Valvoline MaxLife 10W-40 + QMI motorbehandling

Anbefalte innlegg

Ordet TEFLON er registrert varemerke fra DUPONT, som har gått ut med en pressemelding om at teflon ikke har noe å gjøre inne i en motor...

Derfor blir det betegnet som PTFE !

 

Arne K

 

Arne, jeg må også komme med rettelse når det gjelder at DuPont har gått ut med advarsel om å bruke deres Teflon eller PTFE i motorer. (QMI bruker ikke Teflon i sin motorbehandling, men PTFE fra en annen produsent)

 

Det er riktig at DuPont på et tidspunkt gjorde det, for ca. 20 år siden. Denne advarsel gjelder ikke lengre, og DuPont selger igjen Teflon til bruk i motorer. Quaker State, Slick50 og DuPont hadde et samarbeid i den forbindelse.

 

Det er blitt spredd mange løgner på internett i forbinelse med Teflon og PTFE, basert på en artikkel skrevet i ett motorsykkelblad i USA. Legger med ett kopi fra forfatteren som sier at de som fortsatt bruker eller siterer denne artikkel vil bli saksøkt. E-mailen er på vår webside.

Her er e-mailen:

 

From: Rau, Fred

Date: 04/24/03 18:29:15

To: unbmw@nadakh.pair.com

Cc: thorjoh@online.no; steinar@fremme.no; Owen Heatwole

Subject: RE: PTFE-snakeoil

 

Dale,

 

Thank you very much. Sorry to have to ask this of you, but I'm sure you understand. If you ever want to use any material from MCN, just e-mail me in advance. Usually, something can be worked out.

 

Fred

 

-----Original Message-----

From: unbmw@nadakh.pair.com [mailto:unbmw@nadakh.pair.com]

Sent: Thursday, April 24, 2003 9:02 AM

To: Rau, Fred

Cc: Dale @ Eskimo North

Subject: Re: PTFE-snakeoil

 

 

Fred,

I've removed the article from the site, as well as all links pointing

to it.

 

Thanks for your fine writing in MCN, I've been reading it off an on for

the last few years.

 

Dale

 

> Dale, and whomever else it may concern,

>

> It has been brought to may attention that your "unofficial bmw" web site contains random excerpts from an article which I wrote in early 1991 for Road Rider magazine, called "Snake Oil." On the site, it says if anyone knows the author, to let you know.

>

> Well, I am the author, and I retain all legal rights to the article, and I officially request that you remove this material immediately from any and all internet web sites, bulletin boards, etc.

>

> The problem is, first of all, that only parts of the original article are used, out of context, which can be very misleading. In addition, the hidden used in the article is now nearly 15 years old, and seriously outdated.

>

> For these reasons, plus the fact that my publishing house does not allow my material to be used by anyone else without their express written permission, I must ask you to cease and desist, immediately. I don't like to threaten, but if you persist, I will have to turn the matter over to my publisher's legal department, and they won't be nearly so polite.

>

> Thank you for your consideration in this matter.

>

> Fred Rau

> Senior Editor

> Motorcycle Consumer News

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det du glemmer å forttelle:

Fact 1: PTFE = Teflon http://www.gore.com/about/ptfe_story.html

Fact 2: DuPont har ALLE rettigheter & patenter til TEFLON

Fact 3: DuPont selger både "PTFE" og Teflon til ALLE som vil kjøpe...

Fact 4: DuPont vil IKKE ha sitt navn innblandet i motor-olje/tilsetninger, og det produktet

som blir brukt til det får ikke hete TEFLON, eller at hverken firmanavn eller produkt-navn blir

brukt i markedsførings-sammenheng.

Hvis noen lurer på hvorfor, kan de ta en runde med adokatene til en av verdens rikeste familier...

 

mvh

Arne K

 

Please draw your own conclutions.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det hadde vært så utrolig fantastisk å ha dette i oljen er jeg sikker på at flere av de store oljeprodusentene hadde tilsatt dette selv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det du glemmer å forttelle:

Fact 1: PTFE = Teflon http://www.gore.com/about/ptfe_story.html

Fact 2: DuPont har ALLE rettigheter & patenter til TEFLON

Fact 3: DuPont selger både "PTFE" og Teflon til ALLE som vil kjøpe...

Fact 4: DuPont vil IKKE ha sitt navn innblandet i motor-olje/tilsetninger, og det produktet

som blir brukt til det får ikke hete TEFLON, eller at hverken firmanavn eller produkt-navn blir

brukt i markedsførings-sammenheng.

Hvis noen lurer på hvorfor, kan de ta en runde med adokatene til en av verdens rikeste familier...

 

mvh

Arne K

 

Hei Arne,

 

Fact 1: Var det noe spessielt på den siden du ville henvise til?

Fact 2: Helt enig.

Fact 3: Det var hyggelig å høre

Fact 4: Det er helt riktig at DuPont beskytter sitt varemerke med stor vigør. QMI bruker ikke DuPonts Teflon i sin motorbehandling derfor brukes betegnelsen. Men bruker DuPonts Teflon i noen andre av sine produkter. DuPont her derfor utstedt et sertifikat til QMI hvor de sier at QMI er en Autorisert forhander eller bruker/kunde av DuPont's Teflon

Ps.

