Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Quttro og forskjellinge rullediameter foran og bak??

Hadde lyst på bredere felger bak en foran, men er jo håpløst og finne samme rulleomkretsen da!! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha samme rullediameter på alle hjul ellers ligger diffen å jobber hele tiden og det er ikke særlig sunt i lengden:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ruben Stormo

Noen som har erfaringer med Quttro og forskjellinge rullediameter foran og bak??

Hadde lyst på bredere felger bak en foran, men er jo håpløst og finne samme rulleomkretsen da!! :(

 

Så håpløst er det vel ikke, f.eks så er dekket 235/35 19 i praksis akkurat like stort som 275/30 19, 225/40 tilsvarer 265/35 etc etc...

 

Avviket på kalkulatoren når man regner ut hjulomkrets mellom disse dekkdimensjonene er teoretiske og små i forhold til f.eks avvik pga slitasje. Så det skulle være fullt mulig å ha bredere bakdekk enn fordekk selv med torson-diff-bil... Men om det er ideelt pga at hjulene på den ene aksen er tyngre enn den andre er jeg mer usikker på....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så greit og bestemme seg!! snakket med audi, og de anbefaler samme dekk foran og bak!! bli vel til at jeg går for 9" foran og bak!! kanskje spacer bak!! også samme dekka!

Er vel best d!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å ha ulik bredde, bare rulleomkretsen er tilnærmet lik. Tåler greit noen % feil, som også kan oppstå ved ulik slitasje, forskjellige dekkmerker o.l.

 

Bør gå for bakdekk som er litt mindre i utgangspunktet, da de slites saktere pga større sliteflate.

 

Har hatt 225 45 17 og 245 40 17 på A4`en uten problem. 8 og 9 tom felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen % er for mye... Noen 0,1-4 % er vel noe annet, men går greit over en liten stund, men som sagt over så sliter det på senterdiffen over tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må lide for skjønnheten. Men her blir det vel at skjønnheten må lide for QUATTRO ! :D: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe!! :) Blir vel at quattro må lide for skjønnhet ja!!

Tenker det blir Brock 1, 8,5*17, foran og bak!!

Da kan jeg ha samme dimmensjon, uten at det se ut som at jeg ikke har råd til dekk!!

 

Takk for svar!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.