Nordland: Hvem er "best" av originalverkstedene?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Utflyttet Nordlenning her (opprinnelig fra Bø i Vesterålen) som nå flytter nordover igjen!

 

Skal bosette meg på hjemplassen til kona (Ulvsvåg) og har til nå bodd i Trondheim. Her har vi Møller og de er flinke men selvfølgelig dyre da...

 

Nå når vi flytter nordover melder jo et naturlig spørsmål seg; hvem av de forskjellige VW verkstedene i regionen rundt Salten er de beste på service og kompetanse? Har hørt rykter om at VW Bodø ikke er noe å skryte av, men at Narvik er bra? Jeg ser jo for meg at nærmeste blir Narvik eller Sortland (hvis det fins originalverksted på Sortland da??).

En annen ting; hvordan er det med original VW i Sverige der oppe? Kiruna?

 

Hvis det er noen der hjemme som har tips/info, så hadde det vært kjekt i og med at jeg er glad i original service for å holde vogna strøken. :)

 

PS: Regner med at det arrangeres "treff" o.l i region Nordland også??

 

Mvh

 

Hjemvendte Truls!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Galskap å flytte nord! ;)

 

Men Arne Johnsen i Harstad har jo en super service! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Galskap å flytte nord! ;)

 

Men Arne Johnsen i Harstad har jo en super service! :)

 

 

He he, vel har jo bodd litt rundtomkring (Østlandet/Nesodden inkludert) og har litt erfaring med forskjellige "miljø", så jeg vet at dette blir og riktig for familien der vi er nå i livet. :P

Og Terje; du som har Gsx vet jo sikkert litt om veiene/forholdene om sommeren nordpå eller?

 

Arne Johnsen ja, Takk for tips!

http://www.johnsenbil.no/volkswagen/wip4/

 

Det er jo ikke langt unna (Vi som vokste opp/bor/har bodd nordpå, HAR kanskje et annet forhold til avstander..).

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei og velkommen tilbake til nord-norge:) jeg og samboeren pakket sakene og flyttet nordover nå i sommer, har ikke angret ett sekund.. det negative er at her i narvikområdet er det ikke mye som skjer med tanke på klubben, har ikke vært på treff siden jeg flyttet nordover..

 

har vært en gang innom Svebjørn Auto (lokale merkeforhandlereren) etter at jeg flyttet nordover, føreløpig er erfaringen bra, god service..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei og velkommen tilbake til nord-norge:) jeg og samboeren pakket sakene og flyttet nordover nå i sommer, har ikke angret ett sekund.. det negative er at her i narvikområdet er det ikke mye som skjer med tanke på klubben, har ikke vært på treff siden jeg flyttet nordover..

 

har vært en gang innom Svebjørn Auto (lokale merkeforhandlereren) etter at jeg flyttet nordover, føreløpig er erfaringen bra, god service..

 

Takk for det!

Sjekket ut Svebjørn sine hjemmesider, kjekt å vite at det er to merkeforhandlere i "nærheten" da. :)

Tommy, du som nå bor i Narvik, har du hørt noe om VW forhandleren i Kiruna?

 

http://www.bilcity.com/

http://clients.kartena.se/start/visaobjekt.asp?objektid=22513&kundid=&kartid=&mode=&lang=

 

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke hørt om hvordan de er med tanke på god service, men burde jo være en del penger å spare på å kjøre dit, i hvertfall hvis man tar harryturen samtidig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke hørt om hvordan de er med tanke på god service, men burde jo være en del penger å spare på å kjøre dit, i hvertfall hvis man tar harryturen samtidig:)

 

Nettopp... Har en registerreim som skal skiftes om ca 20000km, da blir det nok tur dit ja... ;)

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he, vel har jo bodd litt rundtomkring (Østlandet/Nesodden inkludert) og har litt erfaring med forskjellige "miljø", så jeg vet at dette blir og riktig for familien der vi er nå i livet. :P

Og Terje; du som har Gsx vet jo sikkert litt om veiene/forholdene om sommeren nordpå eller?

 

Arne Johnsen ja, Takk for tips!

http://www.johnsenbil.no/volkswagen/wip4/

 

Det er jo ikke langt unna (Vi som vokste opp/bor/har bodd nordpå, HAR kanskje et annet forhold til avstander..).

