Anbefalte innlegg

Synes det ble litt mye snakk om meg nå ja.

 

fangeren må kortes inn 15-20cm i bredden og tilsvarende i lengden.

 

Grunnen til at jeg valgte glassfiber er pga at å begynne å plastsveise gidder jeg ikke. Og fangeren måtte støpes større i hjørnene for at det ikke skulle bli glippe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såppas ja, hvilken produsent av rs2 fangeren brukte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en rs2 fanger på autodb. I oslo området. Den var endel skader. Og så ut til å være hjemmelaget.

 

Den var kun festet bak skiltet og i hjulbuer.

 

Å bruke en plastfanger er mye vanskeligere. Men for all del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har mulighet for god hjelp med plastsveis så da prøver iallefall jeg det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til :) Kom med bilder når du er i gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke gjort så himla mye mer med dette her enda. Har snakket med et par opprettere/billakkerer og de sier stort sett det samme. Blir ekstremt dyr å lage disse i plast. Inge Høyer "annerkjent i MB klubben som billakkerer" hadde et bra forslag. Lage 1fanger i glassfiber. Så ta denne og lage form til å støpe i karbon. Men hvor finner man rs2 bakfanger i glassfiber.NBS hadde ikke, sant sies så er de dem eneste jeg har spurt. Ca pris her blir vil og hemmnigsløs gjetting, men si noe rundt 5000-6000. Dette er da bare for carbon fangeren. Her må vi legge på kosten for glassfiber fangeren og ombygging av denna. Pris på dette er håpløst å si. Så er detta noe jeg skal jobbe mer med eller??.. Må ha med noen fler på detta ellers så blir kosten litt for stor tror jeg. Vil ha dette uber strøkent så vil sette bort jobben til noen som kan glassfiber osv... Kom med innspill gutter. Vi kan vel få med fler på dette tenker jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Letteste må vel å være å lage en som passer til coupe, for så å lage form på denne og støpe de opp i glassfiber.

Blir vel det billigste alternativet også.

Hvorfor vil dere ikke ha bakfanger i glassfiber?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det er sikkert det rimligste helt klart, men tøft med carbon da. Prisforespørsel på glassfiber støp er sendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa tøft med carbon, men en coupe med bare bakfanger i carbon tror jeg kan bli sene rart ut....

skal bli spennende å se prisen på glassfiber fanger;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde planer om å lakke den jeg da. Stappen den full av fyller og male den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da tror jeg heller hadde gått for glassfiber.

Ekke mange kiloa du sparer på carbon i forhold til glassfiber på en bakfanger.

må jo gi tre ganger så mye å.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter 15 min søk på ebay etter Heckstossstange RS2 har jeg ikke finni shit. Veit det finnes replika rs2 bakfanger i glassfiber, men HVOR ?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-6k blir for mye for min del, man må jo tross altha skiltlys shiten (sikkert 1500), bakplata (sikkert 2k) og lakkering. Om det er glassfiber, carbon eller diamamnt har lite å si

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe nytt her tro? lyst på sånn jeg å

:) om vi er mange nok så må det vel gå ann å prute ned denne prisen en del ??

er det ikke et firma i østfold som er fine på carbon støpe priser??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-6k blir for mye for min del, man må jo tross altha skiltlys shiten (sikkert 1500), bakplata (sikkert 2k) og lakkering. Om det er glassfiber, carbon eller diamamnt har lite å si

 

1500 for skiltlys?? har ikke herren hørt om biltema?? er jo ikke veldig avansert å skilt lys ned da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel dette er jaggu ikke enkelt. Jeg er ikke mann om og finne en RS2 fanger i glassfiber. Så om noen kan finne det ei hadde det vært strøkent.. Ebay google osv har gitt null. S2forum har heller ikke bydt på fruker så langt.. Need help !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det du trenger er en i glassfiber å ta avstøp av??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bare, må tilpasses først. Ganske mye jobb da en rs2 fanger ikke er i nærheten av og passe til en coupe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bare, må tilpasses først. Ganske mye jobb da en rs2 fanger ikke er i nærheten av og passe til en coupe.

 

men kan vi ikke ta kronerulling å leie fangeren til en som har alt da ?: rock :: rock :: rock :

 

om vi er 5 stk eller no så er det sikkert noen som støper opp for oss uten at det trenger å koste flesk liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe det hadde helt klart vært det enkleste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kan vi ikke ta kronerulling å leie fangeren til en som har alt da ?: rock :: rock :: rock :

 

om vi er 5 stk eller no så er det sikkert noen som støper opp for oss uten at det trenger å koste flesk liksom?

 

er med på det om det blir noe av jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er med på det jeg.. noen andre som er med??

må vel være en 7-8 stk som er villig te å være med?

også splitter vi total regningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vi mange nok er jeg med på det jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en plastfanger, vil koste MYE mer og få tilpassa den til en coupe. Men det lar seg nok gjøre. Må da høre på pris hos firma som kan gjøre denne jobben. Auto rep har noen nevent, fler forslag til plastsveisere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.