Anbefalte innlegg

[Oppretter kopi av opprinnelig post i lokalforum Bergen grunnet lite respons]

 

Heisann!

 

Dette er min første post som nytt medlem i VW-Audi klubben.

 

Jeg kjøpte på lørdag en VW Corrado G60, og det er både min første VW og min første bil noensinne.

Den er i god stand men trenger litt lakkpleie på en liten skade bak førerdør, hjulstillingen må justeres etter senking og sist men ikke minst, speedometeret må fikses.

 

Speedometeret fungerer fint i perioder for så å få rykninger hvor nålen svinger fra 0 - 240 helt uavhengig av bilens fart. Fikk høre at det mest sannsynlig er sensoren som har fått litt rusk rundt seg.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med mitt første forsøk på å "mekke" VW? En beskrivelse av hvor og hvordan ville være til stor hjelp.

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

Mvh.,

Tormod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Vanlig" feil på vag-speedo er vakler på loddepunktene. Det du har er testet hos verksted, og er i toppform. Kabelen er også målt og funnet ok. Derfor skal det enten være;

1. Giveren har blitt fullstendig bananas, og må byttes.

2. Det har kommet jernspon eller noe annet forstyrrende på den, og den kan renses.

 

Dersom noen andre har flere tips, må dere gjerne komme med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.