 

Truls

 

Hehe... Ja, hvorfor ikke.. :) Trives dere ikke er det jo bare flytte tilbake :)

 

Angående sykkel... Hadde aldri sykkel før jeg flytta :) Men veiene er vel ikke de beste, for å si det mildt ;) Men dog.. Alt går :D

 

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående sykkel... Hadde aldri sykkel før jeg flytta :) Men veiene er vel ikke de beste, for å si det mildt ;) Men dog.. Alt går :D

 

Terje

 

Er nok en del dårlige veier ja, skal ikke stikke det under en stol. Det veies imidlertid opp av minimalt med trafikk i forhold til her i omegn, og mulighet til å cruise rundt midt på natten med solvisiret nede heeeeelt alene på veien... Gleder meg forresten VILT til å teste den helt nye (åpnet i November) LOFAST forbindelsen. Den ser rimelig lekker ut ja.....: smil :

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en del dårlige veier ja, skal ikke stikke det under en stol. Det veies imidlertid opp av minimalt med trafikk i forhold til her i omegn, og mulighet til å cruise rundt midt på natten med solvisiret nede heeeeelt alene på veien... Gleder meg forresten VILT til å teste den helt nye (åpnet i November) LOFAST forbindelsen. Den ser rimelig lekker ut ja.....: smil :

 

Truls

 

Sant nok.. Trafikken er heeeelt anderledes, noe som er sykt digg.. Man veit jo ikke hva kø er oppi nord :D Men dog.. det tror jeg stort sett er det eneste jeg savner derfra.. Bortsett fra familie, selvfølgelig :)

 

Og klart.. Det er jo kurrante veier der oppe og da.. må bare leite litt mere ;) Og onkel blå er jo endel mindre hissig der og da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun egen erfaring fra Johnsen bil(Arne johnsen),hadde meget godt inntrykk,helt til jeg var inne med A8 da register og vannpumpe skulle skiftes..først skulle det koste ca 10 000kr,men så ringte dem 15min seinare og fortalte at vannpumpa også måte byttes og det var nu greit nåkk alt skulle da komme på 15 500kr,MEN da regningen skulle betales sa dem at det ble litt mer arbeid en hva dem hadde trudd,så det kom på 21 000kr: bråk :Det syntes jeg var en drøy økning får å si det mildt..dem burde da vite bedre: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nåkk sortland eller kiruna på meg neste gang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nåkk sortland eller kiruna på meg neste gang..

 

Auda! Ikke bra sånt nei, kjekt med tips utifra erfaring. Takker!

 

Du får gi tips om Sortland når du har vært der! Det ligger jo på "forbifarten" fra Hamarøy til Bø... :P

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auda! Ikke bra sånt nei, kjekt med tips utifra erfaring. Takker!

 

Du får gi tips om Sortland når du har vært der! Det ligger jo på "forbifarten" fra Hamarøy til Bø... :P

 

Truls

 

Ja,det var ikke helt fint gjort av dem,enda jeg har lakt igjen en del penger der: mad :

Har hørt dem er flinke på sortland,men aldri vært der selv..Skal gi tilbakemelding når jeg har vært der;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen Møller forhandlere i nord som kan måle seg med Arne Johnsen. Super service..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en del dårlige veier ja, skal ikke stikke det under en stol. Det veies imidlertid opp av minimalt med trafikk i forhold til her i omegn, og mulighet til å cruise rundt midt på natten med solvisiret nede heeeeelt alene på veien... Gleder meg forresten VILT til å teste den helt nye (åpnet i November) LOFAST forbindelsen. Den ser rimelig lekker ut ja.....: smil :

 

Truls

 

 

Lofast er veldi bra.. fine lange strekker og fine kurver.. Perfekt til sykkelkjøring med andre ord.. Var der en tur i jobbsammenheng før det åpnet.. 25-30cm snø å en Mazda B2000 pickup.. skal si det var artig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det!

Sjekket ut Svebjørn sine hjemmesider, kjekt å vite at det er to merkeforhandlere i "nærheten" da. :)

Tommy, du som nå bor i Narvik, har du hørt noe om VW forhandleren i Kiruna?

 

http://www.bilcity.com/

http://clients.kartena.se/start/visaobjekt.asp?objektid=22513&kundid=&kartid=&mode=&lang=

 

 

Truls

 

Bilcity har gode priser og god service!

 

Har vært der 3-4 ganger med forskjellige biler...:)

 

Anbefales!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt bilen inne på bodø bil enda.. men hørte rykter om at dem hadde skjerpa seg... men det får man jo se når man skal ha bilen inn dær...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfaring fra Bilcity Kiruna (+), Svebjørn (-), Bodø (-), Møller Tromsø, Berg, Svolvær (+) og mitt faste: Sortland Auto (++). Sortland er da erfart over lengre tid, de andre sporadisk. Det er mine opplevelser, da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfaring fra Bilcity Kiruna (+), Svebjørn (-), Bodø (-), Møller Tromsø, Berg, Svolvær (+) og mitt faste: Sortland Auto (++). Sortland er da erfart over lengre tid, de andre sporadisk. Det er mine opplevelser, da.

 

Bra og høre! Regner med at Sortland nok blir mitt faste verksted for merkeservice, i og med at jeg har feriehus uti Bø. Får ta Longlife når jeg er i "byen".

Bruker faktisk lokale Nord Salten Auto her på Ulvsvåg til slike "hvis det skulle være noe" reparasjoner. Skal inn der nå på torsdag og få skiftet ytre drivknute høyre foran, den er gåen. Har god erfaring med de!

 

Tannreim+++ på 180000 km tar jeg nok i Sverige sammen med en "flesktur" og kona på hotell! En aldri så liten ferietur til sommeren mao.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.