Anbefalte innlegg

VET det har vært en veldig lik tråd før, men jeg prøver å få opp aktiviteten "litt" her på Trondheims delen også, så jeg spør derfor hva dere driver med på bilene deres per i dag, og hva dere har tenkt dere fremover.

 

Rune; kunne jo vært interessant å sett hvordan det står til med bilen din etter X antall verktøy-herp og mye banning! :D

 

 

Om min;

har mast litt på Julie om å få litt info om evt verksted ordning, så skal det byttes slitedeler i forstilling osv da sportsunderstellet gjorde at alt av foringer etc tok repern.

 

I tillegg så skal krengningehemmeren vekk til fordel for nytt til Audi S4 2.2T, og evt dukker det opp et i toppen der også... vi får se! Bilen skal nå holdes mer eller mindre original, så jeg skal ha noe nytt om noen år (mon tro hva det blir : klø : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HELT OFF TOPIC: Hvordan iallverden kan det være ca 2300 visninger på denne tråden som har blitt postet nå i kveld? er det hackere på gang??? Hva skjer??:confused: :confused: :confused:

 

EDIT AV OLA:

fordi jeg testet først å sette den sammen med den andre tråden her inne som har 2300 views, men det ble ikke noe bra så jeg splittet den igjen. Da henger tydeligvis view'en igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Tja det som er så synd at mye av det som gjøres med min er ting som hverken vises eller kjennes på prestasjonene :D

 

Driver for tiden og bytter dempere, fjærer, endeledd, bærekuler og stabstagforinger. Regner med å få på plass de siste på understellet i morra, og endelig få den ned på hjula igjen..

 

Når det er i boks, gjenstår det å få montert B4-fronten. Har panser og skjermer, og hovedlykter fra S2 har jeg for hånden. Fremdeles usikker på om jeg skal prøve å klemme på 90-fangeren, eller gå for S2. Har egentlig ikke lyst på RS-fanger, men får se hva det blir til..

 

Neste trinn blir da å stikke innom eu-kontroll, de har venta på meg siden Mai nå! :D

 

Sånn utseendemessig gjenstår det da bare å ribbe bilen for 90-listene (de brede med chrome : nei : ), og finne på no lurt med chromen på bakfanger, samt skaffe helrødebaklykter, sveise inn b4-skjermbuer bak, og gå opp noen tommer i dekkdim :D

 

Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om jeg skal si meg ferdig etter det, eller om jeg skal slå ut håret helt og ta motor/girkasse-bytte.. Frister med turbo må jeg innrømme, og 2.3 10v'ern er jo ikke noe voldsomt å bygge på, så da må det vel bli fra S2 eller S4.. (Ja, jeg veit det er gjort før ;p ) MEN.. Tiden vil som sagt vise :)

 

Slenger med en liten bildekavalkade.

 

ops1.jpg

Her er roten til alt ondt.. Hehe. Nysnø på blankis + quattrosladd = dårlig ide. Turen endte i ett furutre, i en hage.

 

 

 

slep.jpg

Her blir Audien slept fra Hvalsmoen militærleir (Hønefoss) med japansk trekkkraft!

 

 

 

pic01-001.jpg

Demontering av front og inspeksjon av skader har startet

 

 

 

pic02-002.jpg

Skadene ble vurdert, og konklusjonen ble at vi skulle klare opprettinga selv. Kjettingtalje, HiAce og slepestropp ble anskaffet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pic02-006.jpg

Etter flere dager med banking, banning, og bøying av verktøy måtte vi bite i det sure eplet, og innse at oppgaven var for stor for oss hobby-opprettere. Bilen ble sendt til en litt mere seriøs kar, og vangen ble trukket ut, og litt til venstre. Resultet ble uansett bra, til slutt : ja :

 

 

 

pic03-001.jpg

Så var det understellet som sto for tur.. For å forenkle alt, så ble bilen, i mangel på bukk, bygd opp på reservehjul, 4"x4" stokk, og litt bellegningstein! Funker som fan'! :D

 

 

 

pic03-004.jpg

Enhver hobbymekaniker med respekt for seg selv har jo skikkelig verktøy, så en liten handlerunde måtte til..