Jeg vil gjerne kommentere at det er god kvalitet på dette forum i forhold til noen andre jeg har deltatt i. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det hadde vært så utrolig fantastisk å ha dette i oljen er jeg sikker på at flere av de store oljeprodusentene hadde tilsatt dette selv..

 

Det er riktig. PTFE blir nå testet ( en av mange muligheter ) som erstatning for Dithiofosfat, da fosfat vil bli sterkt begrenset eller forbudt å bruke i smøreoljen, da den påvirker katalysatoren negativt. Fosfat og svovelforbindelser er med på å redusere slitasjen i en motor.

 

Valvoline, Quaker State og Pennzoil er noen, blandt mange andre, som er involvert i salg av PTFE baserte smøremidler. Ford Europe påla ZF å teste ut QMI's smørefett. Ikke lenge etter kommer ZF med eget patent på fett basert på PTFE. Det er nå mange patenter på smøremidler basert på PTFE også fra kjente firmaer som leverer tilsetninger til smøreprodukter. PTFE er et dyrt tilsetningsstoff i forhold til mange andre stoffer.

Se http://www.qmi.no/NYHETER.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere av mine meninger: Den gjørma som både Quaker og Pennzoil pumper opp, kan så vidt kalles olje pr. definisjon....en god blanding av tjære og svovel....

De kan virkelig trenge gode tilsetninger.

 

Neste mening: En god olje er konstruert fra bunn (sysntetisk base), og blir fremdeles ikke bedre enn prisen på tilsetningene...(og blandingsforholdet).

Så vidt jeg vet, leverer Amsoil og Redline de mest avanserte oljene(med de dyreste tilsetningene).

Siden begge deler ikke slenger i detalj-handelen her på berget, kan nok en "add-on" pakke med additiver være bedre enn ren Biltema spesial / RallyGTXX-Super / xxx

(Bare ikke bruk Shell-olje, vær så snill...).

 

Arne k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så må det ikke glemmes her at QMI er ikke en olje tilsetning som forandrer oljens egenskaper. Det er rein metallbehandling. Det er masse dokumenterte tester på produktene de har som sier sitt. At ikke ALLE bruker er jo selfølgelig fordi det har en pris. Men hvorfor brukes det etterhvert av alle som kjører drag på Gardemoen? Hvorfor brukes det av STORE oljetankere og andre båter i offshore virksomhet? Og man kunnes ikkert nevnt i fleng.

Og det er heller ikke dyrt med 396,- hver gang bilen er gått 80000km til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere av mine meninger: Den gjørma som både Quaker og Pennzoil pumper opp, kan så vidt kalles olje pr. definisjon....en god blanding av tjære og svovel....

De kan virkelig trenge gode tilsetninger.

 

Neste mening: En god olje er konstruert fra bunn (sysntetisk base), og blir fremdeles ikke bedre enn prisen på tilsetningene...(og blandingsforholdet).

Så vidt jeg vet, leverer Amsoil og Redline de mest avanserte oljene(med de dyreste tilsetningene).

Siden begge deler ikke slenger i detalj-handelen her på berget, kan nok en "add-on" pakke med additiver være bedre enn ren Biltema spesial / RallyGTXX-Super / xxx

(Bare ikke bruk Shell-olje, vær så snill...).

 

Arne k

 

Hei Arne,

 

Sterke kommentarer om våre konkurrenter.

 

Hva jeg ikke liker er at enkelte oljeselgere sier at amerikanske biler ikke liker syntetisk olje! Dette blir ofte sagt fordi de ikke selv har en god syntetisk olje.

 

Vi importerer og selger en helsyntetisk olje som heter Royal Purple på det skandinaviske marked.

 

Denne oljen er meget godt mottatt av racing miljøet i Norge og Sverige. Det blir sagt at den holder seg normal selv ved 136 grader celsius.

 

Verkstedet jeg brukte før, når jeg kjørte Citroën, var helfrelst på Castrol, spesielt fordi Castrol skulle rense så godt. Men etter at han åpnet noen motorer merket han at det var mye skitt i ringsporene. Han har nå brukt Royal Purple i flere år og kan fortelle at når han åpner opp motorer som er gått på RP oljen så lukter det friskt og godt i bunnpanna. Motorene er også eksepsjonelle rene inni. Det blir sagt at smørefilmen er 5 ganger så sterk som hos konkurrerende syntetiske oljer.

 

Du kan lese mer om RP oljen på http://www.royalpurple.com. Hva mener du Arne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, men likevel har du en mer moderne motor enn hva oljen er laget for, tror ikke bilen har vondt av ny type olje bare forde om den har gått langt. Men trenger du en tykk olje, så er den det.

 

Men jeg hadde aldri turt å helle på sånn QMI blanding om man er glad i motoren sin.. Har hørt at teflonen kan "flasse" av etter lang tid. Hadde om det på et Castrol-kurs, han lo fælt av det produktet.

