Iskjøring 5. Januar på dagali

Anbefalte innlegg

Ser veitrafikkloven gjelder, blir denne så ihjeltolket at man ikke får kjøre med rallypigg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rallypigg = Bur og godkjent bil etter rally reglement..

 

Var sånn jeg forsto det ihvertfall.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hytte like ved, å mener gutta pleier å kjøre Ispigg:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hytte like ved, å mener gutta pleier å kjøre Ispigg:P

 

Det er en rallyskole som vanligvis bruker banen, så de bruker nok ispigg da ja.. :)

 

På vært treff var det snakk om at veitrafikkloven gjaldt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mjavel, Så om det ikke er lov å bruke rallypigg fordi veitrafikkloven tilsier dette, er det da lov å kjøre fortere enn 80km/t og i tillegg ligge sidelengs??;) Sier loven noe om det?

 

Kunne du ikke fått en endelig bekreftelse på dette? Har hverken bur eller rallylisens, men har ispigger og om jeg skal utpå isen ønsker jeg å bruke de;) ellers er det jo ikke vits...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mjavel, Så om det ikke er lov å bruke rallypigg fordi veitrafikkloven tilsier dette, er det da lov å kjøre fortere enn 80km/t og i tillegg ligge sidelengs??;) Sier loven noe om det?

 

Kunne du ikke fått en endelig bekreftelse på dette? Har hverken bur eller rallylisens, men har ispigger og om jeg skal utpå isen ønsker jeg å bruke de;) ellers er det jo ikke vits...

 

100kmt er øvre fartsgrense i følge veitrafikkloven vistnok.. Bare gjengir det utleier sa..

 

Er morro uten ispigg også.. :)

 

Skal få et endelig svar ang dette jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor går grensa til ispigg da?:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor går grensa til ispigg da?:evil:

 

Regner med at grensa går når du overskrider antall pigger pr hjul som er tillatt på offentlig vei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn at hvis du ligger brei, så blir du tatt??

Siden veitrafikkloven gjelder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn at hvis du ligger brei, så blir du tatt??

Siden veitrafikkloven gjelder..

 

Jepp, det er heller ikke tillatt å kjøre med kjørelys og spredere samtidlig, neonlys under bilen må være skrudd av under kjøring og det er ikke tillatt å ha soting eller dekor på rutene foran. Man må også huske å holde fartsgrensa..

 

Viktig at alle overholder dette da jeg forsto det sånn at biltilsynet skulle ha kontroll i ene langsvingen og politiet skulle ha laserkontroll på ene langstrekka.. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte der i fjor, dog uten ispigg, men vet at flere av de jeg var der med kjørte med ispigg og uten bur og lisens.

Så du får undersøke dette nøye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte der i fjor, dog uten ispigg, men vet at flere av de jeg var der med kjørte med ispigg og uten bur og lisens.

Så du får undersøke dette nøye

 

Er ikke så farlig egentlig da de 30 som er påmeldt kjøring skal kjøre på vanlige hjul.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei da er det selvsagt helt uvesentlig i grunn, bare så det var nevnt her. Btw skal dere kjøre på den store banen som brukes av rallybilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei da er det selvsagt helt uvesentlig i grunn, bare så det var nevnt her. Btw skal dere kjøre på den store banen som brukes av rallybilene?

 

Vi skal kjøre på banen til norwegian rally school.. Vet ikke mer en det egentlig.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er heller ikke tillatt å kjøre med kjørelys og spredere samtidlig, neonlys under bilen må være skrudd av under kjøring og det er ikke tillatt å ha soting eller dekor på rutene foran. Man må også huske å holde fartsgrensa..

 

Viktig at alle overholder dette da jeg forsto det sånn at biltilsynet skulle ha kontroll i ene langsvingen og politiet skulle ha laserkontroll på ene langstrekka.. : smil :

 

 

Du kødder nå?

 

Hva er vitsen med å kjøre der hvis man ikke kan ligge bred i svingene og kjøre fort?

Og snuten off da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kødder nå?

 

Hva er vitsen med å kjøre der hvis man ikke kan ligge bred i svingene og kjøre fort?

Og snuten off da..

 

Var nok en skvett ironi der ja.. :)

 

Når jeg sier veitrafikkloven gjelder så tenker jeg mest på bilene og hvilken stand de skal være i, fartsgrenser osv er det ikke så mange som bryr seg om tenker jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nok en skvett ironi der ja.. :)

 

Når jeg sier veitrafikkloven gjelder så tenker jeg mest på bilene og hvilken stand de skal være i, fartsgrenser osv er det ikke så mange som bryr seg om tenker jeg..

 

heheh okey begynte å lure litt kan du si,muligens jeg er litt treg i oppfattelsen for tiden hmm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.