Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva som er forskjell på en 95 Audi 1.8T motor og en 99 Passat 1.8T.

 

Har nettopp fått i hus en slik 95 mod motor.

 

Begge motorer er AEB motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et helt annet spørsmål, hva skal du m en ekstra motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis den har samme motorkode, så er det vel ikke no forskjell på de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke disse i hodet desverre, men det har vært en føljetong i The Golf om disse motorene nå i det siste.

 

Kan sjekke der for deg...evt. ta en kopi å sende deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke `95 1.8T smidde råder ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

Et helt annet spørsmål, hva skal du m en ekstra motor?

Kjekt å ha:)

neida...bilen min har nå snart rullet 270 000km og det sier litt.....og bilen skal sikkert rulle nye 270 000km;)

 

etter hva jeg har hørt selv har 95 motoren sidde råder og kun den.Hjernen er anderledes den og....har hørt at i begynnelsen var det vanskelig å chippe den pga hjernen....man kunne da bytte ledningsnett og hjerne til nyere type.

Så er det kun ledningsnettet som er forskjellig eller er det andre småting og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Kjekt å ha:)

neida...bilen min har nå snart rullet 270 000km og det sier litt.....og bilen skal sikkert rulle nye 270 000km;)

 

etter hva jeg har hørt selv har 95 motoren sidde råder og kun den.Hjernen er anderledes den og....har hørt at i begynnelsen var det vanskelig å chippe den pga hjernen....man kunne da bytte ledningsnett og hjerne til nyere type.

Så er det kun ledningsnettet som er forskjellig eller er det andre småting og.

 

Hvis du bytter motor, hva skal du gjøre m gammel motor selge???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

Hvis du bytter motor, hva skal du gjøre m gammel motor selge???

Har ikke bestemt meg for det enda....enten så selger jeg den eller så fikser jeg den og med tia..

 

Men har som sakt ikke tenkt så mye på den enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var veiva som var smidd jeg. Mulig jeg tar feil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Har ikke bestemt meg for det enda....enten så selger jeg den eller så fikser jeg den og med tia..

 

Men har som sakt ikke tenkt så mye på den enda.

 

Hvor mye bet du for motor, hva følte m???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sanni Jacobsen

Trodde det var veiva som var smidd jeg. Mulig jeg tar feil!

skal ikke se bortifra at det var veiva og ikke rådene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Jeg kan ikke disse i hodet desverre, men det har vært en føljetong i The Golf om disse motorene nå i det siste.

 

Kan sjekke der for deg...evt. ta en kopi å sende deg.

 

Det hadde vært gull hvis det sto noe som var vært å vite

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av hvert der synes jeg da...fant i hvert fall ut hva jeg skal bruke som utgangspunkt når det blir 1.8T i Golf'en om ikke annet.

 

Masse om forskjellene på motorene og hvilket potensiale som ligger i hver enkelt "generasjon".

I tillegg har de hatt en del om ulike trimgrader og slikt.

 

Skal se på det i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Er det noen som vet hva som er forskjell på en 95 Audi 1.8T motor og en 99 Passat 1.8T.

 

Har nettopp fått i hus en slik 95 mod motor.

 

Begge motorer er AEB motor

 

'99 AEB motoren har to bankesensorer mot 1 i '95 utgaven. Det er også forskjell på styringsystemt som du sier. Mekanisk er de nok like, iallefall har det ikke mye å si før du skal trimme "mye".

 

En ting som en kan si om 20V 4erne er de er meget dyre å overhale. Nye ventiler er ikke gøy å kjøpe i norge. Ventilstyringer bør byttes da de blir lett slitt også er det 20 stykk løftere som ikke er billig.

 

PS. The Golf tar kun for seg VW utgavene av 1.8T 20V.

PS2: Hvis man tenker å innstallere en 20V i eldre Golf, kjøp en motor fra Golf eller A3. A4 / Passat motorene innbærer en del ombygging og tilpassing.

 

*hilsen fra en med '97 AEB som hadde def. reg. reim*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde jo vært moro å prøvd å få tak i 2.0t da christian. veit jo at det er det du faktisk vil ha........haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stein Ove Prestmo

'99 AEB motoren har to bankesensorer mot 1 i '95 utgaven. Det er også forskjell på styringsystemt som du sier. Mekanisk er de nok like, iallefall har det ikke mye å si før du skal trimme "mye".

 

En ting som en kan si om 20V 4erne er de er meget dyre å overhale. Nye ventiler er ikke gøy å kjøpe i norge. Ventilstyringer bør byttes da de blir lett slitt også er det 20 stykk løftere som ikke er billig.

 

PS. The Golf tar kun for seg VW utgavene av 1.8T 20V.

PS2: Hvis man tenker å innstallere en 20V i eldre Golf, kjøp en motor fra Golf eller A3. A4 / Passat motorene innbærer en del ombygging og tilpassing.

 

*hilsen fra en med '97 AEB som hadde def. reg. reim*

 

Nå kan jo ikke jeg noe særlig om disse motorene...men det er da vitterlig nevnt både A3 og Cupra i disse artiklene så vidt jeg kan se...

Men de nevner mye oftere Volkswagen, det stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arve egeberg

hadde jo vært moro å prøvd å få tak i 2.0t da christian. veit jo at det er det du faktisk vil ha........haha

Først må de begynne å selge den:)

 

Opprinnelig postet av Stein Ove Prestmo

'99 AEB motoren har to bankesensorer mot 1 i '95 utgaven. Det er også forskjell på styringsystemt som du sier. Mekanisk er de nok like, iallefall har det ikke mye å si før du skal trimme "mye".

 

En ting som en kan si om 20V 4erne er de er meget dyre å overhale. Nye ventiler er ikke gøy å kjøpe i norge. Ventilstyringer bør byttes da de blir lett slitt også er det 20 stykk løftere som ikke er billig.

 

PS. The Golf tar kun for seg VW utgavene av 1.8T 20V.

PS2: Hvis man tenker å innstallere en 20V i eldre Golf, kjøp en motor fra Golf eller A3. A4 / Passat motorene innbærer en del ombygging og tilpassing.

 

*hilsen fra en med '97 AEB som hadde def. reg. reim*

 

Har begynt å demontere litt her i dag og fant 3 bankesensorer..eller ligner på det...1 foran og en bak samt en under den bak.

 

Er også derfor jeg har kjøpt meg en ekstra motor er pga de sinsyke prisene på deler til toppen.

 

Med en ekstra motor har jeg ingen hast med å overhale motoren da jeg er meget avhengig av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Nå kan jo ikke jeg noe særlig om disse motorene...men det er da vitterlig nevnt både A3 og Cupra i disse artiklene så vidt jeg kan se...

Men de nevner mye oftere Volkswagen, det stemmer.

Det jeg menteå si var at de omtaler kun de tverrstilte motoren, ikke de motorene som kommer ut av biler med langsgående montert motor som Audi A4/6 eller VW Passat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stein Ove Prestmo

Det jeg menteå si var at de omtaler kun de tverrstilte motoren, ikke de motorene som kommer ut av biler med langsgående montert motor som Audi A4/6 eller VW Passat.

 

Sorry...da er jeg med, om enn litt sent... :rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.