Ellers vil jeg be dere tenke på at det beste i perioden november-april er is/snø-dekke. Så hvorfor ikke tenke på noe som er garantert belagt med noe annet enn asfalt. Grunnen er at de fleste har vinterdekk på denne tiden av året, og kjøring på asfalt vil føre til STOR slitasje på dekkene fordi de er mye mykere/løsere i gummien.

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke klar over dette, men da tar vi det i betraktning.. Dette med underlaget skal vi selvfølgelig også ta med i planene og vi får se litt nærmere på det.. Dette er først og fremst for å se hvordan stemningen er for noe slikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Var ikke klar over dette, men da tar vi det i betraktning.. Dette med underlaget skal vi selvfølgelig også ta med i planene og vi får se litt nærmere på det.. Dette er først og fremst for å se hvordan stemningen er for noe slikt

 

Stemningen igjen kommer an på dekket ;) For min del iaf. Det jeg tenkte på er om Rudskogen brøyter, skraper eller salter banen på noen måte for å holde den isfri eller motsatt ? Sprøyter de med vann for å danne et islag f.eks ?

 

Om dere ikke vet noe om det, er det et greit punkt å få litt klarhet i og dele litt info med oss. :)

 

Erfaringsmessig dukker det svært få opp hvis det er bar asfalt på et vintertreff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et punkt vi får sjekke opp Thomas! Greit å vite, vi er jo tross alt ferske på dette så alle innspill hjelper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Edit : Det blir jo fortere mørkt på kveldene i vinterhalvåret og det er ikke noe lysanlegg på banen, så kjøring må foregå på dagtid og iallefall ikke langt utover kvelden.

 

Man har da fjernlys på bilen? Natt-vinterrally er gøy det også :P

 

Men på Våler er jeg på plass!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Knut, med jeg....!

 

Bare ring når det skjer noe på bilfronten,er med på det meste. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klar for litt grisekjøring :D

 

Bare kom med et sted og tidspunkt så kommer jeg..

 

men dra opp til våler er jo brått en del lenger reise for oss en til rudskogen da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er du inne også ja Frank! : ja : Dette med vintertreff på Rudskogen har vi valgt å slå fra oss, satser heller på utstillingstreffet i mai som prøve-treff først, så får vi se hvordan det går og ikke minst om det drar inn noen kroner så vi kan prøve på et større treff senere..

 

For de som er kjøreglade er det jo ofte muligheter for å kjøre på Rudskogen, iallefall litt utover nå. Mye KNA treff osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.