Right On Gardermoen til helga

Anbefalte innlegg

Jeg skal bortover, skal noen andre?

 

Var der ifjor og det var helt topp. Har hørt at i år kan det også stilles ut for dem som ikke vil kjøre.

 

Mvh

KMR

Oslo

A2 Tdi S - Line

65`boble, nesten original

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Karl - Magnus Rabben

Jeg skal bortover, skal noen andre?

 

Var der ifjor og det var helt topp. Har hørt at i år kan det også stilles ut for dem som ikke vil kjøre.

 

Mvh

KMR

Oslo

A2 Tdi S - Line

65`boble, nesten original

 

Er det lørdag eller søndag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen facts :

 

Mvh

KMR

Oslo

 

EN FARTSFEST FOR ALLE!

 

 

Har du en drøm om å kjøre din gateregistrerte bil ”flat out” på Europas beste drag strip, så har du muligheten på Gardermoen Raceway 11.-12. september. Right On Street Finals er åpent for alle. Her kjører du i første rekke mot deg sjøl, men også mot kompisen eller den sjølgo’e ”drittsekken” borti gata. For noen er det blodig alvor, andre ser heller på det som verdens beste underholdning.

 

 

 

På Right On Street Finals gir vi deg muligheten å kjøre bånn gass så mye du orker uten fare for lensmenn, prikker, bøter, lappen eller møtende trafikk. Men du får et tidkort som bevis på hvor fort bilen gikk, og hvor bra du var som sjåfør. Et godt tidkortet lukker kjeften på den mest sjølskrytne garasjeracerkompis. Sett kortet i glass og ramme, og heng det opp på garasjeveggen!

 

Drag racing er en demokratisk motorsport. Du kjører med bilen du har lyst å kjøre med. Det spiller ingen rolle om den tilbakelegger kvartmila på 15 sekunder eller 8.5, har kompressormatet V8 eller tverrstilt firer, driver på forhjul eller bakhjul eller alle fire. Fleipete sagt, har føreren med den dårligste tiden faktisk gøy lengst.

 

På Right On Street Finals skal vi selvsagt også kåre Norges raskeste gatebiler, slik vi har gjort de siste par åra. Vi kjører i fire forskjellige klasser. Forhjulstrekk, bakhjulstrekk, firehjulstrekk og V8. Og Norges raskeste har allerede meldt seg. Jan Birkenes med den store Chevrolet stasjonsvogna parkerte alle med 9.46 i mai. Nå drømmer han om en åttesekunders notering med sin 1.700 kg tunge stasjonsvogn. Men da må den nye motoren bli ferdig. Hvis ikke lover Jan å kjøre 9-sekundere og legge 400 meters burnouter i stedet. ”Smultringer” blir som tørr julebakst i den sammenhengen.

 

Fra Bergen kommer rapporter at ”Polly” Blytt visst har våknet fra vinterdvalen. Med 9.77 var han raskest i fjor. Nå trengs det mer. Det vet ”Polly”. Han håper å bli klar til Street Finals, for det klør i høyrefoten. Hva kan hans 1.000+ hesters Trans Am by på i år? Første nieren på kvartmila med gatebil i Norge var det Vidar Johansen som sto for i fjor, i mai gikk hans kompressormata Chevelle 9.78. Men da funka bilen faktisk ikke slik den skulle. Hvor fort kan det gå når alt virker?

 

Vidar Strand kjørte fantastiske 9.84-238 med sin BMW M5 på Mantorp for en tid tilbake. Nå håper Vidar å kjøre enda fortere på Right On Street Finals på Gardermoen med sin illsinte BMW i klassen for bakhjulstrekk, og selvsagt bli den første ”Nier’n” i sin klasse i Norge.

 

Jakter gjør også Supra-gutta. Reidar Elvsveen har solgt den kjente og lynraske Quicksilver (10.28), men både Tommy og ”Peder’n” har redskap som burde prestere like godt eller kanskje enda bedre, og har vi flaks kan vi kanskje lokke over de store nisekunders kanonene fra Sverige. De elsker nemlig superfestet på Gardermoen.

 

 

 

Gledelig er det også at Andreas Vaa, du vet han med Norges fineste gatebil, den herlige F&F Supra’n skal prøve bilen på Right On Street Finals. Andreas har ikke bare en utrolig stil på bilen, det ligger litt krutt under panseret også. Det skal bli spennende å se hva denne herlige bilen duger til.

 

Fortere for Kai Bakken og Jon Reinertsen i klassen for firehjulstrekkere vil også bety nisekundersdrag for de to Audi Quattro førerne. ”Jonus” var kjappest i mai med 10.46 som var ny norsk rekord da. Kai Bakken satte heller Norgesrekord i å klippe mellomakslinger. Da røyk de nemlig både foran og bak. Etter det har begge førere forbedret seg realt. Kai Bakken var raskest med 10.03 på Tullinge med Jonus bare noen hundredeler bak. Nå ladder de lystgass i sine turbomaskiner og jager nier’n på Gardermoen begge to. Hvem blir først, og finnes det kanskje noen Cosworth’er som kan by på overraskelser?

