Anbefalte innlegg

Bare greit å få ting svart på hvit. Det er jo alltid snakk om at man for noen ekstra hk ved å sette på effektanlegg. % hk ved å fjerne kat`n 3-5 hk på luft filteret. Så jeg har iallefall bevist at den myten stemmer på en turbo motor. 250 hk i en org 230hk ABY (svart på hvit på papiret med grafer og gode greier:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Bare greit å få ting svart på hvit. Det er jo alltid snakk om at man for noen ekstra hk ved å sette på effektanlegg. % hk ved å fjerne kat`n 3-5 hk på luft filteret. Så jeg har iallefall bevist at den myten stemmer på en turbo motor. 250 hk i en org 230hk ABY (svart på hvit på papiret med grafer og gode greier:))

 

kan jeg gjøre noe spenstig med min bil da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Salgs annonse på finn.no kanskje?

Det er ikke all verden amn kan gjøre motormessig med en sugemotor på 1.6liter. Vil iallefall koste mye mer enn du får ut av den.

Mitt råd er å tenke nøye over hva du vil. Og vil du ha noe motor mesisig kjøper du noe som allerede har turbo i. ( S2 coupe en fin og riktig bil!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 Coupe er pen bil ja. Burde kunne hente krefter fra den og om du orker å stresse..par hundre hk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Salgs annonse på finn.no kanskje?

Det er ikke all verden amn kan gjøre motormessig med en sugemotor på 1.6liter. Vil iallefall koste mye mer enn du får ut av den.

Mitt råd er å tenke nøye over hva du vil. Og vil du ha noe motor mesisig kjøper du noe som allerede har turbo i. ( S2 coupe en fin og riktig bil!)

 

ikke skryt opp bilen min da.. er bare 1.4 fremdeles.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

omtrent 100 over fartsgrensen... e d nødvendigt spør eg då...( å legga ud på nette..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Stokka

Dette er ikke akkurat noe VAG da..men en smakebit hvordan mange hester kan "funke". En jeg kjenner litt sin bil. I Stavanger fra rundkjøringa i byen til første bro

 

http://home.online.no/~thstokka/brotest.avi

 

Hva bil er detta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ett poeng Morten. Så jeg fjernet linken.

Men vi vet jo alle at disse råe bilene som er i landet ikke akkurat er her for å kjøre 90 på motorveien. Og jeg er selv av den oppfatning av at stat/kommune/fylke må ta på seg litt ansvar for at det ikke finnes flere plasser å kjøre lovlig på bane. Klart man etter sån trimming ønsker å se hva bilen er god for i akselerasjon.

Er en 200sx s13 til dem som lurte men er nå fjernet

 

(Reve er kjempegøy det..men tilfredstiller ikke alle som har par hk for mye i bilen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spele ingen rolle kor fort bilen går... men kor fort an komme opp i fartsgrenså.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha det sagt.. til og med min originale Passat går merr enn 90... burde nok ha elektroniske fartsperre på den, sant Morten?

 

I alle fall.. Resultatene fra i går e vedlagt. For de som ikkje va der, dette e effekt og moment på hjula. Moment er målt i ft-lbs og ganges med 1.36 for å få Nm. for å få tall fra motoren skal resultatene deles på 0,85. Så i mitt tilfelle blir talla:

 

effekt: 145.6hp @ 5600

moment: 231.2Nm @ 3100

 

Er fornøyd jeg! I boka på bilen står det 150hp og 210Nm. Bytter gjerne 5 hestekrefter inn i 20Nm jeg! ;)

 

Dere andre får poste resultatene deres også!

dyno_original.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...Morten...da skal jeg har meg en 600kg's fiat uno med 200hk =) Fly baby flyyyyyy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen så sa ifra t meg???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden har ligget på forumet siden 12 sept. Det blei også snakket om dette på Mc Donalds møte som var på søndag.

Uansett så er detta da en glipp. Men det er ikke så enkelt å nå ut til alle medlemer med info. Engasjer seg litt og holde seg oppdatert på forumet, da får man med seg mye info.

(mitt personlige syn/svar)

 

Men vil vel tippe at det blir en tur igjen til våren, får å sjekke ut hva medleme har gjordt i vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom litt seint t måneds møtet!

 

T våren hørres bra ut, då e forhåpentligvis nye motoren i!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.