 

 

 

pic03-005.jpg

Fatter måtte til når caliperne nekta å komme av, og sønnen var lei av å banne i regnet.. :D

 

 

 

pic03-006.jpg

Fjærbein demontert foran

 

 

 

pic03-008.jpg

Ser jo litt trist ut.. Legg merke til B4-panseret! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90.jpg

Foringer og kuler for nesten 5-sifret beløp endelig byttet, og bilen står igjen på hjul :)

 

 

213812.jpg

Nye deler har ankommet, støtfanger fra S2

 

 

 

213934.jpg

Bakfanger fra RS2 (støvete :P)

 

 

 

214049.jpg

Røde hjørnelys fra In-Pro

 

 

 

214205.jpg

Nye hoved-, blink-, og tåkelys fra samme S2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT:

 

Hvordan muttertrekker var det? pris? funker den ålreit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var no greier som ble handla på Obs faktisk. Kosta vel 450,- ca tror jeg.. 320Nm, funker helt ok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står på som bare det for å få solgt bilen min... Er lei av den nå, har gjort det meste med den. Nå er det mere motorkraft som står for tur... Gleder meg til å begynne med min nye bil....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Dahl

Nå er det mere motorkraft som står for tur... Gleder meg til å begynne med min nye bil....

 

Husk da bare at Hk er vanedannende. Starter du med sikte på 300hk så ender du på 500 før det er gått 1-2 år, så det er like godt å kjøre løpet helt ut med en gang :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. jeg er stygt redd for at det er den veien det går ja... Har aldri hadd turbobil før jeg da, så jeg regner med at jeg kommer til å klare meg iallefall de første månedene til bankkontoen tillater større turbo etc..... Det blir en 230hk + chip til å starte med....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For øyeblikket blir bilen bare brukt til og fra butikken (og litt til). Har byttet det som var å bytte, trodde jeg. Men så på ferieturen sa det pang i forstillinga mi på Sinsenkrysset, noe som medførte en slakke i begge styreleddene. Trodde det var et fjærbeinslageret, men da sannheten kom for en dag, la jeg ned kjøreforbud på bilen. Dette er nå rettet. Skal bytte drivledd ytre på begge sider (foran da jeg har fwd), og så har jeg ei servotannstang liggende. Tror jeg har en liten klikkelyd i mi, så jeg tar det "i samme slengen".

 

Ellers så har jeg mange små planer, men tiden strekker ikke til. Noe motortrim blir det nok ikke på denne bilen. Skal få montert inn en forsterker og en sub på søndag tenkte jeg, og så blir det å fjerne høyttalerne i hattehylla. Skal prøve å skaffe meg ei hattehylle uten høyttalere/hull, men det er ikke akkurat mange slike på markedet...

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden jeg også da.

Har en Audi 80 med slik mekanisk innsprøytning eller bedre kjent som "Mono-Motronic ", blir ikke noe sprekere av den grunn da. Har lakkert hele bilen utenom taket, det innebærer lister, speil,osv. ¨Har også sotete baklyktene og blinkers, Blandet i svart lakk i tynneren for å sote dem, lærte noe vikti av det; begrens mengden med svart lakk. Ellers har jeg 17" asa som er grei nok. Ellers så kastet jeg bort 15K på stereo som jeg egentlig ikke har mye bruk for da. Blir nok heller ikke gjort særlig mye mere med denne bilen, noe annet prosjekt blir vel en S2, eller noe i den dur, er litt skeptisk på slika gammle turbobiler men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halloen! :cool:

 

Kordan går de me "prosjektene" dokkers?

 

Syns de e på tide å få igang nå aktivitet hær på lokallagsia!

 

Sjøl ska æ bynn å "ordne" roccoen min, men blir itj helt eni me mæ sjøl ka æ ska bynn me. :o

 

Har fått ordna nå anlegg i den no da.

-LA frontsett

-Audiobahn 12"

-Hennesy forsterker

-Panasonic mp3 spiller

-å nå JALLA 6"9 i hatthylla (nånn som kansje har nånn å sæll??)

Vart grei nok lyd, men e langt ifra fornøyd. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en liten prosjekt tråd på gang, skal jeg ta den med hit å kanskje, eller blir det bare mas med å ha den 2 steder ? må få høre fra dere sjefer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått gjort så mye i det siste, skiftet eksosenden å venter på å få en del blåe slanger å greier til motorrom. Det skulle ta 14 dager sa de, nå har det gått en måne. Håper det kommer før avreise til Haslemoen. Montere eksostemp-oljetrykk-bensintrykk når det kommer.

 

Så skal bilen måles å justeres så alt blir 100%

-Hvor er de flinkest...??

 

Ellers er det mange planer:) skulle hvært millionær!!

-Bygge om til b4 front + skjermer å fanger bak.

-RS2 blå/sorte interiør

-Større bremser (rs2)

-RS2 speil

-Skal hellakkeres ved bytte av front++

-Få ett "finere" motorrom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en liten prosjekt tråd på gang, skal jeg ta den med hit å kanskje, eller blir det bare mas med å ha den 2 steder ? må få høre fra dere sjefer :)

 

det greier seg når du har lagt ut som miniprosjekt også ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi se da.