 

 

 

Dessuten sier ryktene at Corvette-ligaen fra Stavanger kommer til Gardermoen, og Rune Ydstebøe klokka 9.91 med sin urvasse turbomata Lingenfelter C5 på Valle. Nå har bilen vært i benken på nytt, det var pulver til å flytte fjell. Stig Bakke var rett over drømmegrensen med sin lystgassutgave på Valle, men for Stig er grenser til for å brytes, så bli ikke forundret om det tenner en nier for den sølvgrå også.

 

 

 

Drag racing sportens nye yndling, Siw Gørild Nystad, fra Hønefoss håper å få på plass sin nye racemotor i sin Mustang Mach1. Da regner hun også med å kjøre 10 sekunders drag og kunne by de andre på en skikkelig kamp. Uansett motor kommer i hvert fall Siw til å prestere herlige hjulløft med sin Bossie Mustang, og i elimineringen kommer nok Siws til å bli lei å ha med å gjøre.

 

Kjell Iversen fra Oppdal som også kjørte 9.91 på Gardermoen i mai med sin Pontiac Firebird har siktet innstil på Right Om Street Finals. Det er nemlig noe spesielt å kjøre kvartmil med gatebilen. Kjell regner med å krype ytterligere nedover på nitallet. Hele Trondheims-ligaen med Donnær’n i spissen sies også å dukke opp. Bjørn Terje ”Don” Johansen har en ny kompressormatet motor i sin Chevrolet Camaro Pace Car ’93. Bli ikke overrasket om Don kanskje blir Norges raskeste dette året.

 

Kommer gjør visst også en snikfavoritt – Thorstein Kvarme i sin mattgule Opel Kadett som i fjor noterte strålende 12.41-171 med jernfirer og forgassere. I år sitter det moderne sprut i bilen. Kanskje ser vi en gubbe-Kadett som kjører på elleve med originalkapsler og brodert bilpute i bakruta!

 

 

 

Er det flere? Grenlandgutta Stein Arne Lindvall med innlånt ZL-1 Corvette og Knut Grave i Porsche 911 kjørte 10.8 i fjor, i år skal det visst gå enda fortere. Fra Bergen kommer rapporter at en Volvo 240 med 700+ gamp er på vei over fjellet. Kanskje VS skal bli utfordret i bakhjulsklassen? I klassen for forhjulstrekk får vi bare håpe på en omkamp mellom Tor Erling Thorsteinsen i Honda Civic og Roy Hansen i Audi A3. I fjor skilte en liten hundredel med 13.16 som det beste. Er det noen som byr på en utfordring.

 

Right On Street Finals er som du skjønner en fest for alle typer biler. Det blir et skikkelig race for racefans, uansett om du kjører for å bli raskest eller bare vinne over deg selv. Lørdag blir det shoot out kvalifisering foran søndagens eliminering, mens søndagen er det først i mål som gjelder. På plass er også flere av Norges raskeste dørskramlere, så bli ikke forundret om helgen også kommer til å gi oss heftige 7-sekunders drag! I tillegg til dette er Right On Street Finals en mønstring for alle herlige gatebiler. Alle parkerer i depotet!

 

Hvem er raskest og hvem er kjappest? 11.-12. september får vi svar på Gardermoen Raceway. Og selv om du ikke er nærheten av å være raskest i landet, så kan du kanskje være raskere enn kompisen. Det pleier å være minst like festlig både på banen og på tribunen. Right On Street Finals bør bli en fest for alle. Det blir proft tidtagningsanlegg med store lystavler, og speakeren som skal holde deg informert er ”sjefsleppa” Ronnie K. som også prater på Bilsport ”En dag på strippen”, EM-stevnet ”Drag Challenge” og flere Street Legal stevner pluss alle Right On Mønstringer.

 

Facts: Right On Street Finals går lørdag 11. september og søndag 12. september. Porten åpner klokka 10.00 begge dager. Kjøringen begynner ca. 12.00 begge dager. Engangslisens gjelder for hele helgen. Shoot-out kvalifisering lørdag og nervesprengende eliminering søndag. Som på gata kjører vi Heads-up og Pro-start. Trafikklys deler ikke ut handikapp! Premieutdeling etter elimineringen søndag. Skal du kjøre på stripa trengs førerkort, vognkort, gyldig oblat (eventuelt vognlisens), hjelm, heldekkende klær og minst trepunkts belte. Åpen bil må ha veltebøyle. Det må også alle som kjører fortere enn 12.00 sekunder. De som sikter under 10.00 må ha bur, vognlisens og førerlisens for å kunne gjøre det mer enn en gang.

 

La oss gjøre Right On Street Finals til en skikkelig fartsfest for alle vasse gatebiler. Kom og bli med, eller kom og se! Send gjerne denne informasjonen videre til andre som du tror kunne ha interesse av også å se Norges raskeste gatebiler utfolde seg på 402 meter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo såklart komme og forbedre meg.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye koster denne herligheta da???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ørjan Suvdal

Mye koster denne herligheta da???

 

Hvis jeg ikke husker helt feil.. 100,- i inngangspenger og 200,- i engangslisens..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver å komme på søndag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for ikke kommet da toppen min er til overhaling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.