Anbefalte innlegg

I forbindelse med et bilkjøp, har en på jobben blitt "svindlet" for et større beløp.

 

Dersom noen i Ålesundsområdet vet hvem, en eller flere av, disse tre er, vennligst ta kontakt via PM snarest.

 

Helge Welle

Jan Aleksander Tangen

Trond/Tore Møller

 

De som måtte ha kjennskap til en Opel Calibra 2,0 8V 1990-modell, rød med sort dekor og aluvinge, lakkerte detaljer innvendig, bedes også om å ta kontakt.

 

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*bump*

Dokke frå Ålesund veit HEILT sikker kven nokon av dei er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

*bump*

Dokke frå Ålesund veit HEILT sikker kven nokon av dei er?

 

Jeg kan komme med mer info.

 

Tore/Trond Møller heter egentlig Jan Egil Iversen.

 

Dette ER 3 kamerater som har konspirert. Helge Welle's navn og tlf-nr blir sannsynligvis misbrukt i forbindelse med salget, men dette er ikke klarlagt 100%.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På kva måte har han blitt svindla..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

På kva måte har han blitt svindla..?

 

Dette er det jeg har postet på http://www.calibra.no.

 

Hei igjen!

 

Jeg har ingen ting å tape på å legge ut info her, men navn etc kan jeg ikke gå lengre med enn jeg har gjort på vw-audi-forumet.

 

Bilen er ikke den som er avbildet i tråden her, har andre skjørt, samt andre felger. Den har også dekor på panseret. Bilen en PP-registrert om det er av interesse.

 

Bilen ligger fremdeles ute til salgs på Finn.no. btw. (1990-modell, møre og romsdal/Ålesund)

Han jeg jobber med ringte på en annonse. Han ble etterhvert enig med "selger" om en pris (50.000). En kamerat av "selger" skulle kjøre bilen til Trondheim, da "selger" var i Finland og kameraten skulle nordover med fly...Det ble dermed til at kameraten fyllte ut salgsmelding for "selger", og skrev under i sitt (kameraten) navn. Når han på jobben drar på biltilsynet, får han opplyst at han som står registrert som eier, hverken er kameraten til "selger" eller "selger". Eier i følge registeret er Jan Aleksander Tangen. Det blir derfor ikke mulig å registrere bilen, uten at JAT underskriver salgsmelding. Dette vil ikke JAT gjøre, da "selger"(Helge Welle (dette er trolig ikke riktig navn)) ikke har betalt JAT 50.000 som avtalt for bilen. Disse pengene skulle, etter eget utsagn, JAT motta fra "selger"/"Welle" når han solgte bilen videre.

 

I og med at min kollega har betalt 50000 for ei salgsmelding som er 0-verdt, vil jeg gjerne vite om noen kjenner til noe lignende, eventuelt har hørt noe om denne bilen tidligere. JAT har opplyst at han vil komme til Trondheim i helga og hente bilen.

 

Trond/Tore Møller var kameraten som leverte bilen i Trondheim, han har underskrevet med fødselsnr, men jeg har ikke sjekket ektheten i dette.

 

Etter at dette ble skrevet er følgende blitt funnet ut:

*Trond/Tore Møller heter egentlig Jan Egil Iversen

*Helge Welle er 55år og ble frastjålet en telefon for et par år siden. Hvorfor denne ikke ble sperret er ukjent. Jeg antar at Helge Welle's navn og telefonnr. blir misbrukt i forbindelse med salget.

 

Dersom noen av de omtalte personene har problemer med å bli omtalt offentlig, ber jeg om at de også tar kontakt på mail.

 

Politiet er nå koblet inn, og informert om saken.

 

Forhåpentligvis ordner dette seg i løpet av noen få dager, noe som vil være det beste for alle parter.

 

mvh

 

Eivind Windspoll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge kompisen din har bevis på at han har betalt beløpet er vel dette ei rimelig grei sak for politiet? : klø : Det er verre viss han har betalt cash eller noko... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

Så lenge kompisen din har bevis på at han har betalt beløpet er vel dette ei rimelig grei sak for politiet? : klø : Det er verre viss han har betalt cash eller noko... :(

 

Og der ligger problemet. Samtidig er alle sms, mailer etc tatt vare på, slik at det faktisk finnes noe håndfast materiale. Politiet og advokat er koblet inn i saken, og vi opptrer slik vi blir rådført.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre ukjente navn for meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han har fått bilen må han for guds skyld ikke levere den fra seg (det bla nevnt at opprinnelig eier skulle hente den).

 

Kjipe greier, men nok et eksempel på at man alltid bør sjekke eier opp mot biltilsynet ....:rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Wathne

Hvis han har fått bilen må han for guds skyld ikke levere den fra seg (det bla nevnt at opprinnelig eier skulle hente den).

 

Kjipe greier, men nok et eksempel på at man alltid bør sjekke eier opp mot biltilsynet ....:rolleyes:

 

Bilen blir ikke levert tilbake før eier og kompiser har ordnet opp for seg. Med politiets tillatelse er bilen nå plassert på et "trygt" sted.

 

Dette er selvfølgelig blitt en real lærepenge for en førstegangskjøper..

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.