 

Var innom ES idag så nå sitter jeg med tenkehatten på..

 

Først og fremst blir det Ferrita eksos med racekat. (kjøper i Sverige, så det blir litt billigere..)

Så er spørsmålet ang turbo.. K04 eller mer seriøs sak.. Er litt bekymra for at det baller på seg med utgifter hvis jeg biter over for mye.. Men som sagt eksos først..

 

Har bestilt frontfanger og koffertlokkspoiler (Caractere) fra NBS. Det kommer vel i slutten av januar.

Xenon kommer vel snart, takket være Karl Richard. Blir bi-xenon. Klarlykter kjøper jeg fra Sverige..

 

Alt dette håper jeg å få til ila januar/februar..

 

Så får vi se.. Vil jo ha mer hk også... he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen! konge forum! Ser at dette er en post for hva som skjer med bilene til trønderne, legger inn et bilde av min vw polo 6n. Den står i deler for tiden, så den gjør ikke stort utav seg enda! Har demontert store deler av bilde slik at jeg kan foreta et motor bytte. Planen er 1.8T fra TT eller A3 litt utsikker på hvilken motor jeg går for da ingen kan svare meg konkret på om det går å bruke a3 motoren. men det finner jeg vel ut av etterhvert.

 

polo.jpg

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen skal du være!

 

Må da bli rimelig heftig med en turbo i denne da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har demontert store deler av bilde slik at jeg kan foreta et motor bytte.

 

bilde = bilen ;) (antar jeg hvertfall hehe)

 

Planen er 1.8T fra TT eller A3 litt utsikker på hvilken motor jeg går for da ingen kan svare meg konkret på om det går å bruke a3 motoren. men det finner jeg vel ut av etterhvert.

 

1.6en på 75hk er den samme som i golf 3,

golf 3 1.6, 1.8, 1.9, 2.0 er samme motorfester (utenom ett hvor

du må ha brakett fra en 1.9TDI vel). Om du noensinne får

dette godkjent hos norsk biltilsyn er en helt annen historie da

6N aldri har vært levert med 1.8 liters motor eller så høy effekt

originalt.

 

Velkommen skal du iallefall være! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel kaste inn ett innlegg jeg å da.

 

Har en 1985 90 Quattro i garasjen,prosjektet har vært dødt lenge,men begynner nå å ta seg opp. Har nettopp kjøpt motor og drivlinje(understell) av Egil, så når lakkerer'n får lakket motorrommet så går det an å sette inn motor med tilbehør og understell igjen, det skal selvsagt være unødvendig å si at det er en 2.2 20V turbo,men nå er det sagt. 2 av 4 dører har fått nye dørhåndtak de andre 2 blir vel tatt i løpet av måneden her, ellers trenger karosseriet litt make-up. Mer vil jeg egentlig ikke si før bilen er ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med å få Ferrita'n på onsdag (henter på postkontoret i Åre..)

 

Skal hente frontfangeren (caractere) hos NBS på fredag. Også har jeg bestilt meg kurve/tåkelys hos Møller idag. Kommer vel i slutten av uka.

 

Trenge rnok litt hjelp til å montere lysene regner jeg med (spes det elektriske), og antakelig fangeren..

 

Noen i Trondheim som kan dette fra før, og som evt har en hjelpende hånd??

 

:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Passaten står fortiden inne hos Byåsen Bilverksted AS, og toppene er nede hos AutoTrim på Nyhavna. Full overhaling av topper med porting + porting av turbo innsug. Nytt kamsett, reimsett og vannpumpe.

Har kjøpt Black Diamond bremseskiver og Ferrodo klosser foran og bak. Har ikke fått montert dette ennå. Har bestilt nye hovedlykter, blinklys og baklykter. Tar rundt 3 uker før jeg får dette.

 

Snakka med Egil på ES Tuning i dag, og forhørte meg om chipping av motor. Blir gjort i neste uke.

 

Funderer på hva bilen skal rulle på til sommeren. Har sett litt på OZ Tribe:

Blir Federal dekk.

15810196_Big.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Oddgeir! :)

 

Må bare spørre deg om en ting, var det du som var såvidt innom

juletreffet våres med den metallic blå Passaten?

(resonnerer meg frem til dette siden du skal ha chiptrim som trolig

betyr 1.8T, og har 5 bolts felger, som tilsammen betyr Passat 3Bx)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen skal du være Oddgeir.

 

Bra at det kommer en Passat til. : ja :

 

KH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.