50cm plastrør med 20cm diameter?

Anbefalte innlegg

Noen som har et slikt i Ålesunds området?

 

Skal skjerme en lysprojektor for julelys i et rør. Men trenger kun et lite rør som nevnt ovenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med lokale rørleggere. mulig de kan ha noe sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jobber hos Brødrene Dahl så jeg kan se om jeg kan finne noe rask slengene. men mener at 32mm er det minste vi har i plast (PP)

men har heelt sikkert noe slengende :)

 

kan få et svar imorgen fra meg eller Adrian Ringstad(Han med jobber der)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig med plastrør i dag gitt. har ALT for lite folk på jobb om dagen så har ikke hatt mulighet til å snike meg vekk for å leite. men uansett så har vi 25mm PE rør, dei er 21mm invendig diameter. Dette er rør som er på rull som er 300m. kan liksom ikke sprette en for å kappe av 50cm.hehe.

Kan vær der ligger noe rask rundt men får ikke hjulpet enda ivertfall.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200mm rør han leiter etter :)

 

Bææsj på leggen da.hehe. alt går i millimeter hos oss så kobla liksom ikke helt:p

Da blir det ikke store problemet ivertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er like rimete forhold hos dere som hos oss (BD Langhus) bør det være gode muligheter for at ei ramme med 200 avl. går i bakken under lossing med det første. Da blir det nok råd:D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er like rimete forhold hos dere som hos oss (BD Langhus) bør det være gode muligheter for at ei ramme med 200 avl. går i bakken under lossing med det første. Da blir det nok råd:D.

 

heheh, røra er glatte for å si det slik:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bææsj på leggen da.hehe. alt går i millimeter hos oss så kobla liksom ikke helt:p

Da blir det ikke store problemet ivertfall.

 

hehe holdt på å gå på en smell der sjæl :D rørdiameter oppgis ikke i cm i elektrikerfaget heller :P men så kikka jeg en gang til og så det så måtte mobbe litt: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tak i et rør på 200mm, og et på 150mm. Passet med 150mm med litt skjæring for feste av projektor. Ble et rød/orange plastrør....ca 55cm langt.

 

Projektoren er plassert opp, og bilde kan sees på det gamle oskar rørhus bygget i Ålesund. ha ha....

 

Mitt motto er: Bedre å bruke penger på julelys, enn fyrverkeri!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe bra du har fått tak i da. hørest ut som det er et avl rør ivertfall du har fått tak i bare at dei ikke er 150mm men 160mm :P

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tak i et rør på 200mm, og et på 150mm. Passet med 150mm med litt skjæring for feste av projektor. Ble et rød/orange plastrør....ca 55cm langt.

 

Projektoren er plassert opp, og bilde kan sees på det gamle oskar rørhus bygget i Ålesund. ha ha....

 

Mitt motto er: Bedre å bruke penger på julelys, enn fyrverkeri!

Hehe er du en av de som alltid har hatt sinnsykt mye julelys på verandaen der ute ?? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nokk 160 avløp du har da ja :)

 

Hadde jeg lest denne litt tidligere, skulle du fått. Har et 200 avløp med knust muffe på som jeg tok livet av i sommer :P

 

 

hør med lokale rørleggere. mulig de kan ha noe sånt.

 

For slike ting er nokk entrepenører veien å gå, heller sjeldent at rørleggere driver med slikt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nokk 160 avløp du har da ja :)

 

Hadde jeg lest denne litt tidligere, skulle du fått. Har et 200 avløp med knust muffe på som jeg tok livet av i sommer :P

 

BUSTED.heheheh: haha ::P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en av de verandaene ja....he he.....

 

Begynte som en liten julelys krig med naboene. Så har det tatt helt av.... Nå er det bare morro, og er kun en nabo oppe som har hengt med videre. Har nå ca. 5 lysslanger, 2 lysslange motiv og projektor. Fikk tak i noen utendørs juleprojektorer fra USA i høst, og har nå fått montert inn en i et rør, for å skjerme mot norsk dritvær og kuling.(Stoler ikke helt på amerikanske utendørsprodukter.....selv om det stod på projektor som advarsel, at den ikke måtte senkes ned i basseng. hehe)

 

Skal handle noe stasj idag....og da blir det trolig ikke mer. Da sikringen på verandaen er kun 10ampere, og det deler den med stuen, hvor hidden, tv, stereo, lys osv osv er påkoblet.

 

Bilder kommer muligens senere.... ble litt for svakt lys fra den projektoren, samt at en nabo i den andre oppgangen har montert lys på sin veranda, noe som lyste opp veggen jeg projekterer opp på. SKUFF!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe er liksom to leilighetet som merker seg ut ;): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ei adresse eller bilde hadde vært fint, blei litt nyskjerrig e no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he.....her er fra ifjor

julen2006.jpg

 

Her er fra i år, juleprojektor.....litt overeksponert, så bildet kommer mer frem enn i virkeligheten.

juleprojektor2007.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er fra i år, juleprojektor.....litt overeksponert, så bildet kommer mer frem enn i virkeligheten.

juleprojektor2007.jpg

Hehe hva med å bytte ut det bildet med noe helt annet ?? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke en film projektor....så grisefilmer må man se inne! he he

 

Er små "dias" bilder som følger med projektorene som jeg bruker. Mange tøffe! Amerikanske flagget osv. he he

 

Skuffet over styrken på pæren, så må jobbe for å finne på noe annet, eller projektere på en annen vegg. Fant ikke noe annet egnet plass i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.