Piggdekkavgift i oslo denne vinteren?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det blir avgift i år? Og hvor mye det evt blir? Har piggdekk på vinterfelgene nå serri... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke avgjort. Jeg tror ikke det blir denne vinteren iallefall, de er for sent ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått så er det avgjort...

 

1. november 2004 gjeninnfører Oslo kommune gebyr på bruk av piggdekk.

 

Når?

Gebyr for å kjøre med piggdekk i Oslo vil gjelde i perioden fra 01.11.2004-03.04.2005.

 

Hvor?

Gebyr for å kjøre med piggdekk gjelder innenfor Oslo kommunes grenser - altså ikke bare innenfor bomringen. Har du kjøpt oblat i Oslo gjelder den også i Trondheim kommune.

 

http://www.samferdselsetaten.oslo.kommune.no/default.asp?page=/Piggdekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja Bjørn. Dette har gått meg hus forbi.... jeg kjører piggfritt 225-45-17 PIGGFRITT, så "I could`nt care less".... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Oblat til 1000 spenn eller nye vinterdekk da... Det kommer vel noen tilbud utover høsten :rolleyes:

 

Det er jo nok svevestøv og dritt i denne byen fra før, så piggfritt er det jeg egentlig vil ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars Thomas Nordby

Hmm... Oblat til 1000 spenn eller nye vinterdekk da... Det kommer vel noen tilbud utover høsten :rolleyes:

Med quattro er det vel ikke noe å stusse over? Gå for piggfritt..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Se der ja Bjørn. Dette har gått meg hus forbi.... jeg kjører piggfritt 225-45-17 PIGGFRITT, så "I could`nt care less".... :P

 

Har akkurat samme dim piggfrie på min bil, betyr lite for meg også... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uansett, så er de litt dyrere piggfri dekkene minst like bra som pigg dekk, ikke mange ganger man egentlig trenger pigger.. også er jo pigger falsk trygghet, siden dekkene i utganskpunktet er blandet med en hardere gummiblanding, så når det begynner å bli lite pigger, så er det nesten bedre å kjøre med sommer dekk(for å sette det litt på spissen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok avgjort ja, og det blir avgift i oslo.. Jeg sendte akkurat avgårde 25.000 giroer som skal benyttes til nettopp dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.