litt mekk på gang for å få godkjent bil. .

Anbefalte innlegg

Da har bilen vært på EU-kontroll, besto IKKE med glans :P

 

De punktene som absolutt måtte fikses var:

- Slitasje på begge bremseskiver foran

 

- Mangler tåkelys bak.. (de funket da jeg kom hjem, så han må ha stått litt for lenge bak eksospotta)

 

- Strobe lys i tåkelys fremme (kremt:rolleye:)

 

- Løse ledninger i motorrom (seff var de løs etter at han hadde røsket i dem.. de satt fast når jeg leverte bilen!!!)

 

- Slakk og ulyd i hjullager høyre bak, og liten slakk i venstre bak

 

- Løs innmat i katalysator

 

- Senkesett ikke godkjent i vognkort

 

 

Jah.. og dette skulle de ha ca 10 lapper for å fikse.

Men.. nå har jeg handla inn katalysator og hjullager, kobla fra strobene og satt i tåkelys istedet, og stripsa alle ledningene i motorrommet.

Har også bestilt nye bremseskiver og klosser.

 

Tenkte jeg skulle få bytta katalysatorn i dag, men etter å ha ligget under bilen i ca 2 timer og røsket det jeg klarte i kat`en, og den fremdeles ikke hadde rikket seg en millimeter, ga jeg opp.

Får heller ta den en dag i neste uke når jeg er litt våken etter nattevakt : bh :

 

Tenkte også jeg skulle fri litt til Unge Hr Sørheim om han ikke ville stille opp som veileder og mentor når jeg skal bytte bremsene og hjullageret .. : vinke :

 

Skal se om jeg får tatt litt bilder også etterhvert så folket får se åssen det gjøres, og selvfølgelig få seg en god latter når de ser det oppgitte trøtte trynet mitt som sliter med å få ting til å passe der de skal være mens hjernen min er kortslutta etter aaaalt for lite søvn :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle få bytta katalysatorn i dag, men etter å ha ligget under bilen i ca 2 timer og røsket det jeg klarte i kat`en, og den fremdeles ikke hadde rikket seg en millimeter, ga jeg opp.

Får heller ta den en dag i neste uke når jeg er litt våken etter nattevakt : bh :

 

Skal ikke sitte så godt da, hadde av på 3`ern min: klø :

Husk å invester i eksospasta og et par klemmer, så slipper du eksoslekkasje ivertfall:)

 

Tenkte også jeg skulle fri litt til Unge Hr Sørheim om han ikke ville stille opp som veileder og mentor når jeg skal bytte bremsene og hjullageret .. : vinke :

 

Ja, det kan vi vel få gjort en dag:)

Har du et sted å stå å gjøre dette?

Ikke ute altså:P

 

Det vi trenger her er en 6mm umbrako og en skralle, that`s it:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw, angående ikke godkjent senking..

Du har tatt 4hjuls kontroll ja?

Isåfall når?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw, angående ikke godkjent senking..

Du har tatt 4hjuls kontroll ja?

Isåfall når?

tok 4hjulskontroll for ca 2 mnd siden..

Må han en lyskontroll også for å få det godkjent.

 

Skal ikke sitte så godt da, hadde av på 3`ern min

Husk å invester i eksospasta og et par klemmer, så slipper du eksoslekkasje ivertfall

 

har byttet ut hele eksosen utenom kat`en. det satt ikke så godt sist. .

Jeg fikk vrikket den litt ut, men da sa det stopp.. Får se mer på det en dag jeg har litt bedre tid :)

 

Ja, det kan vi vel få gjort en dag

Har du et sted å stå å gjøre dette?

Ikke ute altså

 

Takk :D

Har garasjeanlegget under BBL. Burde vel funke fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok 4hjulskontroll for ca 2 mnd siden..

Må han en lyskontroll også for å få det godkjent.

 

Ja, det å justering av lasteavhengig bremseventil..

 

 

 

Takk :D

Har garasjeanlegget under BBL. Burde vel funke fint :)

 

Ah, der ja..

Har montert sideskjørt der engang:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. fattern har firma oppi 5.etg der, så har stått mye og skrudd der nede opp gjennom årene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når sånn ca tror du at du kanskje har tid til å hjelpe meg med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når sånn ca tror du at du kanskje har tid til å hjelpe meg med dette?

 

Ideelt sett passer kommende helg best, men hvis det haster så kan vi nok klare å få det gjort på formiddagstid på en av ukedagene, jeg jobber ettermiddag og kveld nemlig:o

Men, ser for meg at f,eks kommende lørdag eller søndag passer best..

 

 

Er vi heldige klarer jeg å få delebilen ut av garasjen denne uka, og da kan vi bruke Mørkved Køstøms Garage til jobben:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helga passer bra. Skal på bilpratkveld med KNA på fredag, så lørdag hadde sikkert passa fint.

 

Føler meg nesten beæret at du tenker på å slippe meg inn i Køstøms garagen..:tilber:

Hvis ikke så har vi jo garageanlegget hos BBL. Er mer enn nok plass der, men strøm er det dårlig med uten å koble seg direkte på ledinga (har testa det.. var ingen god idè :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk satt på den nye katalysatoren i dag, og fant ut at jeg strengt tatt kunne spart meg for hele den jobben.

Det var ikke noe som helst løs innmat i den gamle slik som de sa på verkstedet. Sinnsykt irriterende!!

I tilleg så har jeg måttet slå så hardt for å få av den gamle at et par ledd har forskjøvet seg en liten smule, så nå tar eksosen borti karosseriet en eller annen plass. . . pluss at den lyden som de mente var katalysatoren fremdeles er der i aller høyeste grad.

 

Skal ta en tur innom verkstedet i morgen rett etter jobb og syte litt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kremt.. dueh.. Bjørn.. :D

 

Du har ikke lysst til å komme og stramme viftereima mi? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kremt.. dueh.. Bjørn.. :D

 

Du har ikke lysst til å komme og stramme viftereima mi? :D

 

 

Da kan vi stramme hardt og lenge, for du har nemlig ikke viftereim:p

Er garantert dynamoreima som hyler litt:)

Vi kan sikkert ta det ikveld, hvis du stikker bortom Mørkved Køstøms når jeg er ferdig på jobb, driver på i garasjen serru:)

Tar forøvrig 2min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente jo seff dynamoreima... hehe:rolleye:

 

Når er du ferdig på jobb? Jeg har vært på jobb i natt og skulle ha sovet noen timer, men sover jo ikke hele dagen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente jo seff dynamoreima... hehe:rolleye:

 

Når er du ferdig på jobb? Jeg har vært på jobb i natt og skulle ha sovet noen timer, men sover jo ikke hele dagen :)

 

Er ferdig på jobb 20:00, så stikker jeg hjem..

Hvis du kommer trillende ca. 21:00 så er jeg vel ute i garasjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

goodie :)

 

Da ringer jeg rundt den tiden :)

tusen takk fra meg og alle naboene mine.. (jeg kjører hjemmefra når de har lagt seg, og kommer hjem før de har stått opp.. :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.