Corrado - boltlengde vs. spacer / Bra dekkfirma i Bergen?

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har et sett 205/45(?)-16 som jeg har litt problemer med å få på bak. De tar veldig mye borti fjærskålen, selv etter at jeg har lagt på 3mm spacer. Det er så ille at bilen ikke triller når jeg står i svak nedoverbakke og tar av brekket. Jeg vet desverre ikke hvilket innpress det er på felgene, eller merket på felgen.

 

Spørsmålet er, hvor tykke spacere kan jeg bruke før jeg må skaffe nye og lengre bolter? Kan man eventuelt "justere" litt på fjærskål uten at det får negative følger?

 

På forhånd takk for svar!

 

-Tormod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kommer oppåm til meg på dekkcompaniet kokstad skal jeg prøve å hjelpe jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket innpress og bredde er det på felgen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet desverre ikke hva innpress eller bredde er. Dette er noe som fulgte med bilen da jeg kjøpte den forrige helg.

Var litt ivrig i går så jeg jekket opp og stod i ute på gårdsplassen, med 500W lampe i høstmørket. Glemte helt å sjekke innpress og bredde. Skal se om jeg finner ut av det i løpet av dagen og poste her, men det spørs om ikke jeg må jekke opp bilen igjen og ta av en felg for å finne spesifikasjonen.

 

Må jo uansett ha av felgene bak, for det er ikke mulig å kjøre med det slik det er nå. Stikker nok immom Stian på Dekkcompaniet så jeg kan få testet med større spacere og evt. lengre bolter om det blir nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

 

Felgene er ifølge tidligere eier 16x7 med innpress på "noen og tredve". Hjelper vel kanskje ikke så mye å vite dette Frode?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de 7-16 med 205/45 burde ET 37-38 og lavere gå bra. Hvilken dekk dim er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er 205/45 som står på de felgene.

 

Det går nok bra ja, må bare få tak i store nok spacere, og bolter som gir plass til spacerene. Stian lar meg kanskje ta med hjem litt ekstra deler så jeg kan levere tilbake det jeg ikke får brukt?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjula på kjerra mi er 7X17 ET37 med 205/40/17 og det var ikke snakk om å få på uten spacere (bak). prøvde først med 6mm, da gikk felgen klar av fjærbeina, men dekket stod fortsatt inni, klarte bare såvidt snurre felgen rundt med henda når bilen stod på jekken. Så endte med 10mm spacere bak og koser meg med det:)

 

Nå skal det legges til at jeg har høydejusterbart senkesett fra H/R som sikker bygger en god del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.