 

Hei Kaja Marlene,

 

Jeg importerer QMI produktene for det skandinaviske marked og er interessert i at debatten om motortilsetninger ikke blir blandet sammen med usanne historier.

 

Det du hevder at Castrol har sagt stemmer ikke. Vi har ringt Castrol og snakket med mannen som har ansvaret for kursing, og han sier at noe slikt som du sier, har aldri blitt sagt, at her må det råde misforståelser.....

 

Hva som stemmer med Castrol, er at for ca. 10 år siden var det en person i Kongsberg som kjørte rundt med frostvæske i Castrololjen sin og havarerte motoren. Like før havariet så tømte han i en liter med QMI. Denne personen forlangte at vi skulle betale han ny motor, hvis ikke, skulle han sette ut ødeleggende rykter om oss. Han hevdet at han hadde 3 vitner på at det var QMI som hadde skylden. Heldigvis så var ett av vitnene så ærlig at de ringte meg og fortalte hele historien.

 

Men Castrol trodde mannen, og når en av deres selgere kom til ett verksted eller butikk som solgte QMI ble de advart med at QMI fikk motorene til å skjære seg. Jeg ringte Castrol og sa at det måtte de stoppe opp med å si, men følte at det ikke var mye sympati å få. ( De burde jo ha sjekket med oss først før de lot selgere gå rundt å prate negativt om konkurrenter.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi! såpass ja. Så ikke datoen i toppen der jeg... :eek:

 

Hei Lars Thomas,

 

Vi (QMI Scandinavia) har fått en beklagelse fra personen som har skrevet artikkelen, og vedlegger den.

 

Det som er trist er at mange bruker denne artikkelen til sverte oss, selv om artikkelforfatteren truer med rettsak hvis de fortsetter å bruke den.

 

Internett er fantastisk men har sine negative sider også.

Her er brevet fra Fred Rau:

 

From: Rau, Fred

Date: 04/24/03 18:29:15

To: unbmw@nadakh.pair.com

Cc: thorjoh@online.no; steinar@fremme.no; Owen Heatwole

Subject: RE: PTFE-snakeoil

 

Dale,

 

Thank you very much. Sorry to have to ask this of you, but I'm sure you understand. If you ever want to use any material from MCN, just e-mail me in advance. Usually, something can be worked out.

 

Fred

 

-----Original Message-----

From: unbmw@nadakh.pair.com [mailto:unbmw@nadakh.pair.com]

Sent: Thursday, April 24, 2003 9:02 AM

To: Rau, Fred

Cc: Dale @ Eskimo North

Subject: Re: PTFE-snakeoil

 

 

Fred,

I've removed the article from the site, as well as all links pointing

to it.

 

Thanks for your fine writing in MCN, I've been reading it off an on for

the last few years.

 

Dale

 

> Dale, and whomever else it may concern,

>

> It has been brought to may attention that your "unofficial bmw" web site contains random excerpts from an article which I wrote in early 1991 for Road Rider magazine, called "Snake Oil." On the site, it says if anyone knows the author, to let you know.

>

> Well, I am the author, and I retain all legal rights to the article, and I officially request that you remove this material immediately from any and all internet web sites, bulletin boards, etc.

>

> The problem is, first of all, that only parts of the original article are used, out of context, which can be very misleading. In addition, the hidden used in the article is now nearly 15 years old, and seriously outdated.

>

> For these reasons, plus the fact that my publishing house does not allow my material to be used by anyone else without their express written permission, I must ask you to cease and desist, immediately. I don't like to threaten, but if you persist, I will have to turn the matter over to my publisher's legal department, and they won't be nearly so polite.

>

> Thank you for your consideration in this matter.

>

> Fred Rau

> Senior Editor

> Motorcycle Consumer News

>

>

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars Thomas,

 

Vi (QMI Scandinavia) har fått en beklagelse fra personen som har skrevet artikkelen, og vedlegger den.

 

 

Ok, dette er et medlemsforum, og det ligger i sakens natur at folk er uenige om hva som funker og ikke av tilstningsprodukter, motoroljer og stort sett alt annet av biltilbehør. Det er så vidt jeg vet ikke lov med egenreklame på selve forumet og jeg synes du nå beveger deg veldig i det grenselandet, selv om jeg skjønner at du gjerne vil forsvare egne produkter. Du/dere har betalt for banneret på toppen av sida, det holder vel det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, dette er et medlemsforum, og det ligger i sakens natur at folk er uenige om hva som funker og ikke av tilstningsprodukter, motoroljer og stort sett alt annet av biltilbehør. Det er så vidt jeg vet ikke lov med egenreklame på selve forumet og jeg synes du nå beveger deg veldig i det grenselandet, selv om jeg skjønner at du gjerne vil forsvare egne produkter. Du/dere har betalt for banneret på toppen av sida, det holder vel det?

 

Lars Thomas,

 

Du må huske at det ikke bare er snakk om å forsvare sine egne produkter. men det er også snakk om etikk.

 

Jeg er lei av at folk snakker stygt om QMI produktene uten først å sjekke ut hva de snakker om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.